bab 13

186 12 0
                                    

2 minggu lagi,kamu berdua akan bertunang! Itulah kata putus yg diberikan oleh ibu Emilia pada hari mereka semua dikumpulkan itu....keluarga mereka sebenarnya sudah lama merancang perkara tersebut tetapi hanya masa sahaja tidak sesuai untuk mengumumkan perkara tersebut.

Daniel dan Amelia sama2 terbeliak biji mata.Mana taknya....datang2 tup,tup,mereka sudah mahu bertunang.Senyuman sedaya upaya dikawal agar tidak kelihatan pada pandangan orang lain.Mereka saling suka menyukai namun malu untuk diungkapkan pada diri masing2.

Kedua2 mangsa di dalam keadaan tersebut hanya berdiam diri.Tiada suara bantahan mahupun persetujuan.Akhirnya,ibu Daniel membuat keputusan...

Kalau dah tiada bantahan daripada mana2 pihak, bolehlah kita langsungkan majlis pertunangan mereka ini ya?

ibu dan bapa daripada dua2 pihak itu mengangguk tanda setuju tanpa bertanyakan pendapat pada pasangan bakal tunang itu....

Pada minggu pertama....
Semua orang kelihatan sibuk memilih barang bagi membeli untuk diberikan kepada sebelah pihak.Banyak kerja yg perlu dilakukan seperti membeli barang hantaran,menggubah dan sebagainya....

Kini,tibalah hari yg ditunggu-tunggu....

Majlis pertunangan diantara Daniel Harith bin Ahmad Redza & Amelia Dahlia binti M. Rashid berjalan dengan lancar.Ringkas sahaja majlisnya.

Apabila tiba sesi mengambil gambar....

Daniel's POV
Wow! Cantiknya cik tunang aku...
Pandangannya hanya terpaku pada wajah Amelia Dahlia yg sudah lama menjadi buah hatinya dalam diam~ tak menyesal dia menjadikan Amelia Dahlia sebagai tunangnya dan juga bakal menjadi isteri dan ibu kepada anak2 nya kelak....

Wah!!!! Tinggi sungguh impian jejaka yg bernama Daniel Harith ini....

Amelia Dahlia.....wajah kau akan memenuhi setiap pandanganku mulai hari ini dan berikutnya dan hanya di kau yg akan menjadi suri hatiku selamanya~

Tiada sesiapa yg dapat menggantikan dirimu,Amelia Dahlia.....

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now