BUSH!
Abang! Daniel!
Jerit Emilia yg telah masuk ke dalam kolam renang.
Habis basah bajunya!Daniel dan Iskandar telah mengekek-ngekek ketawakan Emilia setelah rancangan yg dirancang mereka selamat dilaksanakan.
Sempat lagi mereka 'high five' each other.
Geram sahaja Emilia dibuatnya
Memang dia mahu mandi kolam pada malam itu..tetapi,bila ibu tidak membenarkan,dia tidak boleh mengingkarinya kalau tidak,3 hari 3 malam dia perlu menadah telinga mendengar ceramah tak berbayar daripada si ibu.Haih,ibu...
X penat ke?
Dekat sekolah dah bagi ceramah,x kanlah dekat rumah pun sama? Ibu..ibu...
Ibu merupakan seorang 'lecturer' di sekolah menengah Seri Damai.Balik kepada cerita...
Sekarang ni,Emilia x boleh nak buat apa..so~ PARTY!
Emilia pun join mandi sekali dengan jejaka2 yg macho tu~
Kemain mereka berparty~
Yelah..kalau dia naik dulu pun buat apa? Alang2 dah basah..baik dia enjoy lagi lama,mandi kolam.Yeah!Tetapi...Emilia x tahu apa yg menantinya kelak....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Emilia..Emilia~
Panggil si ibu.Kenapa ni,Diana?
Tanya Puan Erina pada bakal besannya itu.Nampak x senang duduk sahaja gayanya.Saya panggil2 Emilia dari tadi,x disambut...Awak ada nampak Emilia x,Rina?
Tanya Puan Diana dalam nada risau.
X delah pulak saya nampak dia.
Jawab Puan Erina.Yang dekat luar tu ...
Cepat naik! Dah lewat ni!
Panggil mama dari dalam bilik.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ALAMAK! Macam mana ni?
tanya Emilia dengan resah.Abang,Daniel...macam mana ni??
Tanya Emilia kepada dua jejaka di hadapannya itu bagi mengharapkan pertolongan...Apa kata...macam ni!
Tiba2 Iskandar bersuara.Mata Daniel dan Emilia bertumpu pada Abang Is.
Mereka mula merapatkan diri sambil membincangkan perancangannya....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Naik pun! Kemain seronok lagi kamu main air malam2 ni,ya?
Kata Ibu pada Abang Is dan Daniel.Mereka hanya tersengih.
Kejap...Daniel!
Panggil mama.Ya,ma?
Tanya Daniel. Dia hanya menolehkan sebahagian badannya kerana dia sedang menyorokkan Emilia di dalam kot miliknya.Dia tidak mahu ibu dan mama dapat tahu yg dia menyorokkan Emilia.Kamu sorokkan apa dekat kot kamu tu?
Tanya mama pada anak bujangnya.Pelik dia apabila melihat kot Daniel sedikit berbonggol di bahagian tepi...Alamak! Mama dah nampak!
Kata Daniel pada Emilia,separa berbisik.Tetapi..Iskandar bijak mengawal situasi dan dia mengalihkan perhatian mama dan ibunya dan memberi isyarat kepada Daniel agar membawa Emilia ke dalam bilik kosong yang ada dengan segera.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fuwah!
Emilia melepaskan lelahnya ...
Nasib baik tak 'kantoi' lagi rancangan mereka,terima kasih pada Abang Is dan Daniel yg tolong dia...kalau x..mmg habislah~Ehh..jap!
Mmg patutlah diorang kena tolong aku..sebab diorang lah punca aku basah ni...And...thanks pada diorang jugaklah aku berpeluang mandi kolam pada waktu malam ni...
Fuh~best!
Sejuk gila!
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...