Bab 22

179 14 0
                                    

Kenapa kamu bertiga lambat naik? Tanya ibu Daniel pada mereka
bertiga.

Ketiga-tiganya hanya sengih seperti kerang busuk.

Adik ni,mama.
Entah meroyan apa entah dia..bangun2 daripada tidur tadi dia dah buat siri drama dekat luar kereta tadi....

Itulah balasan yg diberikan Iskandar.
Memandangkan dirinya sudah menganggap keluarga Daniel itu seperti keluarga sendiri...jadi dia sudah selesa membahasakan ibu bapa Daniel sebagai mama dan papa sementara Daniel...sudah dianggap seperti adik sendiri.
Al-maklumlah dia ni jenis yg 'friendly' orangnya. Manakala Emilia yg akan bakal menantu kepada ibu bapa Daniel,masih terkial-kial di dalam bab2 panggilan ni~

Dah...pergi mandi cepat! Dah lewat dah ni!
Arah Ibu pula pada mereka bertiga.

Ibu..Mama...
Boleh x kalau kitorang bertiga nak mandi swimming pool malam ni?? Sememangnya itulah hajat yg ingin dinyatakan mereka sejak tadi.
Tergoda iman mereka apabila melihat swimming pool yg terbentang di tempat yg tertutup di dalam hotel mereka.Memandangkan bilik yg ditempah merupakan high class maka swimming pool disediakan di dalam bilik.Apa lagi...mahu juga rasa mandi swimming pool pada waktu malam!

TAK BOLEH!
itulah jawapan yg diterima.Tetapi mereka tidak berputus asa.Mereka terus-menerus memujuk rayu ibu masing2 dan....akhirnya! Kemenangan di tangan mereka. Yeah! Mandi swimming pool!

Boleh mandi tapi..1 jam SAHAJA!
Jangan nak lebih2 pulak.And one more important thing...Emilia Dahlia..you are NOT allowed to swim! Tiada kompromi! Tegas ibu.

Kenapa pulak? Tanya Emilia sambil membuat wajah sedih.

Awak tu senang demam.Karang,orang sibuk bercuti awak terlantar atas katil sorang2.Lagi satu,awak tu perempuan.X elok mandi kolam malam2 ni. Itulah jawapan yg diterima Emilia.

Emilia mula berlari pergi ke arah mama bagi memujuk mama pula....

Mama...Emi nak mandi kolam.Please?
Tanya Emilia sambil membuat muka comelnya.

"Pergi tanya ibu.."
Begitu juga balasan daripada mama.

Nampaknya..punahlah harapan Emilia nak join dua jejaka itu mandi kolam.

Tanpa melengahkan masa...dua jejaka itu terus melompat ke dalam kolam dengan gembiranya.

Yeah! Mandi kolam!
Jerit Iskandar dan Daniel.

'Ceh,saja nak buat aku jealous lah tu!'
Rajuk Emilia masih tersisa.

Ruangan kolam renang itu ditutup pintunya dan hanya dibiarkan sedikit ruangan sahaja dibuka bagi mengelakkan air kolam itu membasahi lantai bilik.

Emilia,ingat pesan ibu! Jangan mandi kolam!
Pesan ibu bagi kali yg kedua.Anak daranya yg seorang itu bukannya boleh...ada2 sahaja yg dibuatnya nanti....

Tanpa membalas kata ibunya..Emilia pantas sahaja meluru keluar ke ruangan kolam renang bagi mencelupkan kaki ke dalam kolam sambil memerhati dua jejaka macho itu.Sememangnya Daniel dan Abang Is macho! Memang x boleh dinafikan lagi...muka dah boleh jadi top 10 pelajar paling handsome di sekolah.Bukan itu sahaja! Ditambahkan lagi dengan pakej!
Sudahlah tampan,cerdik pula! Tapi satu jelah masalah diorang berdua ni..suka mengusik org...kesian bakal isteri nanti~
Ehh..kejap,kejap! Akulah bakal isteri Daniel! Kalau Abang Is x tahulah pulak~~~

Itulah comment yg diberikan Emilia terhadap dua jejaka yg kini berada di hadapannya.

Daniel dan Iskandar sudah membuat perancangan...mereka mahu mengenakan Emilia pada malam itu...

Iskandar datang dari jauh dan mula memercikkan air kolam sedikit demi sedikit kearah Emilia kemudian..perbuatan abangnya itu diikuti oleh Daniel.

Hey! Apa ni? Janganlah!!! Nanti ibu marahlah!

Jerit Emilia pada dua jejaka di hadapannya itu....
Dahla dia tengah 'badmood'
boleh pula mereka berdua mahu main2 dengannya.

Apabila kedua-dua jejaka telah menghantar 'signal' yg dia sendiri tidak faham dan.....

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now