[ Dasom pov ]
Dua jam aku duduk kat tepi pantai tu. Jauh daripada orang ramai. Tenang juga hati ni bila tengok pemandangan indah. Sekarang ni aku kena balik. Nanti mamat selekeh tu cari aku pulak. Dia cari aku? Ha! Dia takkan cari aku la.. kau tak ingat ke apa yang lelaki tu buat kat kau semalam. Dia sengaja letak kacang kat semua makanan kau. Kau rasa dia ada masa nak cari kau? Tak kan?
Apasal lah aku ni cakap sendiri macam ni. Aish!
Kat depan rumah..
Asap.. itulah yang ada didepan mata aku sekarang. Aku tak rasa aku sesat. Aku yakin ni tempat yang betul. Apa yang dah jadi kat rumah Yoonoh?
Macam mana boleh jadi macam ni? Kereta aku pun terbakar jugak? Siapa yang buat semua ni?
Yoonoh: yah! Awak pergi mana?
Wajah Yoonoh jelas sekali nampak bengis. Aku tak tau nak jawab apa. Ni lah wajah paling bengis dia dan paling teruk yang pernah aku lihat.
Yoonoh: SAYA TANYA, AWAK PERGI MANA?!
Aku: *diam*
Yoonoh: awak yang buat semua ni kan? Kalau awak nak balas dendam pun, tak payah nak bakar rumah sekali!
Aku: awak tuduh saya yang bakar rumah ni?
Yoonoh: habis tu siapa lagi yang tak puas hati dengan saya? Kebakaran ni dirancang. Tu minyak tanah. So memang ada orang yang bakar rumah ni.
Aku: walaupun saya berdendam dengan awak, saya tak gila nak bakar rumah tempat saya tinggal dan saya tak gila nak biarkan kereta saya ikut terbakar.
Yoonoh: kalau bukan awak siapa yang buat semua ni? *nampak kusut*
Aku: *diam*
Polis: Encik Yoonoh bersabarlah. Biarkan pihak kami yang menyiasat semua ni. Kami akan cari orang tu sampai dapat. Sekarang ni apa kata encik cari tempat untuk tinggal hari dah nak gelap.
Yoonoh: kalau macam tu esok saya jumpa encik.
Polis: ne. Saya pergi balik dulu lah.
Yoonoh: ne *bow*
Silent for 5 minutes..
Aku: kita balik rumah omma dan appa jelah.
Yoonoh: ani..
Aku: habis tu kita nak tinggal kat mana?
Yoonoh: awak ikut saya jelah.
Aku: naik motor buruk awak tu?
Yoonoh: jangan banyak cakap boleh tak? Saya tengah kusut ni. Awak ikut jelah.
Okay sekarang ni aku kena juga ikut cakap dia. Aku taknak bertekak dengan dia. Cukuplah itu je masalah untuk hari ni. Aku taknak tambah masalah lain pulak.
Skip..
Kami sampai kat kawasan apartment. Yoonoh ni nak ajak aku pergi mana? Apartment ni nampak sangat apartment mahal. Kitaorang nak buat apa kat sini?
Aku: kita buat apa kat sini?
Yoonoh: kita akan tinggal kat sini.
Aku: awak biar betul? Takkan lah awak mampu nak beli apartment mahal macam ni?
Yoonoh: saya tak kata pun ni apartment saya. Kita menumpang lah.
Aku: menumpang? Kan lebih baik kita tinggal kat rumah parents saya.
Yoonoh: saya tak nak menyusahkan orang.
Aku: habistu awak nak menyusahkan orang yang punya apartment ni ke?
?: Hyung?!
Yoonoh: Mark? *senyum*
Mark: oh annyeonghaseyo noona ah. *bow*
Aku: *bow*
Yoonoh: apartment..?
Mark: hyung tak payah risau. Semua dah siap.
Aku: siap? Siap apa?
Mark: maksud saya apartment ni saya yang punya so memang dah lama takde penghuni. Saya dah bersihkan dan kemas semua. Takpayahlah noona nak kemas nanti.
Aku: ohh. Kalau macam tu kamsahamnida.
Mark: takde hal noona. Hyung perlu tempat tinggal. So korang tinggal je kat apartment tu.
Yoonoh: kalau macam tu thanks Mark.
Mark: no problem hyung. Password saya dah bagitahu hyung so saya balik dulu lah hyung.
Yoonoh: okay.
Mark: *bow*
Aku: *bow*
Yoonoh: dah jom naik.
Aku: awak ni tak reti hormat orang yang dah tolong awak ke?
Yoonoh: hmm saya nak tanya soalan yang sama kat awak. Awak pernah ke hormat kat orang yang dah tolong awak?
Aku: *diam*
Yoonoh: so kita sama sekarang ni. Tak payah nak nasihat saya.
Woah ayat dia power. Siap perli aku. Kurang asam punya lelaki. Kalau sehari tak sakit kan hati aku memang tak sah lah dia ni. Rasa nak hentak je kepala dia kat dinding tu. Sakit betul hati aku tengok dia berlagak macam tu. Macam lah apartment yang atas tu dia yang punya. Nasib baiklah Mark tak ambik hati dengan perbuatan dia tu tadi.
Yoonoh buat dia macam kuli pulak. Yang si Mark ni pulak macam lembu dicucuk hidung. Dia ikut je apa yang mamat selekeh tu katakan. Sukahati dia je mengarah orang. Kalau nak di ikutkan hati ni aku memang taknak ikut dia. Tapi disebabkan bengkak badan aku ni. Aku kena lah menyorok. Takkan nak biarkan parents aku tau yang menantu kesayangan diorang tu dah kerjakan aku sampai macam ni.
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
Fiksi PenggemarStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction