Keesokan harinya.....
Keadaan mula kembali seperti sediakala.Namun,pada hari ini...keadaan di dalam kereta BMW itu sunyi sepi~
Tiada kata2 langsung yg diucapkan oleh dua orang pelajar yg menaiki kereta tersebut.Mereka melakukan hal masing2.Membiarkan keadaan dikuasai oleh rasa janggal sehinggalah mereka tiba di perkarangan sekolah .
Di dalam kelas pula.....
Zara dan Mia puas memujuk Emilia tetapi semua itu hanya dipandang sepi oleh Emilia.Dia tidak mengendahkan semua itu,walau sekelumit zarah.Begitu juga Haiqal.Langsung tidak dilayannya lagi Jantan keparat tu.Sudah berhari2 juga Emilia di dalam keadaan sebegitu....tidak tahu apa yg perlu dilakukan untuk mengubah dirinya daripada bersikap sedemikian....
Pada hari Sabtu,
Emilia memilih untuk mengayuh basikal bersendirian tanpa diganggu sesiapa bagi mengawal perasaan marah daripada menguasai dirinya....dia sendiri tidak tahu mengapa dia berasa marah sangat....#biasalah,kalau dah dikatakan perempuan,emosi nya boleh berubah-ubah....Sedang ralit dia mengayuh,terjumpa pula dengan 'best friend' lama...dia terus mengayuh basikal tanpa mempedulikan Nur dan memikirkan hala tuju sambil diikuti Nur,yg dulu merupakan best friend nya....
Emilia berasa amat meluat dengan sikap Nur...dulu,ketika dia masih bersahabat karib bersamanya..dirinya telah ditinggalkan begitu sahaja.Kini,apabila dia sudah gembira dengan hidupnya...dia pula yg terhegeh-hegeh mahukan dirinya kembali...
Oh,please! Memang x lah aku nak layan orang macam ni! Dah ludah,nak jilat balik! It's not my taste! Kata Emilia pada dirinya.
Tidak habis2.Semakin Emilia mempercepatkan kayuhannya....semakin lajulah Nur mengayuh bagi seiring dengan kayuhannya.Akhirnya,terpaksalah Emilia mengalah apabila laluannya di halang Nur apabila berada di selekoh.
"Apalagi yg kau nak,Nur?!
Aku malas lah nak layan orang macam kau ni!! "
Bentak Emilia."Emilia,janganlah macam ni..marilah kita jadi BFF semula ya? Kali ini,saya tidak akan persiakan awak lagi,please?"
Rayu Nur.Look! I've told you! Just the same word every time!
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...