+ thirty nine

1.9K 131 4
                                    

[ Yoonoh pov ]

Selagi aku tak jumpa siapa orang yang dah upah Wendy selagi tu aku takkan focus kat kerja kerja aku. Disebabkan orang yang upah Wendy tu rumah tangga aku dah hancur.

Mark: hyung?

Aku: dah jumpa siapa yang upah Wendy?

Mark: tak hyung tapi tadi saya terima berita dari hospital tempat adik Wendy ditahan.

Aku: berita apa?

Mark: semua bill perawatan adik Wendy dah habis dibayar. Dan lusa adik Wendy akan menjalani pembedahan.

Aku: siapa yang bayar?

Mark: Dasom noona.

Aku: mworago?

Mark: ye wife hyung sendiri yang bayar. Lagisatu tadi saya follow Wendy sampai rumah noona diorang nampak happy, berpeluk bagai. Lepas tu saya follow lagi diorang pegi shopping barang baby sama sama.

Aku: mwo?

Mark: hyung jangan fikir yang bukan bukan dulu. Biar saya yang selidik dulu apa hubungan Wendy ngan noona.

Aku: okay.

Dasom ngan Wendy know each other? Takkan lah wife aku sendiri yang perangkap aku. Tak mungkin lah kan? Tapi boleh jadi juga sebab dia kan pernah benci kat aku. Maybe ni satu jalannya nak minta cerai ngan aku. Tapi aku taknak lepas kan Dasom sebab aku sayang dia. Makin serabut lah otak aku kalau macam ni.

[ Dasom pov ]

Banyak betul barang baby aku beli hari ni. Padahal lagi 4 bulan baby ni nak lahir. Aku ni terlalu excited lah. Tapi tak salahkan nak excited?

Wendy: Dasom ah?

Aku: ne?

Wendy: boleh tak teman saya waktu pembedahan tu nanti? Saya takut la nak tunggu sorang sorang. Saya perlu ada teman.

Aku: okay saya teman.

Wendy: gomawo.

Aku: takde apalah.

Wendy: apalah reaction husband awak bila dapat tau yang Somi upah saya untuk perangkap dia.

Aku: confirmlah dia terkejut. Somi tu dia dah anggap macam adik dia. Tapi tulah Somi tu tak tau nak bersyukur. Yugyeom pun sama jugak kenapa nak perangkap kawan sendiri?

Wendy: teruk juga kan masalah cemburu ni? Somi tu cemburu sangat bila tengok awak bahagia ngan Jaehyun. Yugyeom pulak tak habis habis dendam ngan awak.

Aku: biar jelah sekarang ni diorang tengah bahagia sebab rancangan dah berjaya kan.

Wendy: saya tak sangka awak relax je.

Aku: kalau awak tak bagitahu saya perkara sebenar, seriously saya betul betul sedih sebab rumah tangga saya jadi macam ni. Bila awak bagitahu semua tu just perangkap, hati saya rasa lega. Saya tau husband saya tak buat macam tu belakang saya.

Wendy: ye Jaehyun memang lelaki yang baik untuk awak. Untung awak dapat dia.

Aku: *senyum *

Malam..

[ Yoonoh pov ]

Apa hubungan awak ngan Wendy, Dasom? Betulke awak yang rancang semua ni? Kalau betul kenapa? Apa yang saya dah buat kat awak?

Phone ringing..

From: Mark

Aku: ne Mark?

Mark: hyung saya dah dapat semua detail tu.

Aku: siapa yang upah Wendy?

Mark: Somi ngan Yugyeom. Diorang perangkap hyung atas sebab Somi nak hyung dan Yugyeom nak balas dendam kat noona.

Aku: mworago?

Mark: betul hyung. Itulah info saya dapat dari security rumah noona tu. Wendy datang situ dan cerita semuanya kat noona. Dan Wendy jugak minta bantuan noona untuk bayarkan semua bill rawatan adik dia. Dan sekarang ni Wendy bekerja ngan noona.

Aku: thank you Mark.

Mark: nak saya report ke ni hyung?

Aku: tak payah biar aku je yang uruskan benda ni.

Somi ngan Yugyeom! Aku tak sangka Somi buat macam ni kat aku. Yugyeom pun. Aku kena berdepan ngan diorang berdua ni.

Kat luar rumah Somi..

Good timing. Diorang berdua tengah lepak sesama. Macam tengah bincang something. Ke nak bincang pasal rancangan seterusnya?

Somi: oppa? Buat apa kat sini?

Yugyeom:  *jeling aku*

Aku: aku datang sini nak bagitahu yang aku dah tahu rancangan busuk korang. Plus korang yang perangkap aku malam tu kan? Sampai hati korang buat aku macam ni kan?

Somi: buat apa oppa?

Aku: Somi? Aku dah anggap kau macam adik aku. Aku bagi kau jawatan tinggi kat tempat aku tapi ni yang kau balas? Tak payah lah nak kata kau tau tau apa apa.

Yugyeom: bagusla kau dah tahu kan? Bini kau tu patut diajar.

Aku: Yah Yugyeom ah selama ni aku sabar je ngan perangai kau. Tapi sekarang ni aku dah tak boleh sabar lagi sebab kau dah hampir hancurkan rumah tangga aku.

Yugyeom: hahaha!

Aku: malam ni juga aku nak hantar korang masuk lokap.

Yugyeom: kau ada bukti ke nak tangkap aku?

Aku: ye aku ada. And tempat ni dah dikepung, korang dah tak boleh lari lagi.

Somi: oppa maafkan saya?

Aku: mian Somi ah. Kau dah hancurkan semuanya. Harap lepas ni kau berubah lah.

Yugyeom: Yah shibbal!

Sebelum aku datang sini aku pergi kebalai polis untuk melapor kesalahan diorang berdua. Lepasni aku harap sangat diorang berdua berubah. Semuanya dah selesai tinggal satu je lagi. Aku nak wife aku balik kepangkuan ku.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now