bab 3

260 19 0
                                    

Setelah peristiwa di taman itu....
Haiqal telah bersungguh-sungguh memujuk Emilia yg telah menjadi wanita igauannya....dia nekad untuk tidak melepaskan wanita itu walauapapun yg terjadi....Dia mahu wanita itu menjadi miliknya seorang...
Berkat usaha memujuknya,akhirnya Emilia menerimanya semula....

Sekarang dia lebih memahami Emilia dan lebih banyak meluangkan masa bersama dengan Candy Jem ~tetapi lebih kepada Emilia lah ○-○

Mereka sudah semakin rapat....jika Candy Jem menjalankan sebarang aktiviti,Haiqal akan turut serta....

Sehinggalah pada suatu hari....

Emilia baru pulang daripada bersiar2 di luar bersama Candy Jem~

Emi,mari duduk sini sebentar... panggil Puan Ros sambil menepuk ruangan kosong yg terletak disebelahnya....

Emilia hanya menurut permintaan ibunya tanpa sebarang bantahan....
Perkenalkan,
Ini Daniel,anak Aunty Maria.
Aunty Maria ni,kawan baik ibu waktu sekolah menengah dahulu....mereka ni baru pindah ke sini pada minggu lepas...

Emilia hanya mengangguk sambil memerhatikan raut wajah jejaka di hadapannya yg dikenali sebagai Daniel....
'Handsome betul orangnya...' kata Emilia perlahan~
Secara tiba2,Daniel memandang Emilia dan memberikan senyuman yg sangat manis di pandangan Emilia....

'Minah depan aku ni dah kenapa,tengok2 aku ni....buang tabiat ke apa? Aahh...senyum jelah kat dia...'
-Desis Daniel dalam hati

Anak awak nanti sekolah mana,Maria? Tanya ibu Emilia.
Anak saya akan sekolah di SMK Seri Impian.Dia mula sekolah pada minggu hadapan....

Laaa,ye ke? Sama sekolahlah anak kita ni nanti ye?

Lantas kedua2 ibu itu tergelak....

Sudah tahu Daniel ni kelas mana ke,Maria? Tanya Ibu Emilia lagi..

Tak silap saya....kelas 3 Budi..
Jawab ibu Daniel...

Ooo,selang satu kelas sahaja daripada aku...desis hati Emilia...

Ibu2 itu terus berbual rancak di ruang tamu rumah itu sementara Emilia minta diri untuk naik ke biliknya bagi membersihkan diri....

'Cantik juga Emilia ini...'kata hati Daniel~ ishhh,apa yg kau merepek ni Dan?!!! Marahnya kepada diri sendiri...
sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now