[ Yoonoh pov ]
Bersalah pulak aku dah buat Dasom macam tu. Nasib baiklah hari ni ada cuti awam so semua orang cuti. Sejak dinner tu dia tak keluar dari bilik. Dia okay ke? Semalam bila tengok dia garu badan dia tu macam teruk je. Perlu ke aku pergi tengok dia kat dalam bilik tu?
Aku: *baru nak ketuk pintu*
*pintu bilik dasom terbuka*
Dasom berdiri didepan pintu. Dengan muka yang membengkak. Ni bini aku ke alien?
Aku: awak okay ke?
Dasom: puas hati dah buat saya macam ni? Ni yang awak nak tengok kan?
Aku: awak takde ubat ke?
Dasom: saya dah lama tak kena penyakit ni. Awak rasa saya ada simpan ubat untuk ni ke?
Aku: saya minta maaf. Saya tak tahu yang kesan kacang tu boleh buat awak membengkak macam ni.
Dasom: dahlah jangan nak minta maaf sangat. Saya benci kat lelaki macam awak ni. *tutup pintu*
Sampai macam tu sekali allergic dia kat kacang? Aku kena cari ubat untuk dia ni. Aku kena cari sampai dapat.
[ Dasom pov ]
Sukalah tu tengok aku macam ni. Aku yang seksa kena tahan semua sakit ni. Duduk dalam rumah pun buat rimas. Lebih baik aku pergi kat pantai. Boleh juga hilangkan tention ni. Kena pakai sesuatu untuk cover aku. Aku taknak orang tengok aku yang buruk sekarang ni.
Kat tepi pantai..
Sedapnya udara kat sini. Dari pagi sampai sekarang aku belum makan lagi. Perut lapar. Aku tak nak keluar beli makanan dalam keadaan membengkak macam ni. Nak suruh Yoonoh? Memang taklah. Disebabkan dia lah aku jadi macam ni.
?: buat apa kat sini?
Aku: *tengok orang tu*
?: lah kau rupanya. Apesal muka kau buruk sangat eh?
Aku: diam ah. Aku malas lah nak layan kau.
Yugyeom: ke ni balasan yang kau dapat sebab dah hina aku.
Aku: diam ah nelayan. Aku taknak layan kau. Kau faham tak? Kau ngan aku jauh bezanya. Kau tu miskin. Aku kaya. So kau tetap tak layak nak bercakap dengan aku.
Yugyeom: kau memang perempuan tak sedar diri. Mentang mentang kaya suka hati kau je kan nak hina orang?
Aku: orang pemalas macam kau memang layak kena hina.
Yugyeom: apa maksud kau pemalas?
Aku: dah tahu miskin kenapa tak berusaha untuk jadi kaya? Tulah sebab kenapa kau tu miskin sebab kau malas.
Yugyeom: kurang ajar betul kau ni kan? Kau tak faham! Aku ni datang dari keluarga miskin!
Aku: tulah keluarga pemalas. *smirk*
Aku pergi jauh dari Nelayan tu. Tak larat aku nak layan orang macam dia tu. Apa yang aku cakap tu betul. Bagi aku orang yang miskin tu adalah orang yang pemalas. Orang kaya ialah orang yang rajin. Orang kaya sanggup merajinkan diri untuk dapat yang diorang nak. Tak macam orang miskin pemalas.
[ Yoonoh pov ]
Akhirnya aku dah jumpa ubat yang sesuai untuk Dasom. Aku nak dia sembuh. Bila tengok dia membengkak aku rasa bersalah sangat. Aku rasa aku tak patut buat dia macam tu.
Bila sampai je aku kat depan rumah, aku dikejutkan dengan satu kejadian yang sangat sangat mengejutkan. Rumah yang selama ini, tempat aku meluangkan masa bersama ahbeoji dah terbakar.
Somi: oppa?
Aku: macam mana boleh jadi macam ni?!
Somi: tak tau oppa.
Aku: Dasom?!
Somi: wife oppa takde. Dia memang takde kat rumah.
Aku: habis tu macam mana boleh rumah saya terbakar?
Somi: pihak bomba dah siasat diorang kata kebakaran ni disengajakan. Sebab diorang jumpa minyak tanah.
Dasom ke buat benda ni semua? Sebab dia marah sangat kat aku? Tapi ni dah melampau. Kenapa sampai nak bakar rumah yang satu satu nya aku sayang?
Bomba: encik ni pemilik rumah ni ke?
Aku: ye saya.
Bomba: api sudah berjaya dipadamkan. Kami minta maaflah encik takde satu benda yang dapat diselamatkan termasuk kereta encik tu.
Aku: kereta?
Kalau Dasom yang buat takkan lah dia sanggup nak bakar kereta sendiri? Setau aku dia sayang sangat kat kereta mewah dia tu.
Bomba: ye kereta yang ada kat parking tu. Semua tidak dapat diselamatkan sebab banyak sangat minyak tanah dituangkan dikawasan rumah ni.
Aku: betulke takde siapa siapa kat dalam waktu kebakaran berlaku?
Bomba: betul. Rumah encik kosong sebab semua pintu dan tingkap berkunci.
Kalau bukan Dasom siapa yang buat semua ni? Kenapa dia bakar rumah aku? Selama ni aku ada musuh ke?
Aku: terima kasih lah atas bantuan pasukan bomba encik tu.
Bomba: kalau macam tu saya pergi dulu lah.
Aku: ne. *bow*
Somi: oppa patut buat report la. Sebab orang tu dah hancurkan rumah oppa.
Aku: oppa akan buat report lepas ni.
Ahbeoji, mianhae. Yoonoh tak jaga rumah ni seperti yang ahbeoji nak. Yoonoh janji akan cari orang yang bakar rumah ni. Orang tu layak diberi hukuman.
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
FanficStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction