+ thirty two

2K 136 14
                                    

[ Dasom pov ]

Aku ngan Yoonoh dah sampai kat restaurant private. Kitaorang tengah tunggu parents aku, donghyuck dan omma Yoonoh. Dinner malam ni bukan saja nak bincang pasal announcement tu tapi kitaorang nak parents aku ngan omma Yoonoh berbaik and berkawan semula. Before this parents aku tak lah ada apa apa issue ngan omma Yoonoh. It just omma Yoonoh rasa bersalah kat parents aku pasal Uncle Jung.

Yoonoh: *genggam tangan aku*

Aku: kenapa ni? *tengok dia*

Yoonoh: jangan lupa juga yang kita akan announce kat parents kita pasal kita dah officially living as a married couple.

Betul lah apa yang dia cakap. Kenapa aku tak terfikir pasal tu? Omma appa tak tau yang aku ngan Yoonoh dah bercinta. Okay sekarang ni aku nervous. Patutla Yoonoh genggam tangan aku sebab dia nervous.

?: annyeong? *tiba tiba masuk*

Aku: oh donghyuck ah.. omma appa mana?

Donghyuck: ada kat luar tengah borak ngan omma hyung kut.

Yoonoh: yeke?

Donghyuck: haah omma sampai menangis peluk omma hyung tu.

Aku: *tengok yoonoh*

Yoonoh: everything is gonna be okay. *usap pipi aku*

Donghyuck: wait saya ada miss gossip hangat ke pasal hyung ngan noona?

Aku: yang tu tak payah sibuk. Kejap lagi kau taulah..

Donghyuck: wah?! So tak lama lagi saya akan ada anak saudara lah kan?

Aku: apa yang kau merepek ni?

Donghyuck: noona ngan hyung panggil kitaorang dinner sebab nak bagitahu yang noona dah pregnant kan?

Aku: yah! Mana ada!

Donghyuck: habis tu?

Aku: kita tunggu diorang masuk dulu.

After a few minutes..

Appa: mianhae Yoonoh ah.. kitaorang borak sekejap kat luar maklum lah lama tak jumpa ngan omma kamu ni.

Yoonoh: oh gwaenchanayo..

Omma: ada apa buat family dinner ni?

Aku: have a sit first and lets order the food dulu omma? Lepas ni we talk about it..

Omma: okay then.

Skip..

Omma: jinjjaro? Anak omma dan Yoonoh dah official living as a normal married couple?

Omma Yoonoh: so that means cinta Yoonoh dah terbalas?

Yoonoh: ne omma.. tak sangka Dasom balas cinta Yoonoh.

Appa: im happy to hear that. Yoonoh berjaya buat anak appa berubah and jatuh cinta kat Yoonoh.

Aku: well omma, appa Yoonoh banyak tolong Dasom. Thanks sebab satukan Yoonoh ngan Dasom. *pegang tangan Yoonoh*

Appa: well thanks to Uncle Jung kamu. Kalau bukan pasal wasiat dia Dasom tak happy sekarang ni.

Aku: Uncle Jung was right.. he always know what is the best for me. *senyum*

Omma Yoonoh: masa omma mengandungkan Yoonoh and time tu jugak omma kamu mengandungkan kamu. Uncle Jung nak sangat tengok Yoonoh membesar ngan Dasom. Tapi omma yang pisah kan korang berdua sebab nak kejar kekayaan. Bukan tu je omma dah pisah kan Yoonoh dari ahbeoji dia.

Yoonoh: omma benda dah jadi right? Let it be..sekarang ni kita semua dah happy right?

Appa: majayo. Family kita bersatu kembali macam dulu walaupun Jung Jaeyuk dah takde.

Yoonoh: sebelum saya lupa kepada niat asal saya ngan Dasom kitaorang nak bincang something.

Donghyuck: this is what im waiting for..

Aku: omma, appa saya ngan Yoonoh dah decide nak umumkan pasal perkahwinan kitaorang to public..

Appa: ha baguslah tu. Bila nak umumkan?

Yoonoh: tula kitaorang tak tau macam mana nak umumkannya.

Donghyuck: hujung bulan ni anniversary perkahwinan omma dan appa. Why not kita umumkan time tu?

Omma Yoonoh: that is a good idea..

Yoonoh: okay kita buat kat hotel Yoonoh macam mana?

Aku: you mean the celebration?

Yoonoh: yeap and kita boleh bagi announcement kat situ.

Aku: okay.

Yoonoh: dont worry about the celebration saya ngan Dasom boleh handle this. Right yeobo?

Aku: *angguk*

Donghyuck: aww sweetnye. Bila lah saya nak kawin agaknya?

Omma: nak omma carikan jodoh ke?

Donghyuck: eh tak payah lah omma nak jodoh jodoh bagai nanti tak bahagia.

Appa: siapa kata tak bahagia? Tengok noona kamu tu, mula mula je gaduh gaduh tengok sekarang ni bila dah mabuk cinta tak lepas tangan Yoonoh dipeluk nya.

Aku: yah appa kenakan saya pulak. *pouting*

Appa: betulah apa yang appa cakap ni. Mula mula kenal Yoonoh benci, then dah lama lama boleh pulak jatuh cinta kat orang dia benci.

Aku: ish appa ni malu lah saya depan mak mertua saya.

Omma Yoonoh: nak malu kenapa pulak? Dulu omma pun macam tu jugak kat Ahbeoji Yoonoh tu. Plus waktu Dasom dah tahu Yoonoh ni siapa, Yoonoh takut sangat kehilangan Dasom. Hari hari jugak dia curhat kat omma dia rindu kat Dasom..

Yoonoh: omma?

All: *gelak*

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now