Bab 21

183 13 0
                                    


BANG!
Pukulan kuat,Emilia berikan tepat pada badan Daniel menggunakan botol minuman yg penuh dengan air untuk diminum
Sakit gila weh! Sape yg kena ni..mesti tiga hari,tiga malam x boleh tido!
CONFIRM!

Laju sahaja kaki Emilia melangkah keluar daripada kereta itu bagi melarikan dirinya daripada Daniel yg hendak bertindak seperti seorang perogol itu.

Abang!!!
Jerit Emilia lalu..pantas sahaja dia memeluk Iskandar yg kebingungan itu dengan kuat bagai x nak lepas langsung.Kemudian,terdengar pula esakan daripada Emilia.

Hey! Hey! Adik abang...okay x ni??
Tanya Iskandar yg kehairanan.

Tiba2 sahaja adiknya berlari keluar daripada kereta seperti baru sahaja terserempak dengan penculik.

Abang!
Daniel...Daniel..dia nak.....
Belum sempat Emilia menghabiskan ayatnya...Daniel berlari keluar mencari Emilia.

Mujur ada abang Is...kalau x..entah ke mana2 Emilia melarikan diri daripadanya....

Daniel melihat Emilia yg sudah teresak-esak itu mula dihimpit rasa bersalah....

Emilia..aku...
Daniel hendak menjelaskan keadaan yg sebenar..kemudian...

Jangan dekat! Aku kata jangan dekat!
Jerit Emilia seperti orang yg terkena histeria.

Hey! Hey! Apa dah jadi ni?
Yang Emilia lari macam terserempak dengan penculik tu kenapa?

Soal Iskandar pada Amelia.

Abang!! Daniel dia nak...adik tadi...
Jawab Emilia.

Nak apa?
Soal Iskandar.

Tadi Daniel nak kejutkan adik yg dah nyenyak tidur dalam kereta tu supaya bangun..kita dah sampai! Ibu dengan ayah dah naik bilik rasanya.Ibu dan ayah suruh abang dengan Daniel temankan adik dekat dalam kereta kejap...tunggu sikit lagi sebab x sampai hati nak kejut adik...nyenyak sangat tidur.Ini..bila keluar2 kereta peluk abang semua ni...dah kenapa?
Terang Abang Iskandar panjang lebar.

Kejap...Kita dah sampai mana?
Tanya Emilia yg masih 'blur'.

Pulau Tioman!
Kata Iskandar dan Daniel serentak.

OMG! Malunya aku... d*mn it!
Kata Emilia pada diri sendiri.

Pantas sahaja Emilia melangkah laju ke arah pintu masuk hotel yg terletak lebih kurang 500 meter daripada mereka,meninggalkan dua jejaka di belakang sambil berkata

"Cepatlah! Adik dah penat ni!

Tanpa menoleh ke belakang lagi....

Hei! Jalan laju2 tu,tahu ke ibu dan ayah duduk bilik nombor berapa? Tanya Iskandar yg jauh ketinggalan bersama Daniel.Lantas dua jejaka itu ketawa terbahak-bahak mengenangkan perkara yg berlaku beberapa minit yg lalu...

Haila~~~~




MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now