+ twenty seven

2K 154 2
                                    

[ Dasom pov ]

Lunch time.. kenapalah sejak kawin ngan Yoonoh aku cepat sangat rasa lapar.. bila kat rumah lapar aku memang teruk gila. Lagi lagi bila Yoonoh yang masak.

Eunwoo: awak nak makan apa?

Aku: spaghetti jelah.

Eunwoo: okay..

Eunwoo ni takde tempat lain ke nak ajak lunch. Kat hotel Yoonoh ni jugak dia ajak aku lunch. Aku tak kisah dengan makanan hotel ni yang aku kisah sangat ialah ni hotel Yoonoh and dia ada kat sini tu yang aku tak suka.

Eunwoo: awak okay ke tak?

Aku: saya okay je.

Eunwoo: ke awak tak suka lunch ngan saya..

Aku: saya tak cakap macam tu tau.

Eunwoo: ke awak nak lunch ngan namchin awak?

Aku: eh tak lah..

[ Yoonoh pov ]

Dari jauh lagi aku boleh nampak Dasom sekarang ni tengah lunch ngan p.a dia tu. Dah lah p.a dia tu handsome. Aku pulak rasa tergugat bila tengok Dasom ngan p.a dia tu.

Mark: hyung tengok apa tu?

Aku: *malas nak layan*

Mark: oh patutla.. buah hati ngan lelaki lain rupanya..

Dari cara dia pandang Dasom aku boleh teka yang lelaki tu suka kat Dasom. Tak boleh jadi ni, aku kena halang diorang berdua.

Wait? Dia siap pegang pipi Dasom? Tak boleh jadi ni!

Aku: kau makan sendiri jelah mark. Aku nak serbu diorang berdua tu dulu.

Mark: buatlah apa hyung nak..

Kat meja diorang..

Aku: well boleh join tak?

Dasom: awak?

Aku: boleh lah kan.. *duduk sebelah Dasom*

Eunwoo: Encik Jaehyun?

Aku: awak tak kisah kan saya nak join lunch sekali?

Eunwoo: tapikan saya nak lunch ngan Dasom je bukan ngan Encik Jaehyun..

Aku: well Dasom tak kisah kan saya join lunch ni?

Eunwoo: Dasom ah?

Dasom: well saya nak lunch ngan Eunwoo.. awak tak payah lah ganggu saya ngan Eunwoo.

Aku: mworago?

Dasom: umm Eunwoo ah kita lunch tempat lain jom. Pasal yang kita order tadi biar saya bayar.

Eunwoo: *angguk*

Dasom ngan p.a dia terus blah macam tu je. Wah?! Dasom memang tak reti nak jaga perasaan aku. Dia boleh buat husband dia macam ni? Okay takpe..

Skip lepas kerja..

[ Dasom pov ]

Mana Yoonoh ni? Dari tadi aku tunggu dia jemput aku. Tak datang datang jugak. Dah 15 minit aku berdiri kat sini.

Mark: noona ah? Tak balik lagi ke?

Aku: tengah tunggu Yoonoh lah ni.

Mark: hah? Dia dah balik dah.. takkan dia tak jemput noona?

Aku: entahlah..

Mark: jom saya hantar noona balik.

Aku: okay..

Kat rumah..

As usual rumah sunyi.. Yoonoh langsung takde kat ruang tamu. Kat bilik lah tu.. dia dah kenapa tak jemput aku tadi?

Aku: *pegi ketuk pintu bilik Yoonoh*

Yoonoh: *buka pintu*

Aku: kenapa awak tak jemput saya balik tadi?

Yoonoh: awak kan dah ada p.a awak tu. Kenapa tak suruh dia hantar awak balik?

So dia merajuk sebab aku taknak dia join lunch tadi..

Aku: oh okay then..

Yoonoh: dinner nanti pandai pandai lah awak masak sendiri. Saya malas nak masak.. penat..

Aku: okay..

Well lelaki merajuk macam tu lah jadinya. Aku tak reti nak pujuk pujuk ni. Plus aku memang taknak pujuk dia pun. Buat apa nak pujuk dia? Diakan dah besar bukan budak budak pun nak kena pujuk bagai. Duhh~

After three days..

Tiga hari Yoonoh tak bercakap ngan aku. Merajuk teruk dia kat aku. Dia langsung tak masak untuk aku. Then dia langsung tak pegi or balik kerja ngan aku. Dia suruh Mark yang hantar pegi kerja and balik pun aku kena ikut Mark.

Aku: kalau boleh saya tau kenapa Yoonoh merajuk sampai macam tu sekali ngan saya?

Mark: well dia kan husband noona.. dia ada hak nak cemburu.

Aku: maksud awak cemburu?

Mark: P.a noona tu lah.. ingat tak waktu lunch tu?

Aku: ahh yang tu..

Mark: dia cemburu sangat sangat bila tengok noona ngan lelaki tu.

Aku: oh i see..

Mark: pandai pandai noona lah pujuk dia nanti.

Aku: okay..

Mark: lagi satu esok dia kata nak bawa noona pergi tempat tapak resort tu. So dia nak noona bersiap sebelum pukul 8 pagi.

Aku: macamlah dia tak boleh bagitahu saya sendiri..

Mark: dia kata dia tak nak bercakap ngan noona.

Aku: teruk juga orang tua tu merajuk eh?

Mark: well lelaki memang macam tu bila tengok orang dia sayang ngan lelaki lain.

Aku: huh? Orang yang dia sayang?

Mark: kalau tak sayang dia takkan cemburu..

Aku tak tau kenapa aku rasa happy bila dengar Mark kata yang Yoonoh tu cemburu sebab dia sayang aku. Satu lagi, aku dah kenapa? Kenapa aku rasa macam ni? Like im in love with him?

Yah Kim Dasom? Betul ke kau dah jatuh cinta ngan Yoonoh? Lelaki yang selama ni kau benci?

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now