+ one

6.3K 278 11
                                    

[ Dasom pov ]

Incheon Airport..

Aku menghirup udara yang sangat aku rindui which is udara tanah air ku. Sudah 10 tahun aku tinggal di German dan sekarang aku pulang untuk tinggal sini buat selama lamanya. Rindunya aku dengan Korea. And aku rindu ngan parents aku. Since aku start belajar kat German aku tak ada peluang untuk balik ke Korea. Tu pun omma dan appa yang pergi melawat aku kat German.

And sekarang ni aku dah tak payah rindu rindu lagi dah, sebab aku akan selalu berada disamping family aku. Tak sabarnya nak jumpa diorang kat rumah nanti. Aku balik ni pun bukan diorang tahu pun. Hehe saja nak surprise kan diorang.

?: tengah tunggu siapa? *berdiri kat sebelah aku*

Aku: *tengok orang tu*

?: annyeong?! *senyum*

Aku: Eunwoo?

Eunwoo: *senyum*

Aku: yah eunwoo ah?! Aku hampir je tak kenal kau! *tepuk bahu dia*

Eunwoo: kau baru balik dari mana ni?

Aku: dari German. Kau?

Eunwoo: dari Jepun. Aku pergi bercuti kat sana. Confirm kau baru habis study kan?

Aku: yeap.

Eunwoo: so kau tunggu siapa?

Aku: taxi but tak jumpa.

Eunwoo: apakata kau tumpang kereta aku je.

Aku: kereta kau?

Eunwoo: kejap lagi adalah orang hantar kereta aku tu.

Aku: okay then aku tumpang kau jelah. Thanks sebab sudi tolong aku.

Eunwoo: takde hal lah. Kita kan kawan.

Aku: tak sangka kau dah jauh berubah sekarang. Jauh berbeza dengan rupa kau 10 tahun yang lalu.

Eunwoo: berbeza macam mana?

Aku: kau dah nampak handsome sekarang ni.

Eunwoo: *senyum*

Aku: sebabtu lah aku hampir tak kenal kau.

Eunwoo: kau pun dah semakin cantik sekarang ni.

Aku: thank you. Oh by the way kau kerja kat mana sekarang ni?

Eunwoo: kat company appa kau lah.

Aku: company appa?

Eunwoo: yeap aku baru je habis master 3 bulan yang lepas then aku terus hantar borang nak kerja kat company appa kau.

Aku: position kau?

Eunwoo: sekarang ni aku tengah belajar nak jadi PA.

Aku: PA?

Eunwoo: PA kau lah. Aku tahu lepas ni confirm appa kau yang nak kau manage company tu.

Aku: kau jadi personal assitant aku? Tak mungkin lah.

Eunwoo: betul lah. Kau ingat satu bangunan tu tak heboh ke tentang pelantikan ceo baru?

Aku: tentang pelantikan tu memang betul. Tapi aku tak tau ia boleh heboh sampai macam tu.

Eunwoo: so we should go now. Sebab kereta aku dah sampai. Biar aku je yang tolong kau tarik luggage kau tu.

Aku: komapta. *senyum*

Skip..

Kenapa rumah ni ramai orang? Ni confirm ada yang bagitahu aku dah balik ni. Confirm kerja Donghyuck. Budak ni memang tak boleh simpan rahsia. Confirm ramai ramai ni sebab nak sambut kedatangan aku.

Aku: umm~ kau taknak singgah kejap ke?

Eunwoo: takpelah. Family aku pun dah tunggu aku kat rumah ni.

Aku: oh kalau macam tu aku pergi dulu lah.

Eunwoo: okay.

Aku: komapta.

Eunwoo: *senyum*

Skip kat depan rumah..

Apasal ramai orang ni? Kenapa takde seorang pun yang nak tegur aku. Ni betul ke majlis menyambut kepulangan ku? Or ada majlis lain? Kenapa wajah orang orang kat sini nampak macam sedih je.

Aku: maaf? Kenapa ramai ramai kat rumah appa saya ni eh? *tanya kat tetamu*

?: confirm anak Mr.Kim kan?

Aku: *angguk*

?: kawan appa kamu meninggal. Semua urusan pengebumian appa kamu yang tanggung. Yang penting semua urusan appa kamu yang uruskan.

Aku: kawan appa?

Donghyuck: noona?

Aku: Donghyuck ah?

?: kalau macam tu saya pergi dulu.

Aku: ne kamsahamnida. *bow*

Donghyuck: um noona..

Aku: siapa kawan appa yang meninggal tu?

Donghyuck: Uncle Jung.

Aku: mworago?

Donghyuck: bestfriend appa tu.

Aku: Uncle Jung?

Donghyuck: ye uncle Jung yang suka main ngan noona waktu kecik kecik dulu.

Aku: bila dia meninggal?

Donghyuck: 2 hari lepas.

Aku: appa ngan omma mana?

Donghyuck: tadi diorang kat kubur sebab baru ni omma ada call dia kata diorang dah nak balik.

Uncle Jung dah takde? Rasa tak percaya orang yang aku anggap seperti appa aku dah pergi tinggalkan aku. Sekarang ni aku dah takde teman untuk bergurau lagi?

Donghyuck: noona? Gwaenchanayo? Janganlah nangis noona.

Aku: kau tak faham betapa rapatnya aku ngan Uncle Jung dulu.

Donghyuck: *peluk aku*

Aku: dah lama aku tak jumpa ngan dia. Dan sekarang ni aku dah takde peluang nak berjumpa ngan dia lagi.

Donghyuck: noona ah? *lap air mataku*

Aku: aku tak sangka dia dah pergi.

Donghyuck: you need to let him go. Kalau noona sedih Uncle Jung pun turut bersedih.

Aku: *teresak esak*

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now