+ forty

2.8K 166 8
                                    

[ Dasom pov ]

Adik Wendy dah lima jam kat dalam bilik pembedahan. Dan sekarang ni aku tengah teman Wendy. Wendy berharap sangat lepas ni dia nak adik dia sembuh. Dia nak adik dia cepat sedar dan sihat macam dulu.

Aku: awak relax. Semua nya akan okay trust me. Saya dah pilih doctor bedah yang terbaik untuk adik awak.

Wendy: saya tahu, tapi saya rasa nervous sangat.

Aku: kejap lagi maybe pembedahan akan selesai kita tunggu jelah okay? Relax okay?

Wendy: okay.

?: Dasom ah?

Suara tu terdengar sangat familiar. Aku menoleh kearah suara tu. Yoonoh. Yang berada didepan aku adalah Yoonoh husband aku.

Yoonoh: awak saya minta maaf?

Aku: untuk apa? *berdiri*

Yoonoh: sebab saya husband yang tak guna untuk awak.

Aku: *diam*

Yoonoh: saya dah tahu segalanya. Tentang siapa yang upah Wendy. Saya dah tahu.

Aku: then baru sekarang awak nak jumoa saya?

Yoonoh: bukan macam tu.. saya takut awak dah benci kat saya and awak taknak kat saya lagi.

Aku: saya dah lama maafkan awak. Sejak Wendy ceritakan semua.

Yoonoh: saya minta maaf semua ni salah saya. *peluk aku*

Aku: awak tak perlu minta maaf. Semua ni bukan salah awak. Saya patut minta maaf kat awak sebab tak percayakan awak. Saya lah penyebab Somi ngan Yugyeom perangkap awak.

Yoonoh: awak tak salah.

Aku: okay kalau berterusan macam ni asyik cakap awak salah saya salah bila nak habis?

Yoonoh: *senyum *

Aku: kita lupa kan jelah okay?

Yoonoh: okay. *kiss dahi aku *

Doctor: Keluarga Cik Joy?

Wendy: saya.

Doctor: Pembedahan dah selesai dan berjalan dengan lancar. Cik Joy sekarang ni perlu banyak masa untuk rehat. Dalam 2 to 3 days dia akan sedar. Kalau dia sedar Cik Joy boleh sembuh dan akan sihat macam sebelumnya and penyakit lama dia tak akan kembali lagi so lepas ni dia dah boleh hidup normal.

Wendy: kamsahamnida!

Aku: *peluk wendy *

Wendy: gomawo Dasom ah. *peluk aku*

Aku: ani..gwaenchana..

Wendy: kalau takde awak adik saya sekarang ni still tak sedar kan diri and takkan sembuh.

Aku: dah dah sekarang ni kita kena tunggu Joy sedarkan diri okay?

Wendy: okay.

After 3 months..

Perut aku dah masuk sembilan bulan. Tak lama lagi due date aku. Hidup aku semakin happy sekarang ni sebab Yoonoh setiap hari jaga aku kat rumah. Dia langsung tak pergi kerja. Dia suruh Mark yang uruskan semuanya. Kesian kat Mark.

Joy: unni?

Aku: ne?

Joy: ballon ni letak kat sini okay ke?

[C] Marry Me, Or Not?「jaehyun」Where stories live. Discover now