Chapter 32 - Choose

1.8K 35 3
                                    

AN  Sorry for the later update. Busy. :( Nway, this is just a short update pero dont worry buo ang idea para sa chapter nito. Walang paligoy ligoy. Leave your comments please? :)

Chapter 32

Tyrone’s POV

“Hon, are you okay?” Sophia asked me. I was unconsciously looked at her.

“Ha?” I asked. She intently looked at me. “What’s wrong with you? Do you have any problem.” She asked again/ I shrugged.

“I’ll be a bad liar if I tell you I don’t have any problem Hon.” I said. Well, you know, I really do feel awkward when I’m calling her by our endearments. I felt guilty. Guilty because, I love Wynah. And I know, there’s something is going on between us. And yes, hard to admit, I already like Sophia. But not that so much attachment.

Mabait siya, sweet, maalaga at napakamasayahing tao. Kaya imposible naman talagang di mo siya magustuhan.

Pero, nilalabanan ko. Why? Kasi mahal ko si Wynah. Mahal na mahal.

Kaso unti unti na siyang sumusuko sakin.

Flashback

“My Prince, ano ba talaga ako sayo? Ano ba talaga tayo?” she asked crying her tears out.

I hate seeing her suffer like this. I hate seeing her hurt.

“W-we love each other. T-that’s  what I know.” I said, stuttered. Urgh. I don’t know what to say.

I don’t know what words to say.

Nakakatakot ako. Natatakot ako kasi baka sa isang maling salitang masabi ko, mawala siya sakin.

Di ko kakayanin.

“Yeah right. We love each other I know that. Pero ano nga ba ang pinanghahawakan ko Tyrone? I know it’s enough to know that we have this mutual feeling yet, I’m sorry to say, I want to know my label. Label of our relationship Ty. “ she said almost a whisper.

Napayuko na lang ako. I can feel my eyes starting to get wet.

I love her. I love her so much.

“What do you want me to do Wynah? As if I also want this set up! Now tell me, what should I do? Huh?” I hissed.

She coldly stared at me.

“Break up with her Tyrone. Break up with her and be mine. ” She said as she get up from my bed and leave me there dumbfounded.

End of flashback

“Sophia. Do you love me?” I randomly asked her.

Maang na napatingin naman siya sa akin. “Bakit mo naman biglang natanong?” tanong niya.

I shrugged “Wala lang. Gusto ko lang malaman.” Sabi ko.

She smiled at me. “Ofcourse. I love you so much Hon.” She said as she peck a kiss on my cheeks.

“How do you say so?” I asked again. “No words can define how much I love you Tyrone.” She cling her arms unto mine.

I just smile.

Di ko kayang saktan ang babaeng to. She’s too kind to be hurt.

Sorry Wynah. I can’t do this for a meantime. I hope you’ll understand me.

We’re currently walking at the hallway while holding each other’s hand nang bigla kong makita si Wynah. She’s meters away from us.

Nagkasalubong ang tingin namin and I saw her wiped something on her face then walked away.

Sht. She’s crying again.

I excused myself to Sophia. Kunwari may nakalimutan lang akong kunin sa locker ko kaya pinauna ko na siya.

Sinundan ko si Wynah.

Tinakbo ko yung direksyon ng pinuntahan niya. Feeling ko manhid na rin ang paa ko dahil sa sobrang bilis ng pagtakbo ko. Then maya maya naabutan ko rin siya.

I grabbed her wrist.

“Wynah…” I called her.

“Let go of me.” She said.

“Wait. What?” Gulong gulong tanong sa kanya?

L-let go of her? She’s kidding right?

“I mean let go of my hand Tyrone.” She coldly said to me. Nakatalikod pa rin siya.

Sht. I felt relieved. Akala ko kung ano na. SHT SHT SHT! KINABAHAN TALAGA AKO!

DARN.

I was about to say something pero nagulat ako ng bigla niyang hinatak yung kamay niya sa pagkakakawak ko.

“I’m hurt. Leave.” She said again. Cold as an ice.

“Wynah. Sorry. But I can’t. Not now. Gagawa naman ako ng paraan eh. Hahanap ako na tamang time Wynah. Please try to understand me.” I said almost plead. No. Wag siyang sumuko sakin. Please lang. Please.

Humarap siya sakin. And sa pagharap niyang yun, feeling ko paulit ulit na sinasaksak ang puso ko.

Ito, itong tingin na ayaw na ayaw kong makita sa kanya lalo na kung para sakin.

She’s not crying, she’s not mad. But, I disappoint her. I saw disappointments on her eyes.

Takot akong nakikita siyang ganyan kung tumingin. Bakit? Kasi alam ko, nagdadalawang isip na siya sa isang bagay.

Bagay na magbibitaw na siya ng isang desisyong alam kong kahit masaktan siya, gagawin niya.

No. DI NIYA KO SUSUKUAN. MAGMAMAKAKAAWA AKO KUNG GANUN MAN ANG GAGAWIN NIYA.

“Pagod na ko. Pagod na ko sa pagintindi, sa paghihintay, sa pagtitiis sa sitwasyong meron tayo. Tao lang din ako. Marunong masaktan ng sobra. Marunong mapagod, marunong mapuno. Sabi ko dati sa sarili ko, magkaroon man ng ilang libong dahilan para isuko ka, hahanap at hahanap pa rin ako ng isang dahilan para ipaglaban ka kasi mahal kita. But you’re forcing me to give up already. Choose one Tyrone. Leave her? Or I’ll leave. I don’t have so much time to wait. One week. Not done? Then I’ll start to move on. ” She said and walked away again.

With that, a tear fell from my eyes.I can’t afford to lose you.

Me And My KuyaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon