Bab 31

177 17 3
                                    

Emilia dan Daniel sedang menikmati hidangan yg tersedia di depan mata di sebuah restoran.

Wei,pelan2 lah sikit makan tu..kang tercekik,aku jugak yg susah.
Pesan Daniel.

Emilia dilihat sedang makan seperti orang yg tidak makan setahun! Lapar betul nampaknya ni...

Nak buat macam mana.Dah aku lapar...
Kata Emilia dengan mulut penuh dengan nasi.

Daniel hanya menggeleng melihat gelagat Emilia.

Sementara mereka mengisi perut,mereka berbual-bual kosong.

Setelah mereka berdua selesai makan...

Mereka pergi ke beberapa lokasi yg selalu dikunjungi para pelancong bagi melihat keindahan alam dan semestinya juga untuk membeli beberapa cenderamata sebagai kenangan dan juga untuk diberikan kepada rakan2 apabila bertemu di sekolah...

Di setiap lokasi ... Daniel dan Emilia pasti akan menangkap gambar bersama bagi meng'upload'kan gambar tersebut di media sosial.

 Daniel dan Emilia pasti akan menangkap gambar bersama bagi meng'upload'kan gambar tersebut di media sosial

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Begitu riang sekali mereka berdua berseronok.

Sedang Emilia membuka instagram bagi melihat perkembangan IG nya itu....terdapat 100 friend request yg tidak berjawab dan yang terbaru itu menarik perhatiannya. ~Rith_Niel♡~  macam menarik..
Jom kita usha dia punya IG

Followers dia..
Wow! Mengagumkan!

156k followers.Aku punya followers pun baru 142k. Accept jelah.Seronok apa bila instafamous request kita~

Emilia tersenyum sendirian.

Emilia terus meneliti 'post' nya yg paling 'latest'

and....gadis dalam gambar tu..macam aku je~
Jap!!! Memang betullah! Aku!

Terkejut Emilia dibuatnya.

Emilia mengunjukkan telefonnya pada Daniel.

Ni,IG kau eh?
Tanya Emilia dengan nada sarkastik.

Daniel hanya tersengih.

Emilia mula meng'usha' IG Daniel kembali.

Dia memerhati gambar 'latest' yg di'post' Daniel yg merupakan gambar dirinya sendiri.

Kesayangan saya ♡ seronok sangat tengok pemandangan sekeliling sampaikan tak pandang  kesayangan dekat depan mata ni~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kesayangan saya ♡ seronok sangat tengok pemandangan sekeliling sampaikan tak pandang  kesayangan dekat depan mata ni~~

Itulah 'caption' yg ditulis di bawah gambarnya.

Wa~~~
Ramainya orang 'like' gambar aku! Yg 'comment' pun boleh tahan.

Lantas Emilia membaca satu-persatu comment yg ditulis.

Cantiknya minah ni~ -rian_sya0

Girlfriend you ke? -warlyn_

Bertuahnya you~ -syila21

Kalau aku nak tackle boleh? Ris91_

Comment yg terakhir itu membuatkan Emilia menyampah.
Aku rasa Daniel dah cukup untuk aku.Tak perlu lelaki lain.

Entah lelaki mana entah.Entah2 x hensem!
Sempat pula Emilia kutuk lelaki itu di dalam hati.

Tidak lama kemudian..semakin banyak request yg masuk.Semua ni,thanks atas jasa baik Daniel.

Emilia menoleh ke arah Daniel dan melemparkan senyuman yg manis buat jejaka itu kemudian..matanya kembali menatap telefon di tangan.

Emilia...
panggil Daniel.

Ya?
Emilia mula memberi sepenuh perhatian pada jejaka di hadapannya.

Kau sedih x kalau aku pergi?
Tanya Daniel,sedaya upaya cuba mengawal suaranya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sis tengok sekarang ni...cerita sis macam x dapat sambutan je...so nak buat SAD ENDING lah~
Biar readers merana...hahaha. *gelak jahat*

By the way...kenapa Daniel tanya soalan macam tu kat Emilia??? Adakah Daniel akan tinggalkannya???

Nantikan bab seterusnya~
Bye! ♡

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now