Bab 17

164 14 0
                                    

Tiga hari kemudian....

Adik...lusa family kita dengan Daniel akan bercuti ke Pulau Tioman.
Kata Ibu Emilia kepada Emilia yg sedang meneguk minuman.

Tersedak Emilia dibuatnya.
What?!! Family nya dan family Daniel akan bercuti together? Seriously! Kata Emilia di dalam hati.

Ibu...kenapa kita kena bercuti dengan keluarga Daniel? Tanya Emilia pada ibunya.

Kan bagus...nak mengeratkan hubungan kekeluargaan lah..nanti ibu dengan ayah kan akan berbesan dengan Puan Erina dan Encik Redza.Nanti kita boleh rapatkan lagi hubungan keluarga kita dengan keluarga diorang.Nanti kamu pun boleh bergaul mesra dengan Daniel.Apa salahnya?
Itulah balasan yg diterima Emilia daripada si ibu.

Di rumah keluarga Daniel pula....
Daniel,kamu dah tahu ke..lusa keluarga kita dan keluarga Emilia akan bercuti ke Pulau Tioman? Tanya Puan Erina pada anak bujangnya yg sedang bermain handphone itu....

Terhenti seketika perbuatan Daniel itu...."Emilia dah tahu ke pasal ni,ma? Tanya Daniel pada mamanya.

Eh,eh...kamu ni.Yang kamu tanya mama tu kenapa? Patutnya mama yg tanya kamu.Tanya mama macamlah mama tahu...
Kata Puan Erina pada Daniel.

Sangkanya Daniel sudah tahu mengenai perkara ini...Baru sahaja berniat mahu bertanya tentang bagaimana pula dengan Emilia...setujukah dia dengan percutian yg dirancang ini...
Alih-alih,dia pula yg ditanyanya.

Daniel mula leka semula dengan handphone yg berada di tangannya.
Kling! Bunyi itu menunjukkan terdapat what'sapp yg telah dihantar padanya.

Wei,Rith...jom main futsal harini? ~Khairul

Kul bape?
~Daniel.

Kul 5.30 ptg kat padang belakang sekolah.
~Khairul

Mama,harini kita ada nak pergi mana2 ke? Tanya Daniel pada mamanya terlebih dahulu.

Takde rasanya.Jawab Puan Erina.

K.set! Ptg ni aku join.
~Daniel

Lantas Daniel menaiki anak tangga bagi menukar pakaiannya untuk bermain futsal pada petang itu.

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now