bab 8

214 16 0
                                    

Yes,I had a boyfriend but not a HUSBAND! And, you are not my HUSBAND! Lagipun,kalau saya ni memalukan sangat awak,you can go! GO TO HELL!
Tak hingin lah saya dengan jantan keparat  macam awak ini....

Setelah selesai berkata demikian...Emilia terus berlari keluar kelas menuju ke tandas perempuan yg berada di tingkat yg sama dengan kelasnya.....

Semasa Emilia menuju ke tandas,Daniel telah melihat keadaannya menuju ke tandas bersama dengan air mata yg jatuh berguguran daripada kelopak matanya.

Sebenarnya,Emilia menangis bukan kerana dia sedih dengan kata2 Haiqal tetapi kerana menanggung malu  kerana Haiqal telah bercakap dengan nada yg kuat sehingga menarik perhatin seluruh murid di dalam kelasnya.

Daniel yg mulai risau dengan keadaan Emilia itu terus meminta diri kepada ketua kelas untuk ke tandas bagi melihat keadaan Emilia...

Di luar tandas,Daniel telah mendengar segala tangisan yg dihamburkan oleh Emilia....

'Lia,janganlah macam ni...aku sedih bila dengar kau menangis macam tu...'~kata Daniel perlahan.

Setelah penat menghamburkan tangisan seorang diri di dalam tandas,Emilia keluar daripada tandas dengan langkah yg longlai.Daniel berikan tisu kepada Emilia.'Prihatin juga nampaknya jejaka ini'.Bisik Emilia di dalam hati.

Dah,mari kita pergi ke kereta saya...ajak Daniel pada Emilia.

Emilia mula pelik dengan Daniel.Masih belum sesi untuk para pelajar pulang lagi,dirasakan Emilia.

Emilia memandang pelik kepada Daniel.Daniel yg memahami pandangan itu lantas berkata....awak menangis khusyuk sangat sampai orang semua balik pun awak tak sedar.... barulah Emilia mengerti dengan perlakuan Daniel itu.

Kejap ya! Aku nak ambik beg dekat kelas kejap.

Eh,tak perlu.Saya dah ambikkan dah.Dah letak dekat kereta dah pun....beg kita berdua.

Mereka berdua mula berjalan beriringan bersama2 menuju ke arah kereta BMW milik Daniel itu....

Seketika,Emilia tersedar bahawa ada sesuatu yang berlainan....sejak bila pula Daniel menggunakan panggilan saya~awak dan kenapa pulak tiba2 dia jadi baik ni? Maybe sbb aku nangis tadi kut. ...biarlah!

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now