Di dalam perjalanan pulang~
laparnya~
Gumam Daniel.Is,kau ada apa2 makanan tak dlm beg? Aku laparlah~
Kata Daniel meminta simpati pada Is.Makanan eh?? Jap ye...
Kata Is sambil tangan meraba~raba di dalam begnya.
Nah.
Kata Is sambil tangan menghulurkan coklat fingers pada Daniel.Thanks dude!
Kata Daniel lalu memasukkan beberapa batang coklat tersebut ke dalam mulut.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Okey.Jom,kita dah sampai...
Ujar Papa lalu menuruni kereta.Semua orang tua sudah menuruni kereta. Yang tinggal hanyalah Is,Daniel dan Emilia di dalam kereta.
Kita dah sampai?? Kita nak pergi mana ni?
Tanya Iskandar pada ibu.Turun ajelah~ Banyak tanya betul.
Arah ibu.Emilia..cepatlah bangun~ Kita nak pergi tempat lain,ni..
Ujar Daniel sedikit kuat suaranya..Sengaja dia menguatkan volume suaranya.
Dah sampai rumah?
Tanya Emilia sambil menggosok matanya yg kuyu...Hurm..comel!
Belum...kita nak pergi tempat lain.
Ujar Daniel menjawab persoalan Emilia.Habistu..kita dekat mana?
Tanya Emilia.Mana aku tahu..
Jawab Daniel.Ishhh..malaslah! Emi nak tunggu dalam kereta lah..mengantuklah~
Kata Emilia sambil melelapkan kembali matanya.Dia dah mula dah~
Omel Iskandar.Ibu..adik x nak turun~
Adu Iskandar pada ibu.Emi...kamu jangan nak macam2. Sebelum ibu tarik telinga kamu..baik turun cepat!
Ugut si ibu.Ish...suka sangat paksa orang!
Rungut Emilia sambil menuruni kereta di dalam keadaan TERPAKSA.Barulah Daniel dan Iskandar menuruni kereta.
Dah jom.
Ujar ayah sambil dibuntuti yg lain.Setelah sampai di tempat yg dituju...
Wah,kita nak pergi akuarium ke,ma?
Tanya Daniel teruja.Mama hanya menganggukkan kepala sambil memberikan sekuntum senyuman pada anak bujangnya.
Emilia yg sedang berjalan beriringan dengan mama dan ibu..hanya membuat muka menyampah + geli bila tengok Daniel yg membuat muka comelnya sambil menggesel-gesel pada mama. Macam kucing dah sekali tengok.
Kalau Emi nak tahu..Daniel ni suka sangat tengok haiwan. Terutamanya hidupan di dalam air.Tu yg jadi miang semacam ni...
Terang mama panjang lebar.Ooo.
Hanya itu balasan yg diberikan Emilia. Kalau nak diikutkan hati..mahu sahaja dia merungut dan menertawakan minat Daniel yg satu tu..tapi,pasal nak jaga hati bakal mak mertua..terpaksa dibatalkan sahaja niatnya....Ingat Emi, behave yourself!
Pesan ibu mengingatkan Emilia.Ya..ya..
Jawab Emilia acuh x acuh.Okey sekarang...kita berpecah!
Kitorang pergi belah sini,Daniel dengan Emilia pergi belah sana. Pukul 2 nanti,kita jumpa dekat pintu keluar.
Kata Papa membuat keputusan.Mereka semua bersetuju dan mula berpecah.
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...