+ twenty

1.9K 153 4
                                    

[ Dasom pov ]

Harini majlis tu. As a CEO aku dress up cantik cantik lah kan. Tapi tak lah over sangat. Nanti apa kata orang. Aku datang sini ngan pasangan aku Eunwoo. Tapi kan aku datang sini tadi sama waktu ngan Yoonoh dia pegi mana eh?

Eunwoo: kejap gi majlis start.

Aku: pukul berapa ni?

Eunwoo: dah nak pukul 8 malam.

Aku: lagipun bukan saya yang nak buat speech kat depan tu nanti.

Eunwoo: tapi awak tetap CEO company kita.

Aku: malu la ramai orang ni.

Eunwoo: lepas je boss besar buat speech giliran pemilik hotel tu yang buat speech. Saya jadi tak sabar nak tau macam mana rupa jutawan muda tu.

Aku: saya pun tak sabar nak tengok muka Jaehyun tu.

Majlis dah start..

Appa tengah berdiri diatas stage. Tengah buat speech dia. Aku tak berapa nak focus sebab daritadi aku tak nampak Yoonoh. Dia pergi melencong kat mana eh?

Jisoo: boss? Boss okay tak? Macam cari sesuatu je.

Aku: takde apa lah.

Jisoo: ke boss cari orang?

Aku: eh mana ada. Mengarutlah..

MC: terima kasih atas ucapan anda encik kim. Sekarang ni dah tiba masanya untuk pemilik hotel mewah ni membuat ucapan. Dan ini juga kali pertama dia akan memperkenalkan diri dia sebagai pemilik hotel ni. Silakan encik Jaehyun.

Keluarlah lelaki yang segak dan begaya dari backstage dengan seorang perempuan yang aku sangat kenal. Dan bukan tu je, encik Jaehyun tu pun aku kenal sangat.

Jaehyun: Annyeonghaseyo.. Jung Jaehyun imnida. Dan ini ialah Somi pasangan saya untuk malam ni. Dia cuma saya anggap macam adik saya saja. *senyum*

Badan ku terasa lemah dan tiba tiba semua pemandangan ku gelap.

Skip...

Kepala ku terasa sangat sakit. Aku cuba membuka mata ku. Aku berada disebuah bilik yang mewah. Aku kat mana? Macam mana aku boleh kat sini? Bukan aku kat majlis tu ke? Majlis tu? Yoonoh? Betul ke apa yang jadi tadi? Bukan mimpi?

?: dahla tak payah nak fikir banyak. Awak tu kena rehat.

Aku: saya kat mana ni?

Yoonoh: kat hotel.

Aku: majlis?

Yoonoh: majlis dah habis. Lamanya awak pengsan eh?

Aku: dah habis?

Yoonoh: takpe majlis tu still meriah walaupun awak pengsan.

Aku: yah?!

Yoonoh: betul la. Orang tak peduli sangat kat awak. Sebab yang jadi attention malam ni ialah pemilik hotel ni.

Aku: kau tipu semua orang kan? Kau tipu keluarga aku. Jual ikan konon.

Yoonoh: saya taknak gaduh ngan awak. Saya nak awak rehat.

Aku: lepas ni hantar saya balik rumah appa.

Yoonoh: kenapa pulak?

Aku: saya taknak tinggal ngan penipu.

Yoonoh: tak saya takkan hantar balik sana sebab kita kan dah ada rumah sendiri.

Aku: kita?

Yoonoh: apartment tu rumah kitalah.

Aku: aku taknak balik rumah tu. Aku nak balik rumah appa aku.

Yoonoh: awak ni dah kenapa?

Aku: saya benci ngan orang macam awak. Penipu!

Yoonoh: saya takde niat pun nak tipu keluarga awak.

Aku: kau penipu, penipu, penipu!!!

Tiba tiba Yoonoh mencium bibirku. Aku terkejut dengan apa yang dia buat. Aku tolak dia dan tanpa disedari tangan kanan ku hinggap dipipinya.

Aku: kau jangan ingat sekarang kau dah kaya or ada kedudukan yang lebih tinggi daripada aku, kau boleh buat apa saja kat aku. Aku benci kau!

Aku cuba kuatkan badan aku dan aku terus keluar dari bilik tu. Nombor telefon Donghyuck aku tekan.

Otp ngan Donghyuck..

Donghyuck: ne noona?

Aku: ambil aku sekarang.

Donghyuck: kat mana?

Aku: kat depan hotel yoonoh.

Donghyuck: kejap gi Donghyuck sampai.

Call ended..

Skip kat rumah appa..

Appa: kenapa tak balik kat rumah Yoonoh?

Aku: appa masih nak biarkan Dasom tinggal ngan penipu tu? Dia dah tipu keluarga kita lah appa.

Omma: dasom?

Aku: appa dan omma still nak bela penipu tu jugak? Kenapa? sebab dia kaya? Sebab dia jutawan macam tu?

Appa: mulut tu jaga sikit Dasom.

Aku: tak sangka omma dan appa dah ditutup oleh kekayaan yoonoh tu.

Aku terus masuk bilik aku. Aku ingatkan omma dan appa marah kat Yoonoh. Tak sangka diorang langsung tak marah kat penipu tu.

Knock..knock...

?: noona?

Aku: apa lagi donghyuck?

Donghyuck: saya ada benda nak cakap ni.

Aku: apa dia?

Donghyuck: pasal Yoonoh hyung.

Aku: kau pun nak bela penipu tu?

Donghyuck: sebenarnya kitaorang dah tau tentang tu. Lepas je noona kawin ngan hyung dia explain semuanya kat kitaorang.

Aku: so selama ni korang pun sepakat nak tipu aku?

Donghyuck: tak. Dia rahsiakan semua ni bersebab. Dia taknak Uncle Jung tau tentang hotel tu. Sebab hotel tu milik omma dia. Omma dia yang suruh rahsiakan semua tu.

Aku: kenapa dia sanggup rahsiakan semua tu?

Donghyuck: sebab omma yoonoh hyung taknak uncle jung treat yoonoh hyung macam anak raja bila dia tau yang omma hyung tu dah kaya.

Aku: tak masuk akal betul la. So sebabtu lah dia kerja jual ikan macam tu?

Donghyuck: ye dia buat semua tu untuk nak jaga hati uncle jung je. Dia taknak uncle jung rasa rendah diri kat dia.

Aku: dah lah donghyuck. Aku nak rehat.

Donghyuck: noona jangan lah marah lama sangat kat hyung.

Aku: kau jangan sibuk. Keluar sekarang.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now