+ twenty five

2K 168 11
                                    

[ Dasom pov ]

Yoonoh tak masak dinner ke? Aku lapar lah.. macam pelik je dia ni tak masak dinner. Ke dia busy? Perlu ke aku ketuk pintu bilik dia? Perut aku lapar sangat. Lepas je balik kerja tadi dia langsung tak keluar dari bilik tidur dia. Ketuk je kut?

Aku: *ketuk pintu bilik yoonoh*

Yoonoh: masuk..

Aku masuk bilik dia, seriously bilik dia beselerak.. kertas semua nya atas lantai. Dia buat apa ni? Sampai macam ni bilik tidur dia?

Yoonoh: kalau awak nak makan, awak order je fast food. Sorry saya tak boleh masak dinner saya ada banyak kerja tak siap lagi.

Aku tak jawab pun apa yang dia cakap. Sebab badan aku automatic tengah mengutip semua kertas kertas yang ada kat lantai bilik ni. Well aku faham perasaan dia when it comes to kerja. Kerja memang boleh buat stress.. nampak sangat dia tengah stress sekarang ni.

Yoonoh: tak payah susah susah lah..

Aku: awak dah banyak tolong saya. Setakat nak kutip kertas yang beselerak atas lantai ni apa lah sangat.

Yoonoh: gomawo..

Aku: kerja apa yang buat awak stress sampai macam ni?

Yoonoh: pasal project baru saya ngan appa awak.

Aku: appa? Dia kan dah tak ambik project project ni semua.

Yoonoh: tau.. ni project special..

Aku: rahsia ke?

Yoonoh: tak lah secret sangat..

Aku: habis tu?

Yoonoh: well project ni plan appa awak. Dia nak syarikat awak ngan saya buat collaboration.

Aku: wait kita bukan tengah meeting kan ni?

Yoonoh: yes we are.

Aku: professional lah sikit takkan lah dalam bilik tidur?

Yoonoh: tak kisah lah yang penting project ni. Kita kena bincang supaya saya tak stress nak fikir pasal benda ni.

Aku: but before that saya lapar saya order pizza dulu boleh?

Yoonoh: okay.

Skip..

Aku: saya dah order so awak nak bincang apa?

Yoonoh: tentang tanah or tempat semua nya dah settle..

Aku: wait ni project apa?

Yoonoh: hotel baru.

Aku: ahh i see okay then?

Yoonoh: tempatnya near to the beach and sekelilingnya ada pulau pulau kecik.. so saya pening nak buat hotel yang macam mana.

Aku: yah tempat macam tu nak buat hotel? Tak best lah.

Yoonoh: tak best?

Aku: apakata resort?

Yoonoh: resort?

Aku: yes.. sini biar saya lukis resort yang macam mana.

Yoonoh: awak reti lukis ke?

Aku: of course..

Ting tong..

Yoonoh: pizza.. awak lukis je biar saya ambik pizza tu.

Aku: okay..

Skip..

Lepas 1 jam lebih aku sketch resort idaman aku, Yoonoh boleh pulak tidur kat sebelah aku. Ingatkan dia focus ngan lukisan aku tu. Betuah betul lah.. takpe lah aku kena siap kan sketch ni. So senang lah kerja dia nanti.

[ Yoonoh pov ]

Aku terjaga dari tidur ku.. aku tertidur ke tadi? Aku tengok jam dah pukul 2 pagi. Dasom ada kat sebelah aku still pegang pensil and tidur. Lukisan dia dah siap.. cantik.. rasa bersalah pulak aku sebab tertidur.. kena angkat dia kat katil ni. Kesian tengok dia tidur macam tu. Nanti sakit badan pulak..

Esok..

[ Dasom pov ]

Aku buka je mata aku, aku berada diatas katil.. bukan aku kat bilik yoonoh ke semalam? Lepas je aku siapkan lukisan tu aku tenung muka yoonoh yang tidur kat sebelah aku and maybe sebab tu aku tertidur sebelah dia. But macam mana aku boleh kat atas katil and ni bukan bilik aku pun.

Wait what? Aku pusing je badan aku ke sebelah kiri aku tengok ada yoonoh kat situ tengah tidur. Macam baby je muka dia tidur.. handsome jugak dia ni eh?

Tangan aku automatic mengusap pipi lembut Yoonoh.. wait apa aku buat ni? Dasom kau jangan!

Yoonoh: saya tau saya handsome *senyum*

Wait dia dah bangun? Aigoo malunya aku! Aku cuba nak bangun dari katil tu tapi tangan Yoonoh dah lock aku kat perut.

Yoonoh: nak lari kemana? Lepas apa awak buat kat saya awak nak lari? *bisik kat telinga aku*

Aku: lepas lah..

Yoonoh: pasal semalam thanks sebab siap kan lukisan tu. Saya suka.. sorry sebab saya tertidur.

Kenapa lah jantung aku ni macam ni bila dengar suara dia macam tu? Boleh cair aku kalau macam ni.

Aku: sama sama. Boleh tak lepas kan saya?

Yoonoh: okay. Pegi mandi lepastu kita pegi kerja sama sama.

Aku: breakfast?

Yoonoh: kita breakfast kat hotel jelah. Dah lewat ni. Tengok jam tu..

Dah nak pukul 9 pagi? Yoonoh ni gila ke apa? Aku dah lewat nak pergi kerja lah.. gila betul lah dia ni.

_________

A/N: Boleh sakit jantung saya bayang kan benda ni? Kenapa lah Jaehyun macam tu? Sweet giler 😭

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now