+ eleven

1.8K 155 20
                                    

[ Dasom pov ]

So ni lah sebabnya kenapa parents aku tak pernah suruh aku jejak kaki pegi pasar selama ni. No wonder lah everytime diorang nak beli seafood kena suruh orang lain yang beli. Berlakon geli lah konon. Tu jugak sebab kenapa aku geli pegi pasar sebab parents aku tu.

Sekarang ni aku dah tau sebab kenapa diorang terpaksa berlakon geli macam tu sebab taknak aku jatuh lagi. Tak masuk akal langsung lah semua ni.

Yoonoh: kenapa?

Aku: ni ke pasar?

Yoonoh: haah. *mula mengemas*

Aku: not bad. Just a bit smelly.

Yoonoh: and sedikit licin kat lantai. So hati hati.

Taklah mengelikan sangat tempat ni. Okay okay je. Tak sangka parents aku pun pernah kerja kat tempat ni. Aku ingatkan selamani hidup kitaorang senang.

Aku: *tersandung something*

Yoonoh: *sambut badan aku*

Aku: *pejam mata kuat kuat*

Yoonoh: kan saya dah kata hati hati!

Aku buka je mata, mata ku bertembung dengan mata Yoonoh. Jarak wajah kitaorang tak lah jauh sangat. Aku boleh rasa hembusan nafas dia. Cantiknya mata dia. Wait?! Dasom kau dah gila ke?!

Aku: *terus berdiri*

#Awkward

Yoonoh: umm awak balik jelah.

Aku: okay.

Aku terus pergi tinggalkan Yoonoh. Kenapalah ada scene macam tu tadi? Dasom? Kau kena ingat kau kawin dengan mamat tu sebab nak jawatan CEO kat syarikat appa kau. Aku kena fokus. Aku takboleh cair dengan mamat jual ikan tu. Walaupun aku dah tahu siapa aku, aku takkan jatuhkan maruah aku. Aku kan tak lama lagi akan menjadi business woman yang berjaya, so aku takkan cair atau jatuh cinta dengan mamat pasar yang selekeh tu.

[ Yoonoh pov ]

Yoonoh? Apa yang kau tengah fikirkan ni? Kenapalah jantung aku tak berhenti bedegup kencang ni. Yoonoh kau kawin dengan Dasom sebab permintaan ahbeoji. Sedarlah Yoonoh! Dasom takkan terima kau. Kau sendiri tahu Dasom macam manakan? Janganlah aku jatuh cinta dengan Dasom.

Skip malam..

Dinner dah siap.. well seperti biasa bila tinggal tepi laut mestilah makanan pun makanan laut. Dinner malam ni aku yang masak sebab mertua aku cakap bini aku tak reti masak.

Dasom: banyaknya awak masak?

Aku: well saya ada housemate baru so kenalah sambut dengan makanan yang macam ni.

Dasom: ke awak nak buat saya gemuk?

Aku: boleh tak jangan fikir tentang masalah gemuk or berat badan naik? Susah lah perempuan sekarang ni asyik nak jaga badan je. Sanggup sakit sebab nak diet sangat.

Dasom: body perempuan penting okay? Kalau kitaorang gemuk takde siapa yang nak tau tak?

Aku: kalau awak gemuk pun saya takkan tinggalkan awak lah. Jangan risau..

Dasom: *terkejut*

Wait? Ayat apa yang keluar dari mulut aku tadi? Aigooo~~ bodoh lah kau Yoonoh!

Dasom: kalau awak seorang je lelaki yang ada kat dunia ni waktu saya gemuk tu saya takkan suka kat awak. So jangan berangan.

Aku: awak ingat saya nak ke kat awak? Tak okay? So jangan perasan!

See Yoonoh? Dah nampak sangat dia tak nampak apa yang special kat kau tu. Jangan berangan yang Dasom tu akan berubah jadi perempuan baik gara gara kau. Lupakan jelah tentang status suami kau tu. Tu semua kat atas kertas je. Kau takkan jadi suami yang Dasom inginkan or cintai. Stop berangan Yoonoh!

Dasom: saya nak makan.

Aku: makanlah takde siapa yang melarang pun.

Dasom: *smirk*

Knock..knock..

Aku: saya pegi buka pintu.

Dasom: hmm~~

[ Dasom pov ]

Betul ke semua ni mamat tu yang masak? Sedapnya. Lebih sedap dari masakan orang gaji kat rumah parents aku. Tak pernah aku rasa masakan sesedapni. Boleh ke lelaki macam dia tu masak sedap macam ni? Daripada wajah dia yang putih macam salji tu, lelaki yang berwajah macam tu memang susah nak percaya. Yelah mana ada lelaki yang handsome pandai masak makanan sedap macam ni. Memang mustahil.

Yoonoh: kita ada tetamu.

Aku: oh yeke?

Somi: annyeong unni? *senyum*

Aku: *senyum jelah*

Apasal perempuan ni datang sini malam malam? Dah takde kerja lain ke?

Yoonoh: Somi joinlah makan sekali.

Somi: jinjja?

Aku: orang ajak makan je pun. Apesal excited sangat?

Yoonoh: *tengok aku*

Aku: wae?!

Yoonoh: Somi makan lah. Abaikan je wife oppa ni.

Somi: *jeling aku*

Huh?! Dah agak dah. Wajah perempuan macam dia ni memang senang je nak teka. Aku tau niat dia datang sini. Perempuan ni ada hati kat mamat jual ikan ni. And dia datang sini sebab nak ganggu aku ngan Yoonoh. Konon konon nak hancurkan rumah tangga kitaorang.

Kalau dia nak ambik Yoonoh tu, ambik jelah aku tak kisah. Lagi senang aku nak bercerai dengan dia lepas ni.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now