[ Dasom pov ]
Harini hari perlantikan tu. And kejap lagi appa nak introduce aku kat semua pekerja dia. Tak sabarnya aku. Ni lah yang aku impikan selama ni. Aku nak tolong appa besarkan dan majukan business syarikat appa ni.
Eunwoo: lebarnya senyuman..
Aku: ish kau ni terkejut aku tau!
Eunwoo: hehe.. maafkan saya boss.
Aku: jangan mengada ngada. Aku belum dilantik lagi.
Eunwoo: tau.
Appa: Dasom ikut appa masuk bilik meeting sekarang. Eunwoo pun.
Eunwoo: ne. *angguk*
Kat bilik meeting..
Woah?! Besarnya ruang ni. Ni ke bilik meeting? Apesal macam besar sangat?
Appa: baiklah semua ahli ahli yang penting ada?
Pekerja appa: ye.
Appa: kalau macam tu kita mulakan sekarang. Ni Kim Da Som anak sulung saya yang baru saja tamat belajar di German minggu lepas. Dan hari ni seperti yang saya katakan sebelum ni, syarikat ni akan ada CEO baru. Saya melantik anak perempuan saya Kim Da Som menjadi CEO baru Blossom Coperation.
Aku: Annyeonghaseyo Kim Dasom imnida. *bow*
All: *bow kat aku*
Appa: selepas ni semua tugas saya akan diambil oleh Dasom. Saya berharap korang semua boleh berkerjasama dan tolong menolong untuk memajukan lagi Blossom Coperation.
Aku: sebagai CEO yang baru di Blossom Coperation ni, saya beharap sangat semua orang boleh tolong dan bimbing saya untuk memajukan syarikat ni. Tak semua benda saya tahu. So kalau saya ada apa apa yang kurang tolong lah tegur dan ajar saya.
Appa: dan seiring dengan itu saya juga melantik Eunwoo untuk menjadi pembantu kedua Kim Dasom. Pembantu yang pertama still the same iaitu Park Jisoo. Saya melantik Eunwoo ni untuk menyenangkan atau mengurangkan kerja pembantu pertama.
Jisoo: kamsahamnida Mr.Kim.
Appa: majlis kita dah selesai so tolong bawa CEO baru ni berkenalan dengan semua staff.
Dah habis dah ke? Macam ni je majlis pelantikan CEO baru? Kat tv bukan main ada party bagai.
Eunwoo: boss jomlah.
Aku: selesai dah ke?
Jisoo: yeap. Mr.Kim memang macam tu. Taknak majlis besar besaran. Cukup satu bangunan ni tahu tahu tentang perlantikan ni. Dia tak perlukan reporter pun.
Aku: daebak.
Tulah appa. Dia tak suka menunjuk nunjuk apa yang dia ada. Walaupun kat rumah dia tegas kat office dia nampak macam spoting sangat. No wonderlah orang orang kat sini nampak hormat sangat ngan appa.
Aku: appa gomawo. *peluk appa*
Appa: this is for you. So jagalah syarikat ni seperti appa jaga Dasom ngan Donghyuck. *cium dahi aku*
Aku: Dasom janji akan buat dengan baik demi memajukan syarikat kita ni.
Appa: *senyum*
Aku: thank you for everything appa. Daripada saya kecik sampai sekarang.
Appa: appa buat semua ni untuk masa depan korang dua beradik.
Aku: *peluk appa lagi*
Jisoo: kitaorang still kat sini lagi.
Eunwoo: Sunbae! Janganlah ganggu moment macam ni.
Appa: dah dah. Sekarang ni CEO baru ni kena berkenalan dengan semua staff. Appa nak balik. Nak rehat plus ni lah masa untuk dating ngan omma kamu. *wink kat aku*
Aku: Yah! Appa?!
Appa: Dua orang PA ni dah biasa ngan semua tu so tak payah risau.
Jisoo: majayo.
Pelik lah perangai appa ni bila kat tempat kerja. Kat rumah bukan main serious. Bila kat sini boleh pulak dia ajak dua orang PA ni bergurau. Sebab ni kut semua orang sangat sangat hormat kat appa. And that means aku pun kena macam tu. Aku tak boleh sombong or serious sangat.
Tengahari..
Dah masuk waktu lunch. Hari pertama kerja memang penat. Aku rasa tulang belakang aku macam nak patah.
Eunwoo: boss taknak lunch? *tiba tiba masuk*
Aku: kejap lagi kut.
Eunwoo: jomlah saya belanja.
Aku: sejak bila pulak awak ni dah pandai guna awak saya?
Eunwoo: tak sesuai rasanya nak beraku kau.
Aku: okay.
Phone ringing..
Call From: Yoonoh.
Aku: yeoboseo?
Yoonoh: jom lunch?
Aku: huh?
Yoonoh: hari ni kan hari pertama awak kerja lepas tu awak dilantik jadi ceo so jom lah saya belanja lunch?
Aku: umm takpayah lah susah susah. Saya nak pergi lunch ngan kawan.
Yoonoh: ohh kalau macam tu takpe lah.
Call ended..
Kenapa mamat tu macam tu? Hari ni tiba pulak dia nak belanja aku lunch? Sekejap baik, then lepas tu suka sangat buat aku sakit hati, then satu lagi suka sangat nak cari gaduh ngan aku.
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
FanficStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction