Bab 39

175 13 8
                                    

Readers semua jangan bukak music video di atas lagi! *~*

Ha..sampai pun kamu! Kenapa lambat sangat? Kan dah janji pukul 2 dah kena sampai?! Lambat betul!
Bebel mama pada anak lelakinya.

Manakala Daniel hanya mendiamkan dirinya dan memekakkan telinga semasa mamanya membebel.

Mata Daniel lantas mencari kelibat Emilia yg sedang termenung di sebuah bangku yg didudukinya.

'Agak2 nya Emilia marahkan aku x?
Soalan bodoh itu ditanya kepada dirinya sendiri.

Dah..dah! Jom kita balik cepat. Nanti dah nak masuk waktu asar. Perjalanan kita masih jauh lagi.
Ujar papa lantas menerima kata sepakat dari mereka semua.

Daniel hanya duduk di tempat duduknya tetapi kali ini bertukar sedikit..dia duduk di tengah2 sementara Emilia dan Iskandar duduk di tepi tingkap.

Sepanjang perjalanan,Emilia hanya membuang pandang ke luar tingkap sambil mendengar lagu menggunakan earphone yg dibawa.

Sehingga ke sebuah lagu..Emilia benar2 menghayati setiap bait2 lagu di dalam lagu itu. Kemudian dia cuba meletakkan situasi dia dan Daniel dan seiringkannya dengan lirik lagu itu.

Sekarang readers semua boleh buka lagu di atas.

Mana kau campakkan hati ku..
Hati yg ku berikan pada mu kasih~
Semua jawapannya,ada padamu~~
Ku disini kan setia menunggumu,oh kasihku~
Emilia mula menyanyi kecil,seiring dengan lirik lagu itu.

Dia seperti hanyut di dalam dunia ciptaannya. Namun,semakin lama,suaranya bertukar serak.

Tanpa dia sedari,beberapa titis air mata telah jatuh ke pipi mulusnya.

Pantas diseka air matanya namun makin lebat pula jadinya. Dia sudah teresak perlahan. Emilia pantas mengambil bantal kecilnya dan menekupkan mukanya pada bantal itu agar esakannya tidak disedari sesiapa.

Daniel yg berada di sebelahnya hanya berlakon seolah-olah dia sedang tidur. Namun dalam diam dia sentiasa mencuri pandang ke arah Emilia.

Daniel mula berasa bersalah.

Kenapa kau buat Emilia macam ni,Daniel?!

Kau dahlah nak tinggalkan dia nanti,kenapa kau mesti seksa jiwa dia?!

Kau tahu x betapa terseksanya dia bila kau sanggup buat benda yg menyakitkan hatinya saat kau nak tinggalkan dia?

Kenapa kau sanggup lukakan hati dia?! Kau sepatutnya lakarkan memori yg indah2 untuk dia di saat2 terakhir ini..memori yg akan membuatkan dia ingat kau waktu kau di sana nanti! Kau memang bodoh sebab lukakan hati dia. Di saat dia ingin mencipta kenangan yg indah dengan kau..kau mula menyakitinya~
Kau memang x faham Emilia! Langsung x faham!
Kata hati Daniel.

Tak! Aku buat semua ni terpaksa! Aku pun x suka tengok dia bersedih macam ni. Ianya seperti aku menyeksa diri aku sendiri!
Kata diri Daniel menafikan perbuatannya.

Kalau kau x suka tengok dia bersedih,kenapa kau tetap buat sesuatu yg boleh menyakitkan hatinya?! Manusia jenis apa kau ni?!
Balas kata hati Daniel pula.

Argh,senyaplah! Aku tahu apa yg aku buat!
Kata Daniel mengakhiri perbualan diantara dirinya sendiri.

Semakin banyak dia berfikir,semakin sakit kepalanya dibuatnya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now