[ Dasom pov ]
Appa tak pernah pun sampai tangan kat aku. Disebabkan lelaki tu appa sanggup lempang aku. Okay takpe, aku akan ikut semua plan appa. Bila aku dah dapat apa yang aku nak. Hidup Yoonoh takkan aman. Aku akan buat hidup dia sengsara.
Phone ringing..
From: Unknown Number.
Aku: yeoboseo?
?: So marry me, or not?
Aku: darimana pulak kau dapat number aku ni hah?!
Yoonoh: well appa awak yang bagi. Dia nak saya selalu call awak. Kalau di ikut kan hati, saya taknak call awak. Menyampah!
Aku: apa kau cakap? Aku menyampah? Kau yang menyampah! Dah lah miskin ada hati nak kawin ngan aku.
Yoonoh: ouch! Saya dah biasa dengar ayat tu. So taklah menyakitkan hati sangat. Apa yang awak katakan tu tak betul. Saya nak kawin ngan awak sebab nak tunaikan permintaan ahbeoji saya je.
Aku: yah!
Yoonoh: so marry me, or not?
Aku: kau takde soalan lain lagi ke?!
Yoonoh: marry me, or not?
Aku: Yes! I will marry you. Tapi bila aku kawin ngan kau nanti, tu tak bermakna kita akan macam pasangan lain.
Yoonoh: okay saya faham. Saya tak kisah dengan semua tu asalkan saya dan awak akan tunaikan permintaan ahbeoji.
Call ended..
Dia letak macam tu je? Aku belum habis cakap lagi lah! Ishhh bencinya aku ngan mamat tu. Belagak!
Aku: *menjerit*
After a few seconds..
?: *tiba tiba masuk bilik aku*
Aku: *tengok orang tu*
Omma: gwaenchanayo?
Aku: omma rasa saya okay ke? Lepas apa yang appa dah buat kat saya ni?
Omma: omma minta maaf. Omma memang tak dapat halang appa kamu.
Aku: omma? Saya taknak kawin dengan Yoonoh tu.
Omma: omma faham. Omma sendiri tak boleh halang appa kamu tu. Dasom kan tahu betapa setianya appa ngan Uncle Jung kamu tu.
Aku: tapi omma?
Omma: appa kamu dengan Uncle Jung kamu tu dah macam adik beradik sebab tu lah appa kamu taknak tolak permintaan Uncle Jung kamu tu.
Aku: *diam*
Omma: Dasom kawin je dengan Yoonoh. Yoonoh tu budak baik. Omma kenal dia tu. Omma yakin dia boleh bahagiakan Dasom.
Aku: macam mana dia nak bahagiakan saya? Dengan ikan ikan yang dia jual kat pasar tu ke? Macam tu ke cara dia nak bahagiakan Dasom?
Omma: walaupun dia berkerja sebagai seorang penjual ikan. Dia tetap happy kan? Kalau dia tak happy, dah lama dia tinggal kan perkerjaan tu. Yoonoh tu special orang nya. Omma malas nak bagitahu. Nanti bila Dasom dah kawin dengan Yoonoh, kamu tahu lah siapa Yoonoh tu.
Aku: special sangat ke dia tu?
Omma: *angguk*
?: Dasom?! *tiba tiba masuk bilik aku*
Aku: appa?
Appa: appa nak minta maaf sebab appa dah sampai tangan dengan kamu tadi. Appa tak sengaja.
Aku: *diam*
Appa: baru ni Yoonoh ada call appa dia kata Dasom dah setuju nak kawin dengan dia. Betul ke?
Aku: *angguk jelah*
Appa: kalau macam tu appa akan percepatkan perkahwinan ni.
Aku: appa boleh tak saya kawin ni senyap senyap? Saya taknak orang lain tahu. Saya kawin dengan Yoonoh sebab nak tunaikan permintaan Uncle Jung. So tak payah lah besar besaran sangat.
Appa: okay appa akan tunai kan permintaan Dasom asalkan Dasom nak kawin dengan Yoonoh.
Aku: *diam*
Appa: kalau macam tu appa keluar dulu. Yeobo ah? Tolong buatkan saya teh.
Omma: ne. *angguk*
After a few minutes..
I have no choice. Aku kena kawin dengan mamat yang jual ikan tu. But at least our wedding tak besar besaran. Kalau besar besaran nanti memalukan pulak. Aku taknak lah maruah aku jatuh sebab kawin dengan mamat jual ikan tu. Nanti apa kata kawan kawan aku. Belajar jauh jauh tapi dapat suami yang macam tu. Taknaklah aku, kawan aku ejek aku sebab kawin dengan mamat jual ikan tu.
Donghyuck: termenung je? *duduk sebelah aku*
Aku: sekarang baru kau timbul?
Donghyuck: biasalah noona. Saya pegi jalan jalan kat luar tadi.
Aku: baguslah kau pegi jalan jalan. Kalau kat rumah tadi, aku rasa kau tak sanggup nak tengok drama kat dalam rumah ni tadi.
Donghyuck: drama apa pulak?
Aku: malas lah aku nak cakap ngan kau. Aku nak tidur jangan kacau eh?
Donghyuck: tidur pulak? Baru nak borak borak takkan tak boleh? Noona kan baru sampai kat rumah ni.
Aku: nanti kan dapat borak borak.
Donghyuck: taknak. Kalau nanti tak dapat, sebab noona kan dah nak kawin so kemungkinan besar kita bukan selalu jumpa.
Aku: tak semestinya bila aku dah kawin nanti kita tak boleh borak borak.
Donghyuck: sekarang borak ngan saya lah noona.
Aku: aku nak tidur. Dahlah semalam tak tidur.
Donghyuck: yelah. Petang nanti kita lepak sama sama okay?
Aku: *angguk*
YOU ARE READING
[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」
FanfictionStart: 28/08/16 End: 24/03/18 Published: 27/03/18 Status: Completed Language: Malay. Description ada kat Cast.. Highest Rank: #65 on Fanfiction