+ nine

1.7K 156 9
                                    

[ Yoonoh pov ]

Kali ni Dasom memang melampau. Macam mana lah dia ada perangai macam tu? Sedangkan keluarga dia yang lain tak macam tu. Dia je yang drama queen sangat nak hidup mewah bagai.

Yugyeom: betina tu tadi bini kau?

Aku: Dia ada nama. Dan nama dia Dasom.

Yugyeom: macam mana kau boleh kawin dengan perempuan yang gila macam tu hah?

Aku: dahlah Yugyeom. Aku minta maaf atas apa yang Dasom katakan tadi.

Yugyeom: kau pulak yang nak minta maaf? kenapa nak backup bini kau yang mulut longkang tu ke?

Aku: aku bukan nak backup dia. Dia just belum boleh terima semua yang berlaku.

Yugyeom: kau ajar lah bini kau tu. Jangan sampai aku yang ajar dia dengan cara aku. Kau faham kan maksud aku?

Aku: jangan sentuh dia. Kalau aku tau kau sentuh dia siap kau.

Yugyeom: wow? Aku ni kawan baik kau tau. Kenapa kau beria ria sangat nak backup perempuan belagak tu?

Aku: sebab dia tanggungjawab aku sekarang ni kau faham tak?

Yugyeom: okay. Kalau kau pilih dia mulai hari ni kau dan aku putus kawan.

Aku: okay kalau tu yang kau nak. Asalkan kau tak ganggu wife aku.

Yugyeom: aku betul betul tak sangka kau sanggup backup orang yang baru je hina kau. *terus pergi tinggalkan aku*

Sekarang ni aku dah hilang kawan baik aku kerana Dasom. Dasom memang betul betul melampau.

[ Yugyeom pov ]

Kau pertahankan jelah perempuan tu Yoonoh. Kau ingat aku senang senang nak lepas kan perempuan tu selepas apa yang betina tu buat kat aku? Kau tengoklah nanti apa yang aku akan buat kat betina berlagak macam perempuan tu.

Somi: oppa? Baru balik ke?

Aku: haah.. dah nak balik ke?

Somi: ye oppa nak lama lama kat pasar buat apa?

Aku: bukan selama ni semangat ke nak pergi pasar?

Somi: orang tu jadi milik orang lain nak buat macam mana.

Aku: Yoonoh?

Somi: *angguk*

Aku: oppa dah tak kawan ngan Yoonoh.

Somi: okay yang ni kelakar. Macam budak budak lah, tak kawan bagai.

Aku: betul lah. Tadi kat depan pantai sana kitaorang gaduh. Nak tau sebab apa?

Somi: kenapa?

Aku: sebab bini Yoonoh tu lah. Dia hina oppa. Dia kata dia tak setaraf nak borak dengan nelayan macam oppa ni.

Somi: melampaunye?

Aku: Yoonoh pergi backup perempuan tu. Padahal bini dia pun hina dia depan depan oppa ni.

Somi: mwo? Wife Yoonoh oppa hina dia? Tu dah kurang ajar namanya.

Aku: kann..

Somi: habis tu oppa nak buat apa?

Aku: oppa takkan diam diri je. Pandai pandai oppa lah nak ajar perempuan tu.

Somi: hmm! Ajar perempuan tu biar dia rasa. Dia ingat dia siapa nak berlagak kat kawasan ni. Mentang mentang lah dia tu anak orang kaya.

Aku: tapi macam mana diorang boleh kawin? Setahu oppa lah perempuan macam tu memang bukan taste Yoonoh.

Somi: wasiat appa dia sebelum meninggal. Tu yang Yoonoh oppa kena tunaikan.

Aku: untung lah kan kawin dengan anak orang kaya? Dia boleh jadi kaya sekelip mata.

Somi: tapikan Yoonoh oppa tak macam tu. Dia tak peduli dengan kekayaan. Buktinya dia still nak jual ikan kat pasar.

Aku: Somi tak tau isi hati dia.. diorang kawin ni tak jemput orang ke?

Somi: kawin senyap senyap je.

Aku: ohh.

Somi: hope oppa tak bocorkan rahsia perkahwinan diorang ni.

Aku: eh taklah.. *smirk*

Somi: kalau oppa nak balas dendam pun pakai cara lain.

Aku: *angguk*

Somi: saya balik dulu lah.

Aku: okay.

So Yoonoh dan perempuan tu kawin senyap senyap? Hmm~ takpe yang tu biar aku simpan dulu. Aku akan balas dendam dengan cara lain.

[ Dasom pov ]

Boom!

Bunyi pintu berdentum dengan kuat. Aku tau tu pasti Yoonoh, sedang melepaskan api kemarahan dia lah tu.

?: *buka pintu bilik*

Aku: tak reti ketuk ke?!

Yoonoh: awak tau tak awak dah melampau?!

Aku: kenapa? Sakit hati ke?

Yoonoh: awak memang tak reti nak hormat orang ke? Apesal kurang ajar sangat?!

Aku: hormat? *smirk*

Yoonoh: awak ni memang takde perasaan langsung kan? Sebab tu cakap ikut sedap hati awak je. Disebabkan awak kawan baik saya putuskan tali persahabatan kitaorang.

Aku: ada aku kisah tentang tu ke?

Yoonoh: Dasom ah? Awak jangan fikir yang saya tak tau awak tu siapa. Dulu awak pun berasal dari keluarga yang macam ni. Appa awak tu pun nelayan jugak tau tak? Dan omma awak tu pun dulu jual ikan je tau. So awak dan saya tak jauh beza.

Aku: wait?! Apa yang kau merepek ni?

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now