+ twenty eight

2.1K 159 3
                                    

[ Dasom pov ]

Dalam perjalanan menuju ke tapak resort tadi, Yoonoh langsung tak bercakap ngan aku. Aku just buat tak tau je sebab aku taknak keruh kan keadaan. And aku taknak lah buat dia bad mood lagi.

Yoonoh: ni lah tapak resort yang saya katakan..

Finally aku dengar juga suara dia ni. Dah lama aku tak dengar dia bercakap. Boleh dikatakan aku rindu juga ngan suara dia. Aku rindu bila dia usik aku. But now dia dah berubah.

Aku: cantik *senyum*

Skip lepas explore tapak resort..

Yoonoh: saya nak pegi jalan jalan ngan motorboat. Saya nak tengok pulau pulau kecik. Awak nak ikut?

Aku: mestilah saya nak ikut..

Cara dia bercakap dengan aku memang dingin. Aku rasa macam nak tanya dia je kenapa dia layan aku dingin macam tu. Taulah dia jeles pasal haritu takkan lah lama sangat merajuk?

Yoonoh: jom naik motorboat tu. Jangan lupa pakai safety jacket..

Aku: okay.

Skip after a few minutes..

Yoonoh: dah ke?

Aku: dah.. kita berdua je ke?

Yoonoh: *dia terus start engine motorboat tu*

So memang aku ngan dia je lah tu.

Selepas satu jam kitaorang berdua jalan jalan ngan motorboat ni Yoonoh decide nak balik..

Then tiba tiba pulak motorboat tu tak boleh nak hidup. Kitaorang terberhenti ditengah laut..

Aku: kenapa awak?

Yoonoh: engine rosak la pulak..

Aku: habis tu macam nak balik? *panic*

Yoonoh buka baju dia then terjun kedalam laut.. lepas tu dia tarik tali yang ada kat motorboat ni and terus berenang..

After 1 jam berenang Yoonoh, aku ngan motorboat tu terdampar kat satu pulau. Yoonoh pula terbaring sebab dah hilang tenaga..

Aku: awak okay ke tak ni?

Yoonoh: saya okay.

Still dia jawab aku ngan dingin. Aku tak faham lah kenapa dia buat aku macam ni? Macam aku buat salah besar kat dia.

After 15 minutes..

Aku: are we going to stay here?

Yoonoh: awak rasa ada ke orang kat tempat ni? Takde kan?  So kita kena lah stay kat sini sebab takde siapa pun boleh tolong kita sekarang ni faham tak?!

Aku: tak.. kenapa awak nak marah marah kat saya pulak ni?

Yoonoh: diam je lah!

Aku: awak ni dah kenapa?!

Yoonoh: saya kata diam so diam jelah!!

Aku: *slap him*

Yoonoh: *pegang pipi dia*

Aku: saya dah lama sabar ngan perangai awak sejak dua tiga hari ni. Kenapa awak dingin ngan saya? Apa salah saya sampai awak nak buat saya macam ni?

Tanpa aku sedari air mata aku jatuh. Aku tak tau aku patut marah ke sedih pasal benda ni. Aku just nak tau kenapa dia buat aku macam ni.

Yoonoh: sebab awak..

Aku: saya?

Yoonoh: sebab awak saya jadi macam ni!

Aku: *diam*

Yoonoh: saya nak tau apa kurangnya saya ngan eunwoo?

Aku: *diam*

Yoonoh: jawab soalan saya Dasom?

Aku: awak takde kurang apa apa pun daripada eunwoo..

Yoonoh: habistu kenapa awak pilih dia dibandingkan suami awak sendiri?

Aku: saya tak pilih dia pun.

Yoonoh: habis tu waktu lunch timetu? Awak langsung taknak saya join lunch tu.

Aku: tu sebab saya taknak Eunwoo rasa tak selesa sebab dia tu pekerja saya.

Yoonoh: awak tau tak saya cemburu bila tengok awak ngan lelaki lain? Awak tau tak?!

Aku: cemburu?

Yoonoh: yes because im your husband and i love you.. i really really love you.. *tunduk*

Bila dengar dia cakap macam tu aku rasa semuanya terhenti.. betul ke apa yang aku dengar ni? Betul ke dia baru je confess kat yang dia sayang kat aku?

Yoonoh: i really really love you Kim Dasom *peluk aku*

Aku biarkan dia peluk aku. Sekarang ni aku tengah confused. Aku tak tau nak jawab apa ngan dia.. dia cinta kat aku, tapi aku? Am i in love with him?

Dalam dua tiga hari kitaorang tak bertegur, i have to admit that aku memang rindu dia. Aku rindu masakan dia, suara dia, aku rindu bila dia tak usik aku.. and i miss everything about him and i guess i love him too..

Aku: nadoyeo.. nado saranghae.. *balas pelukan dia*

Yoonoh: jinjjaro? *lepaskan pelukan*

Aku: *tunduk malu*

Yoonoh: please look at me?

Aku: *tengok dia*

Yoonoh: betul ke apa yang saya dengar ni?

Aku: *angguk*

Yoonoh: *cium dahi aku*

Aku terus peluk badan Yoonoh sebab aku malu. Aku baru je confess kat husband aku sendiri yang aku cinta kat dia. Aku dah tak tau nak sorok kat mana muka aku sekarang ni.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now