Keesokan harinya..
-di rumah Rykarl-
Semua get ready cepat!
Arah Zul memandangkan Daniel di dalam perjalanan ke rumah Rykarl.Tidak lama kemudian, telefon Michael berdering menandakan ada orang sedang menelefonnya.
Nama si pemanggil dipandang sekilas sebelum panggilan disambungkan.
Hello?
Kata Michael.Aku dah sampai depan rumah Rykarl ni..tapi macam takde orang je~
Kata Daniel.Dah sampai?
Tanya Michael sekali lagi dengan nada yg agak kuat agar yg lain mengetahui sedikit butir bicara perbualan diantara dirinya dan Daniel.Harith ke?
Tanya Na'im separa berbisik.Michael hanya mengangguk menandakam tekaan Na'im itu benar.
Yang lain hanya membuat simbol okay kepada Michael memandangkan mereka telah bersedia.
Ye laa..yang kau macam nak menjerit ni kenapa? Aku belum pekak lagi.
Kata Daniel.Tiba2 sahaja Michael ni menjerit waktu tanya dia tadi. Gila ke apa?
Aku belum pekak lagi ok?Hehehe..saje je. Jangan marah~
Nanti kau masuk je..
pintu pagar tu x kunci.
Kata Michael.Okay.
Balas Daniel dan talian ditamatkan.1...
2...
3....
4....
5........Surprise!
Jerit semua yg ada disitu sebaik sahaja Daniel memunculkan diri di laman rumah Rykarl.Daniel tergamam.
Daniel memandang satu persatu wajah yg berada di situ sehingga wajah Emilia.
Mereka bertembung mata buat beberapa saat.
Daniel hanya menatap wajah Emilia tanpa perasaan. Tidak tahu mahu menunjukkan reaksi apa. Perasaannya bercampur baur.
Gembira,terharu,malu dan bersalah.
Semuanya bercampur baur.Manakala Emilia mengukirkan senyuman manis buat Daniel.
Layakkah aku menerima gadis sebaik Emilia?
Tanya hati Daniel.Dah..dah! X payah nak tenung2 mata! Jom kita potong kek!
Ujar Rykarl ceria.Lantas Zul menolak tubuh Daniel menuju ke meja yg telah disediakan khas untuk kek.
Pada kek tersebut tertulis 'Semoga berjaya,Daniel! Kitorang akan sentiasa ingat kau! Itulah yg tertulis di permukaan kek oreo itu.
Daniel memandang satu persatu wajah yg berada di situ buat kesekian kalinya.
'Ya Allah,sedihnya aku~'
Itulah yg diungkapkan Daniel di dalam hati.Daniel?
Panggil Zul buat yg kesekian kalinya.Daniel tidak memotong kek dan tiada reaksi yg ditunjukkan jejaka itu.
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...