+ seventeen

1.7K 152 2
                                    

[ Dasom pov ]

Esok hari kedua aku kerja. Bila fikir fikir tentang kerja aku rasa, pakaian dan kenderaan untuk esok takde. Kalau takde pakaian macam mana aku nak pergi kerja? And takkan lah aku nak naik besi buruk si Yoonoh tu? Taknak ah buat malu keturunan je. Message omma? Ke call omma?

Yoonoh: yang awak tak reti duduk ni kenapa? Kehulur kehilir. Macam orang kalah judi je.

Aku: saya takde pakaian dan kenderaan untuk esok.

Yoonoh: ohh pasal tu.. awak pergi ke master bedroom then ada ruang pakaian kat situ ada banyak baju perempuan. Awak pakai jelah semua. kat dalam rumah ni semua nya complete tak payah susah sudah nak keluar daripada rumah.

Aku: ish awak ni tu semuakan barang barang Mark, takkan nak pakai pakaian orang.

Yoonoh: tu memang kerja dia sebagai tuan rumah. Lagipun dia tak kisah pun awak pakai pakaian kat situ.

Aku: awak cakap senanglah. macam dia je tuan rumah kat sini.

Yoonoh: boleh tak jangan banyak cakap. Pakai jelah pakaian kat dalam tu.

Aku: yelah. Sebelum tu saya nak tanya satu soalan boleh tak?

Yoonoh: hmm~

Aku: macam mana awak tahu tentang apartment ni? Maksud saya tu awak tahu sangat tentang apartment ni. Macam awak dah lama tinggal kat tempat ni.

Yoonoh: Mark kan dah explain sebab tu lah saya tahu.

Aku: ohh..

Yoonoh: dah pergi masuk sana.

Aku: umm kereta untuk esok macam mana?

Yoonoh: nanti saya fikirkan tentang tu.

Aku: okay.

Yoonoh: allergic awak dah okay?

Aku: dah. Lepas je makan ubat tadi semuanya dah rasa okay. Esok hilang lah tu.

Yoonoh: oh. Dah pergi rehat. Esok kan awak kena pergi kerja.

Aku terus je masuk master bedroom tu. Memang daebak laa. Siapalah budak Mark tu? Banyak juga duit dia beli apartment yang mewah ni. Bila aku masuk ke bilik pakaian semua pakaian didalam tu macam kedai baju. Baju high standard pulak tu. Memang kalah standard aku. Mark boleh suruh kitaorang buat macam rumah sendiri and pakai apa saja macam barang sendiri. Budak tu memang terlebih kaya.

Ada jugak orang kaya yang baik macam budak Mark tu. Kalau aku jadi dia memang shopping je lah kerja aku.

Esok..

[ Yoonoh pov ]

Mana pulak ratu sombong ni? Belum bangun lagi ke? Nak aku kejutkan ke? Malas betul aku ngan si belagak tu.

Aku: *ketuk pintu bilik dasom*

No respond..

Aku: Dasom ah ireona. Dah lewat ni. Awak pergi kerja ke tak?

Still no respond..

Aku: Dasom ah? *ketuk pintu*

Tiba tiba pintu terbuka luas dan Dasom berdiri dihadapan ku. Bau harumannya sangat wangi sehinggakan aku terbuai. Pakaian yang dia pakai pun nampak cantik pada badan dia. Dia seperti business woman yang elegant. Betul ke ni wife aku? Pilihan ahbeoji memang tidak pernah salah.

Dasom: tepilah orang dah lambat.

Aku: *terkejut*

Dasom: awak ingat saya tak tahu jam nak pergi kerja ke? *smirk*

Aku: jom breakfast?

Dasom: breakfast? Awak yang masak?

Aku: ye.. saya yang siapkan. Saya tak masak lah.

Dasom: taknak ah. Nanti awak letak kacang.

Aku: saya siapkan sandwich jelah. Takde kacang.

Dasom: yeke?

Aku: awak nak makan ke tak? Or awak nak saya letak kacang kat makanan untuk dinner malam ni?

Dasom: yelah saya makan.

Aku: *senyum*

Lepas breakfast..

Aku: jomlah saya hantar awak pergi kerja.

Dasom: mworago? Awak nak hantar saya?

Aku: ye.

Dasom: guna apa?

Aku: nak saya hantar ke tak? Kalau nak jom turun sebab saya nak jumpa polis pagi ni.

Dasom: *diam*

[ Dasom pov ]

Sepanjang kitaorang berada didalam lif kitaorang diam je. Aku malas nak bertengkar ngan dia. So aku ikut jelah dia daripada belakang. Tentang kenderaan tu kalau dia nak hantar aku ngan motor dia tu jawapannya aku kena call Eunwoo atau p.a yang satu lagi untuk jemput aku. Sebab aku tak rela nak naik motor buruk dia tu.

Yoonoh: masuk lah.

Siapa pulak yang punya kereta mewah ni? Ni sama macam kereta aku yang terbakar tu, cuma tak sama warna je. Tapi macam mana dia dapat kereta ni? Jangan cakap Mark yang punya.

Yoonoh: cepatlah saya nak kena cepat ni bukan awak seorang je.

Aku: yelah yelah. *masuk kereta*

Ish annoying betul lah mamat selekeh ni. Kenapa suka sangat nak sakit kan hati aku ni? lambat salah. Cepat pun salah. Dia ni ada sakit mental ke apa? Tak berhenti nak sakitkan hati aku.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now