[ Jisoo pov ]
Kejap lagi waktu lunch.. perut aku dah berbunyi ni. Dah lah tadi tak sempat breakfast sebab nak tolong cover love bite boss tu. Nasib lah warna kulit aku ngan dia match.. kalau tak nampak sangat love bite tu kena cover macam tu.
?: *ketuk meja aku*
Aku tengok kearah orang yang mengetuk meja aku. Yang ni pun satu langsung tak cover kesan love bite. Apa dah jadi orang sekarang tak reti nak malu. Wait Encik Jaehyun?
Jaehyun: boss awak ada kat dalam?
Aku: ada..
Jaehyun: boleh saya jumpa dia tak?
Aku: jap eh..
Aku tekan intercom yang ada kat sebelah kiri tu and terus bagitahu boss yang Encik Jaehyun nak jumpa dia.
Aku: masuk lah encik jaehyun..
Jaehyun: okay thanks..
Aku: *angguk*
Jaehyun: *masuk office boss*
Aku: yah eunwoo yah? Kau nampak apa yang aku nampak?
Eunwoo: lovebite kat tempat yang sama.
Aku: right?
Eunwoo: awak rasa?
Aku: dia lah namchin boss..
Tiba tiba boss keluar.. aku ngan Eunwoo terus diam.. nasib dia tak dengar apa apa.
Boss: Jisoo ya?
Aku: ye boss?
Boss: boleh tak minta foundation tadi tu?
Aku: boleh..
Boss: thank you.. ni duit awak beli foundation baru eh.. *bagi duit*
Aku: okay boss *bagi foundation kat boss*
Boss: *ambik foundation terus masuk*
Eunwoo: so its confirm..
Aku: *angguk*
[ Dasom pov ]
Ish kenapa lah yoonoh masuk office aku ni tak cover love bite dia tu. Ni confirm Jisoo ngan Eunwoo dah nampak benda ni.
Yoonoh: awak nak buat apa ngan benda tu?
Aku: nak tolong cover lovebite tu lah yang ada kat leher awak tu. Malu lah orang tengok.
Yoonoh: yang awak punya mana?
Aku: saya dah cover ngan foundation sekarang ni giliran awak pulak..
Yoonoh: okay..
Aku: kalau saya tau benda ni akan jadi saya tak bagi lovebite kat leher awak..
Yoonoh: habis tu nak letak kat mana?
Aku: badan jelah..
Yoonoh: okay lepas ni kat badan je..
Aku: yah!
Yoonoh: hehe tak salah kan?
Aku: dah diam.. lepas ni kita terus pegi lunch okay?
Yoonoh: okay nak lunch kat mana?
Aku: tak kisah lah kat mana asalkan bukan kat hotel awak.
Yoonoh: hmm kalau macam tu kat dalam office saya je lah.. saya akan suruh Mark order kan makanan untuk kita. Since dia je yang tahu kita berdua dah kawin.
Aku: okay..
Kat office Yoonoh..
Aku: awak?
Yoonoh: ye?
Aku: lamanya makanan nak sampai..
Yoonoh: kejap lagi Mark sampai lah tu..
Knock..knock..
Yoonoh: masuk..
Mark: makanan dah sampai.. sorry lah hyung lambat..
Yoonoh: takpe.. tapi noona kau ni dah lapar sangat sikit je lagi dia dah nak mengamuk..
Mark: lah yeke?
Aku: jangan lah percaya kat dia tu Mark.. dah jom kita makan saya dah lapar..
Mark: okay jom..
Skip lepas makan..
Mark: hyung? noona?
Aku & Yoonoh: ne?
Mark: sampai bila nak sorok benda ni dari pekerja pekerja semua?
Yoonoh: benda apa?
Mark: pasal hyung ngan noona dah kawin..
Yoonoh: ohh yang tu..
Mark: lama kelamaan orang akan syak juga yang hyung ngan noona ada hubungan.
Aku: haah lah awak.
Yoonoh: saya tak kisah kalau nak announce pasal kita dah kawin. Yang nak sorok pasal ni kan awak sebelum ni.
Aku: tapi kan tu sebab saya tak suka kat awak. And saya taknak orang tau yang husband saya penjual ikan. Mianhae..
Yoonoh: takpe saya faham. So awak nak kita announce pasal kita?
Aku: *angguk*
Yoonoh: awak yakin? Sebab bukan je pekerja kita yang tau satu dunia akan tau yang awak tu wife saya.
Aku: ye saya yakin.. and saya taknak lah ada orang lain yang nak mengatal ngan awak.
Mark: ehem! hyung, noona saya still ada kat sini.
Aku: sorry Mark ah! Kitaorang lupa pulak..
Yoonoh: bila awak nak bagitahu benda ni?
Aku: kita bincang ngan omma, appa ngan omma awak dulu okay?
Yoonoh: okay.
Mark:umm saya nak keluar dulu lah hyung? noona? Macam kacau daun lah pulak saya kat sini.
Yoonoh: okay..
Mark: *keluar dari office yoonoh*
Yoonoh: awak serious nak bagitahu semua orang yang saya ni husband awak?
Aku: *angguk*
Yoonoh: okay lah kalau macam tu. Malam ni kita ajak omma, appa, donghyuck and omma saya dinner sama sama.
Aku: dinner?
Yoonoh: yeap.. lagipun omma saya dah lama tak jumpa ngan parents awak.
Aku: okay.. nanti saya call omma and bagitahu pasal benda ni. Awak nak kita dinner kat mana?
Yoonoh: kat private restaurant.
Aku: nanti awak bagitahu saya alamat and saya akan bagi kat omma.
Yoonoh: okay..
Aku: saya nak masuk office. Dah habis dah waktu lunch.. jumpa awak nanti okay? *kiss pipi dia*
Yoonoh: okay see you later yeobo *cium kat dahi aku*
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
FanficStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction