+ twenty two

1.9K 153 5
                                    

[ Dasom pov ]

Macam biasa aku duduk diam je dalam kereta sebab aku taknak gaduh ngan dia. Aku still marah ngan dia so aku taknak tambah marah aku kat dia.

Yoonoh: saya nak pegi rumah omma kejap awak tak kisah kan?

Aku: mwo? Omma awak?

Yoonoh: haah saya nak ambil document saya yang tertinggal kat situ.

Aku: tapi..

Yoonoh: oh saya lupa awak tak pernah jumpa omma saya.

Aku: tau takpe.

Yoonoh: omma saya tak makan orang so takpe.

Aku: mworago?

Yoonoh: saya kan ada awak tak yah risau okay?

Kenapa dia tetiba sweet ni? Tak pernah pernah pun dia macam ni. Jantung aku ni pulak dah kenapa? Cair ngan kata kata dia? ewwww noo!!

Yoonoh: yang awak geleng geleng kepala kenapa?

Aku: ah takde apa pun..

Skip kat rumah omma dia..

Betul ke ni rumah? Dah macam istana aku tengok. Rumah besar macam ni omma dia tinggal seorang je? Biar betul? Aigoo ya! Aku pulak rasa malu sebab hina Yoonoh sebelum ni. Aku tak sangka dia hidup lebih mewah daripada aku.

Yoonoh: nilah tempat tinggal saya dulu. Saya tak lama tinggal kat sini.. saya tinggal lama ngan appa. So awak tak yah rasa malu ngan saya.

Aku: malu ngan awak?

Yoonoh: yeap sebab saya lebih kaya daripada awak. Harta tak bawa kemana lah awak. Jom masuk *pegang tangan aku*

Bila masuk kedalam rumah tu aku rasa macam betul betul dalam istana. Semuanya berkilau dimata aku. Aku rasa kecik je berdiri disebelah Yoonoh.

?: eh anak omma dah balik?

Yoonoh: balik kejap je omma nak ambik document tinggal.

?: Dasom ye?

Aku: ne *bow*

?: *terus peluk aku*

Aku: *balas pelukan*

?: no wonder lah Jaehyun taknak jauh jauh ngan menantu omma ni ye. Cantik orangnye.. *usap pipi aku*

Aku: *blush*

Yoonoh: yoonoh pegi atas nak ambil document. Omma borak lah ngan Dasom.

?: jom lah dasom.. kita borak kat ruang tamu.

Aku: ne..

?: tak payah formal sangat Dasom kan menantu omma so panggil omma je okay?

Aku: ne omma.

Omma: nak minum apa apa tak?

Aku: eh takpayah lah omma.

Omma: okay..

Kat ruang tamu..

Omma: lepas ni korang balik apartment lah eh?

Aku: haah.

Omma: Jaehyun tu seorang tegas sebenarnya tapi bila ngan Dasom je dia lembik macam tu.

Aku: maksud omma?

Omma: dia cair bila dengan Dasom.

Aku: ish omma ni kesitu pulak..

Omma: omma tau korang kawin ni pun sebab terpaksa.. trust me Jaehyun tu is perfect man for you. Omma kenal sangat anak omma tu. He will love you with all of his heart.

Aku: *diam*

Omma: omma nak sangat Dasom jaga anak omma tu. Dia nampak macam kuat tapi dalam dia tu lembut so dont hurt him okay?

Aku: *angguk*

Yoonoh: omma saya nak bawa Dasom balik. Document dah dapat dah..

Omma: sekejap nye? Omma tak puas borak ngan Dasom..

Yoonoh: omma, yoonoh ada banyak kerja nak buat.

Omma: okay.

Kat apartment..

Yoonoh: awak nak makan? Saya boleh masak untuk awak.

Aku: tak payah lah saya boleh je order fast food nanti.

Yoonoh: then no fast food for you..

Aku: huh?

Yoonoh: saya masak untuk awak tak baik makan fast food.

Aku: awak tak penat ke?

Yoonoh: tak.

Aku: look awak tak payah masak untuk saya.

Yoonoh: tapi?

Aku: please!

Yoonoh: okay.. kalau awak nak makan ketuk kat bilik saya tau.

Aku: tak.. saya nak masuk bilik sekarang.

Kenapalah degil sangat nak masak untuk aku? Tak penat ke nak layan aku? Aku layan dia teruk but still dia baik ngan aku.

Phone ringing...

Call From: Jisoo..

Aku: ne?

Jisoo: boss esok ada photoshoot untuk magazine.

Aku: huh?

Jisoo: sorry lah boss baru nak ingat kan.

Aku: kat mana?

Jisoo: photoshoot tu kat hotel sebelah tu je. Boss ada photoshoot ngan pemilik hotel tu.

Aku: mworago??

Jisoo: untung lah boss dapat photoshoot ngan orang kaya and handsome tu.

Aku tinggal serumah ngan dia lah Jisoo plus dia tu husband aku. Untung ke aku dapat orang macam Yoonoh?

Jisoo: boss tak pengsan en?

Aku: eh tak.. pukul berapa photoshoot tu?

Jisoo: 9 pagi sampai 2 petang plus ada interview.

Aku: okay okay thanks for the info..

Call ended..

Esok aku ada photoshoot ngan Yoonoh? Last photoshoot kitaorang waktu prewedding photoshoot tu. Macam mana lah aku nak photoshoot ngan dia? Bila dia dekat ngan aku je, aku dah macam nak hilang nafas.

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now