+ thirty eight

1.6K 118 1
                                    

[ Dasom pov ]

Diupah untuk hancurkan rumah tangga aku? Siapa yang dengki dengan rumah tangga aku?

Aku: boleh percaya ke kau ni?

?: adik saya terlantar kat hospital. Dia dah lama berada kat situ sejak 6 bulan yang lalu. Saya betul betul perlukan duit untuk bayar semua perubatan dia. Tapi semua duit yang saya ada tak cukup untuk tu. Sebab tu saya sanggup menjadi orang suruhan.

Aku: apa bukti kau diupah untuk hancurkan rumah tangga aku?

?: dengar ni.

Perempuan tu pasang recorder tentang plan diorang pada malam Yoonoh diperangkap tu.

Aku: siapa suara lelaki dan perempuan tu?

?: Somi dan Yugyeom.

Aku: mworago?

?: diorang nak hancurkan rumah tangga puan. Somi buat semua ni sebab dia nak dekat ngan Jaehyun dan dia nak Jaehyun jadi milik dia. Yugyeom pulak nak balas semua dendam dia kat puan.

Aku: sampai macam tu sekali?

?: saya terpaksa buat semua tu. Percayalah puan. Kejadian malam tu takde apa apa yang berlaku antara saya ngan Jaehyun. Dia tak buat apa apa kat saya sebab Somi dah bagi dia pill tidur kat minuman dia.

Aku: tapi korang bogel?

?: tak jaehyun time tu just in his boxer dan saya just in pakaian dalam saya. Saya nak minta maaf sebab dah buat rumah tangga puan macam ni.

Aku: kenapa kau bagitau aku semua ni?

?: sebab adik saya, dia sakit.. saya nak minta tolong puan untuk bantu saya.

Aku: bantu kau? Lepas apa yang kau buat kat aku dan husband aku?

?: saya tau saya salah. Tapi saya terpaksa.

Aku: okay saya akan tolong bayar semua keperluan perubatan adik awak. Tapi dengan satu syarat.

?: saya sanggup dengan apa pun syarat dia.

Aku: tolong jadi babysitter baby saya waktu dia dah lahir nanti.

?: mwo?

Aku: im a business woman takkan saya nak bawa anak saya pergi kerja right?

?: tapi tak terlalu awal ke untuk puan bayar gaji saya?

Aku: hmmm okay starting from now awak teman saya pergi tempat tempat exercise ibu ibu mengandung.

?: okay. Kenapa puan baik ngan saya? Saya dah hancurkan rumah tangga puan.

Aku: well saya taknak awak jadi macam Yugyeom. Yugyeom jadi macam tu sebab saya hina dia dan keluarga dia. So saya memang patut dapat balasan tu.

?: tapi Somi puan?

Aku: yang tu kita bagi chance kat Somi dulu. Tengoklah kalau dia berjaya pikat husband saya.

?: oh okay.

Aku: siapa nama awak?

?: Wendy.

Aku: saya Dasom. Starting from now we are friends. Tak payah nak puan puan okay? Just drop the formality?

Wendy: ne okay. *senyum*

Malam..

[ Yoonoh pov ]

Siapa upah kau Wendy? Aku nak tahu siapa dalang semua ni. Kenapa dia nak hancurkan rumah tangga aku? Apa niat dia buat macam tu kat rumah tangga aku.

Mark: hyung jom lah kita masuk bilik adik Wendy tu.

Aku: boleh ke?

Mark: yes saya bagitau kat nurse yang saya ni saudara dia.

Aku: okay.

Kat ward adik Wendy..

Mark: ni Joy adik Wendy.. dia dah terlantar kat hospital ni selama 6 bulan.

Aku: dia memang macam ni ke tak sedarkan diri?

Mark: sejak masuk hospital dia memang tak sedarkan diri.

Aku: so dia dah tak sedarkan diri selama 6 bulan?

Mark: ye. Cost bayaran hospital memang sangat mahal. Memang patutlah Wendy tu sanggup buat apa saja untuk adiknya.

Aku: hmm~ kau siasat lagi siapa yang upah dia.

Mark: macam mana ngan adik dia ni hyung?

Aku: bila kita dah tau siapa upah Wendy baru aku nak tolong bayar semua bill perubatan adik dia ni.

Mark: baiklah jom balik hyung.

Keesokkan harinya..

[ Dasom pov ]

Harini aku nak ajak Wendy pegi shopping barang baby. Semalam aku pergi tengok adik Wendy kat hospital. Aku kesian tengok adik dia. So semalam aku bayar semua cost perubatan adik Wendy. And lusa adik Wendy dah boleh menjalani pembedahan. Aku tak bagitahu lagi kat Wendy hal ni. Biarlah surprise untuk dia.

Security: puan?

Aku: ne?

Security: Cik Wendy nak jumpa.

Aku: suruh je masuk.

Security: ne.

Ai baru je aku lepas fikir pasal dia. Sekarang ni dia dah timbul depan aku. Okay lah tu boleh terus ajak dia shopping nanti.

Wendy: Puaaaaann!! *berlari *

Aku: yah jangan la belari!

Wendy: puan! *terus peluk aku *

Aku: kenapa ni?

Wendy: kamsahamnida! saya tak tau nak balas ngan apa jasa puan. Saya dah buat jahat ngan puan tapi puan still nak tolong saya.

Aku: selagi saya mampu, saya tolong lah.  Lagipun awak dah minta maaf kan? Saya tak kisah lah ngan salah awak tu.

Wendy: gomawoyo!

Aku: teman saya shopping barang baby?

Wendy: sure boleh.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now