+ thirty four

1.9K 125 6
                                    

[ Dasom pov ]

Malam ni semuanya akan tebongkar, aku taknak lagi berahsia tentang perkahwinan ni. Aku nak semua orang tahu yang Yoonoh tu suami aku and aku nak semua orang tau yang aku sayang dia sangat sangat.

Jisoo: boss kejap gi boss pegi buat speech.

Aku: ah okay.

Jisoo: boss okay ke? Nampak macam tak okay je.

Aku: saya okay je *senyum*

Jisoo: betul ke tiga hari tau boss tak datang kerja.

Aku: nanti korang tau lah kenapa saya tak datang kerja.

Mark: noona jigeum..

Aku: *angguk*

Aku pergi ke depan untuk membuat speech. Yoonoh dari jauh senyum senyum tengok aku. Takpe lepas ni dia akan berdiri sebelah aku jugak.

Aku: Selamat malam semuanya, saya nak ucapkan terima kasih sebab sudi datang ke majlis ulang tahun perkahwinan omma dan appa saya and saya tak lupa juga kepada Jung Jaehyun sebab sudi pinjamkan hotel ni untuk majlis ni. *senyum*

All: *tepuk tangan*

Aku: saya juga berterima kasih kepada pekerja pekerja saya dan pekerja hotel hotel ni atas semua hard work untuk majlis malam ni. Kepada omma dan appa saya happy anniversary to both of you saya doakan yang terbaik untuk omma dan appa saya nak berterima kasih sebab dah jaga saya dan adik saya donghyuck sehingga kitaorang jadi anak yang berjaya sekarang. And sekarang ni nak saya nak jemput omma dan appa untuk kedepan.

Aku serah kan mic kepada appa. This is the time. Appa akan umumkan semua ni kepada semua orang.

Appa: Selamat Malam, first of all thanks for this celebration.. dah lama tak celebrate majlis macam ni. Thank you to anak anak kami sebab celebration ni. Sebelum tu saya nak umumkan berita gembira kepada semua orang berada disini. Saya nak minta Jung Jaehyun supaya berdiri disebelah anak saya Kim Dasom.

Semua orang kat sini asyik pandang Yoonoh yang sedang berjalan ke arah aku. Aku yakin semua orang tertanya tanya apa yang appa nak umumkan.

Yoonoh: *kat sebelah aku*

Appa: Saya rasa ni lah masa yang sesuai nak umumkan tentang hubungan anak saya ngan Jung Jaehyun. Anak saya dan Jung Jaehyun dah berkahwin 4 bulan yang lalu.

[ Jisoo pov ]

Boss dah kahwin? Ingatkan dia ngan Jaehyun tu just boyfriend and girlfriend. Rupanya dia dah kahwin sebelum dia jadi boss kat sini. And sebelum Jaehyun tu diumumkan sebagai pemilik hotel ni.

Eunwoo: patutla mesra semacam.. husband and wife rupanya.

Aku: but kenapa tak bagitahu awal awal?

Eunwoo: tula kan? Kalau dia bagitahu awal awal taklah saya makan hati.

Aku: awak ada hati kat boss ke?

Eunwoo: sebelum ni je tu pun dia tolak cinta saya.

Aku: memanglah dia tolak cinta awak. Sebab dia tu wife orang.

Eunwoo: no wonder jugak pakai match ring, balik kerja sama sama and last ada love bite kat tempat yang sama.

Aku: ish awak ni dah dah lah tu. Tak yah nak sebut semua.

Jaehyun: and berdirinya saya bersama isteri saya disini ingin mengumumkan satu lagi berita gembira.

Aku: agaknya berita apa lagi eh?

Eunwoo: dengar jelah banyak sangat surprise malam ni.

Jaehyun: saya nak umumkan yang isteri saya kim dasom dah mengandung 2 minggu and kitaorang baru je dapat berita gembira ni semalam.

Semua: *tepuk tangan*

Aku: so ni sebab boss tak datang kerja.

Eunwoo: maksud awak?

Aku: perempuan kalau mengandung ada sakit tau tak. Sakit tu dipanggil morning sick. Tiap pagi perempuan akan muntah muntah and rasa mual. And morning sick tu lah yang buat dia tak larat nak pergi kerja.

Eunwoo: i see.

[ Somi pov ]

So Yoonoh oppa dah umumkan tentang perkahwinan dia dan perempuan sombong tu kat semua orang. Dah tau Yoonoh oppa kaya perempuan tu nak bagitau yang dia dah kawin ngan Yoonoh oppa. Nampak sangat dia tu gila harta. Bila dah kaya baru nak mengaku tu laki dia.

Yugyeom: ada apa kau datang rumah aku malam malam ni?

Aku: oppa tolong saya.

Yugyeom: kau nak aku tolong apa?

Aku: hancurkan rumah tangga Yoonoh oppa. Saya taknak dia hidup bahagia ngan perempuan tu.

Yugyeom: hmm? okay kau nak apa?

Aku: saya nak idea macam mana nak hancurkan rumah tangga diorang tu je.

Yugyeom: since perempuan tu pregnant sekarang ni kau kerja kat tempat Yoonoh.  Kat situ kau boleh perangkap Yoonoh. Perempuan tu kan mengandung ni lah masa sesuai nak mainkan jiwa dia. Orang mengandung kan sensitif.

Aku: dia mengandung?

Yugyeom: kau tak dengar ke Yoonoh sebut yang bini dia mengandung?

Aku: tak lepas diorang umumkan pasal diorang dah kawin saya terus tutup tv. So ni maksudnya Yoonoh oppa dan perempuan tu bercinta?

Yugyeom: yeap so kau kena bertindak cepat sebelum cinta diorang tu semakin kuat.

Aku takkan biarkan perempuan tu bahagia ngan Yoonoh oppa. Dia dah rampas yoonoh oppa dari aku. Sekarang aku nak Yoonoh oppa aku yang dulu.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now