After 3 weeks..
[ Dasom pov ]
Sepatutnya aku tolong Yoonoh uruskan party untuk anniversary appa dan omma esok but here i am baring atas katil every morning and asyik muntah muntah. Aku tak tau penyakit apa yang aku dapat ni. Tiap pagi aku muntah muntah. But Yoonoh selalu ada dekat ngan aku waktu aku sakit. Dia sanggup tunggu aku selesai muntah kat toilet then dia tolong lap kan mulut aku bila aku selesai muntah. Aku rasa happy sebab dapat husband macam Yoonoh.
Yoonoh: kejap lagi doctor sampai awak rehat lah dulu. Dah 3 hari awak muntah teruk ni.
Aku: *angguk*
Yoonoh: awak jangan risau pasal party tu. Mark dah uruskan plus dia minta tolong sikit ngan p.a awak.
Aku: okay.
Ting tong...
Yoonoh: doktor kut awak tunggu sini ye.
Aku: ne *angguk*
After a few seconds..
Yoonoh: yeobo let me introduce you this is Doctor Taeil. Dia ni doctor private omma dan saya so dia akan check awak.
Dr. Taeil: bukan setakat doktor je, Jaehyun ni kawan rapat saya jugak.
Aku: jinjja?
Dr. Taeil: yes..
Yoonoh: umm boleh tak hyung tolong check kan wife saya sakit apa.
Dr. Taeil: well can you tell me sejak bila awak sakit macam ni Dasom sshi?
Aku: 3 days ago. Every morning saya muntah muntah. Then saya rasa mual sangat sangat.
Dr. Taeil: awak ada period ke bulan ni?
Aku: umm tak lagi sebelum ni saya selalu period pertengahan bulan. But sekarang dah hujung bulan saya belum period lagi.
Yoonoh: wife saya kenapa hyung?
Dr. Taeil: well saya rasa wife kau ni ada sympthom sympthom..
Yoonoh: dia ada penyakit serious ke? Berapa perlu saya bayar untuk pulihkan dia?
Dr. Taeil: well penyakit dia serious.. sebab ada kemungkinan wife kau ni jadi macam ni disebabkan kau.
Yoonoh: saya buat apa kat dia?
Dr. Taeil: seperti yang aku nak kata kan dari tadi wife kau ni ada sympthom sympthom ibu mengandung.
Yoonoh: wait what?
Dr. Taeil: ye kau lah penyebab dia sakit macam tu. So aku sarankan kau pergi bawa dia jumpa doktor yang arif pasal benda ni. And check dia dah pregnant berapa minggu.
Yoonoh: okay thanks hyung. *senyum lebar*
Aku pregnant? Betul ke ni?
Yoonoh: awak jom kita pergi jumpa doktor baby. Saya tak sabar nak tau awak betul betul pregnant ke tak.
Aku: okay okay. Saya nak bersiap kejap.
Skip kat clinic ibu mengandung..
Nasib aku ingat yang aku ada kawan doctor juga and kebetulan jugak kawan aku tu doctor baby and doctor ibu mengandung.
Yoonoh: saya nervous lah nak tunggu keputusan.
Aku: sabar..
Momo: result dah ada *senyum*
Aku: so?
Momo: congrates, dasom awak pregnant 2 minggu. So lepas ni datang check up kat sini every month.
Yoonoh: *nangis*
Aku: awak? Kenapa nangis ni?
Yoonoh: saya happy sebab kat dalam ni ada our baby. *usap perut aku*
Aku: ish awak ni jangan lah nangis kat sini malulah kawan saya tengok.
Momo: takpe saya dah biasa tengok benda ni.
Aku: so saya datang check up kat sini tiap bulan ke?
Momo: haah.. baby kat dalam perut kena buat check up tiap bulan.
Aku: okay.
Momo: umm satu lagi saya nak bagitahu kat awak berdua. Dasom awak tak boleh buat kerja yang berat berat. Awak kena banyak berehat and Jaehyun sshi makesure your wife tak buat semua tu.
Yoonoh: okay doctor. *angguk*
Momo: umm yang ni penting, since kandungan awak masih baru lagi saya sarankan jangan buat hubungan suami isteri sebab boleh jadi punca keguguran.
Yoonoh: *angguk*
Momo: kalau nak buat pun lepas kandungan dasom dah stable or besar sikit.
Yoonoh: baik doctor..
Momo: so tu je lah.. ni card appointment sila bawa card ni everytime check up okay?
Aku: okay gomawo momo ah.
Momo: ne gwaenchanayo.
Kat rumah..
Jaehyun tak habis habis usap perut aku. Nampak sangat dia happy.
Yoonoh: yeobo?
Aku: yes?
Yoonoh: since esok kita nak bagitahu semua orang yang kita dah kawin, apakata kita terus umumkan berita gembira ni?
Aku: bagitahu yang saya pregnant?
Yoonoh: yeap confirm parents awak dan omma happy bila dengar tak lama lagi diorang akan ada cucu.
Aku: saya okay je.
Yoonoh: esok kita akan buat semua orang yang kat majlis tu terkejut. First berita kita berdua dah kawin then berita awak menandung.
Aku: saya rasa tak sabar sebab saya nak tengok reaction orang
Yoonoh: samalah.
Aku: umm saya nak rehat ni.
Yoonoh: okay yeobo *kiss dahi aku*
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
FanfictionStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction