Bab 42

196 10 3
                                    


Tut..tut..tut
Bunyi itu menandakan ada orang call.

Lantas Zul menekan butang hijau bagi menyambungkan talian.

Wei! Korang dekat mana?
Dah setengah jam tak datang2 pun!
Tanya Michael di dalam bingit orang sedang berkaraoke.

Kitorang sesat! Korang kat mana?
Tanya Zul pula.

Korang sesat? Biar betul?! Kau jangan buat lawak boleh x! Hahaha...
Terdengar gelak tawa Michael di hujung talian belah sana.

Seriuslah!
Keras sahaja suara Zul.

Kau kena naik tingkat dua. Lepastu kau belok kanan dekat tangga tuh. Bilik pertama yg kau nampak tuh..itulah bilik karaoke.
Kata Mikael.

Ok. Kejap lagi aku sampai.
Balas Zul pantas mematikan talian.

Mia,jom naik tingkat 2.
Ajak Zul sementara kaki sudah melangkah menuju ke tangga yg berada di belakang Mia.

Mia tidak membalas sementara kaki masing2 ralik memanjat satu2 anak tangga di rumah Rykarl.

Tangganya boleh dikatakan tinggi jugak. Kalau tersilap langkah,mesti jatuh tergoleklah jawabnya.

Sebenarnya ada je lif. Tapi malas punya pasal nak cari lifnya,baik ambik kemudahan yg paling terdekat.

Sampai pun korang!
Kata Mikael riang lantas menepuk bahu Zul agak kuat.

Sakitlah bangang!
Kata Zul.

Chillah! Dah, jom masuk!
Ajak Mikael. Membiarkan Mia masuk Mia masuk terlebih dahulu.

Bak kata orang putih, 'ladies first'.

Hey! Sini2!
Panggil Na'im mengajak Mikael dan Zul agar duduk sementara Mia duduk bersama-sama Zara dan Emilia.

Mia,nah!
Pantas tangan Mia dicapai dan mikrofon diserahkan pada Mia.

Eh...
Tidak sempat Mia membantah,lagu pilihan rakan-rakan mereka telah dimainkan.

Erkk..kenapa mesti lagu nih??

Adakah ini kali yang pertama...
Adakah ini kali yg terakhir...
Mungkin waktu tak mengizinkan kita..
Mungkin jalan ceritanya berbeza..

Rangkap itu dinyanyikan dengan lancar oleh Zul. Semua rakan-rakannya mula bersorak kegirangan.

Cinta Dirgahayu~
Suara Zul dan Mia bersatu di dalam bilik karaoke itu.

Saat itu,mata mereka bersatu. Suatu perasaan yg mula datang menyapa pada tika kini. Suatu perasaan yg mereka sendiri tidak dapat gambarkan mula menyapa tangkai hati diri masing2.

Maka berlarutanlah nyanyian itu sehingga tamat...

Diikuti dengan lagu..
"Setiaku"

Lagu ini dinyanyikan oleh 5 orang jejaka dengan gaya gila2 mereka. Masing2 berebut mikrofon bagi memperdengarkan kepada gadis pujaan hati.

Daniel menyanyikan lagu itu menggunakan mikrofon dan ditujukan untuk Emilia.

Sementara Zul pula menujukan untuk Mia dan Michael menujukan lagu itu kepada Zara.

Na'im dan Rykarl yg tidak dapat mikrofon menyanyi dengan sekuat hati bagi menyaingi suara2 mikrofon yg lain. Na'im cuba menujukan lagu itu kepada Mia namun diberi amaran keras oleh Zul.

Gaya mereka yg menari2 seperti orang x sedar diri itu telah mencuit hati Mia,Emilia dan Zara. Ketiga-tiga gadis itu tergelak melihat telatah lelaki-lelaki di dalam bilik karaoke itu. Lucu!

Sekarang, tiba masa untuk para gadis pula menyanyi tetapi tidaklah menari seperti jejaka2 yg tidak waras tadi.
Oh,no! Memang x lah!

Mereka hanya menyanyi sambil duduk sahaja. Dan mereka bergabung suara menyanyi lagu tersebut,tidak berebut2 seperti jejaka2 tadi.

Mereka menyanyikan lagu "cemburu"


Dan tibalah kemuncaknya...persembahan dari Daniel dan Emilia dengan lagu................................................................

"Beauty and A Beat"!!

(Pandai2lah readers bayangkan camna diorang nyanyi ye..author malas nak describe.^^)

               ****************

Huwahh! Penatnya!
Jerit Na'im di dalam gembira.

Daniel,ada satu lagi surprise untuk kau sebenarnya..
Beritahu Rykarl dengan senyuman nakal yg tidak lekang dari bibirnya.

Apa dia??
Tanya Daniel dengan muka ingin tahunya namun soalannya dibiar sepi manakala dirinya dibawa oleh Rykarl dan Na'im ke sebuah meja diikuti dengan rakan2 yg lain dari belakang.

Semua ni untuk aku ke??
Tanya Daniel.

Terharu weyh.

Berlambak hadiah daripada pelbagai saiz atas meja nih.

Lebih kurang 8 bungkusan hadiah.
Kalau ikutkan sepatutnya 7 buah je kalau seorang satu bagi hadiah tapi terlebih pulak.

Kau duduk kejap eh..
Arah Michael.

Lantas keempat-empat sahabat lelaki itu pergi ke hadapan dan menyanyikan lagu "doa perpisahan"
Dibantu oleh muzik dari handphone
Na'im.

'Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yg sejati
Bersyukur ku ke hadrat Ilahi
Di atas jalinan yg suci...

Namun kini perpisahan yg terjadi
Dugaan yg menimpa diri..
Bersabarlah di atas suratan
Ku tetap pergi jua..

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hambamu mencari hidayah daripadamu
Dalam mendidikkan kesabaranku

Ya Allah tabahkan hati hambamu
Di atas perpisahan ini..'

Tika ini,semua yg berada di ruangan ini telah pun teresak-esak.
Tidak kira yg perempuan atau yg lelaki.
Semuanya sedih untuk menghadapi perpisahan ini namun kita hanya mengikut haluan takdir,tiada siapa yg dapat tahu apa yg akan berlaku pada masa yg akan datang~

               
                                              -bersambung-



MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now