kenapa korang x bagitahu aku???
Soal Emilia. Tatkala ini matanya sudah menjadi empangan yg akan pecah pada bila bila masa sahaja.
Ki..kitorang ingat kau dah.....tahu.
kata Zara di dalam serba salah.
Apa aku nak buat ni??
Ya Allah~~~~~~~'
Emilia mencangkung dan melepaskan tangisnya di tempat mereka berada.
Emi..jangan macam ni...
Pujuk Mia. Manalah nak tahu keadaan macam ni akan berlaku.
Dia pergi pukul berapa?
soal Emilia lagi. Manalah tahu kalau dia masih ada harapan.
Pukul........10 pagi.
kata Mia.
Sekilas Emilia memandang jam tangannya.
Nampaknya nasib tidak menyebelahinya.
~~~~~~~
Betulke keputusan aku ni?
soal Daniel pada dirinya sendiri.
Dan flight dah tiba. Dan kena masuk sekarang.
kata mamanya.
Dan,kenapa Emilia x datang?
soal ayahnya pula.
X.Dia tak tahu pun yg Dan bertolak harini. Dia ingat Dan bertolak minggu depan. Dan yang x nak bagitahu dia. Biar jelah dia takde sekarang ni kalau tak nanti mesti dia sedih kena tengok Dan pergi.
terang Daniel dengan nada sedih.
Buat seketika mama dan ayahnya saling berpandangan antara satu sama lain.
Mama,papa,Dan kena pergi sekarang.
kata Daniel memandangkan sekarang merupakan waktu untuk dia naik pesawat.
Oklah macamtu.Jaga diri,jaga kesihatan.Kalau ada apa apa call terus tau.Kami sentiasa sayang Daniel tak kiralah apa pun yang berlaku.
pesan mamanya.
Daniel menyalam mamanya.
Daniel nanti belajar elok elok tau. Jangan lupa keluarga Daniel dekat Malaysia ni. Jangan lupa Emilia.
pesan papanya pula.
Daniel menyalam tangan papanya pula dan memeluk papanya.
Baik pa,ma.daniel janji Daniel akan ingat keluarga dekat sini.DAniel sayang papa dengan mama.
Abang..
panggil adik perempuannya.
Hana.
Nanti abang dekat sana jangan lupakan Hana tau.Hana pun sayangkan abang.Nah.
hulur Hana kepada Daniel.
Apa ni?
tanya Daniel.
adalah. abang buka dalam pesawat nanti tau.
pesan Hana.
okey.
Nanti Hana jaga diri tau.Kalau ada orang buli adik abang yg sorang ni,report je dekat abang ok? abang akan sentiasa menjadi pendengar sentiasa Hana.
kata Luqman.
ABANG...
Air mata yang ditahan tahan kini jatuh juga.Mana tidaknya selama ini abangnya yang sorang itulah yg menjadi temannya,yg mengajarnya jika dia tidak faham sesuatu soalan itu dan menjaddi pendengar setianya.
Hana sedih.
Hana janganlah macamni.Nanti abang susah hati.
Abang jaga diri tau. jangan lupa Hana...
papa,mama abang kena pergi sekarang. Abang pergi dulu ye>
Pinta Daniel>okey..jaga diri>Ingat pesan papa.
baik pa.Bye semua..
Kata Daniel sebelum dia melangkah untuk menaiki pesawat.Ahli keluarganya hanya memerhati pemergian Daniel sehinggalah Daniel hilang dari pandangan sementara itu,Emilia menyesal kerana tidak boleh menghantar dan melihat tunangnya mungkin buat kali yg terakhir. Siapa yg tahu bukan? Kita tidak boleh menjangka apa yg akan terjadi pada masa yg akan datang....
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...