Daniel masuk ke dalam bilik sebaik sahaja perbualan diantara 4 orang manusia itu tamat.
Errr....aku ada terlepas apa2 ke?
Tanya dia sedikit pelik bila keadaan hanya sunyi sepi sebaik dia masuk tadi.Eh,takde ape2 lah.. Daniel,aku nak tanya pasal benda ni dari tadi kat kau sebenarnya~
Dalih Iskandar agar Daniel tidak mengesyaki apa2 dari mereka berdua.Daniel,walau apa jua keadaan..aku tetap berharap kau tak akan pergi~ tapi,apakan daya..aku bukan sesiapa nak halang kau~
Kata Emilia lirih dan sekali lagi air matanya tumpah diatas satu nama..'Daniel' .~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Harini merupakan hari terakhir keluarganya dan keluarga Daniel di Tioman Island.
Haih~ ini merupakan percutian yg pertama Emilia dengan Daniel dan banyak kenangan indah yg dapat diukir mereka berdua di sini. Kenangan indah yg tidak akan Emilia dan Daniel lupakan sampai bila2. Insyaallah~
Daniel's POV
Dari tadi si Emilia ni merenung ke luar jendela..ehhh bunyi macam lirik lagu,je~ hehehe.
Tapi..apa yg minah tu tengok dekat luar? Bukannya ada apa2 pun.
Omel aku sendirian.Kau tengok apa?
Tegur aku sambil mengambil tempat di kerusi sebelah Emilia.X de apa2..harini 'last day' kita dekat Tioman Island. Sedih rasanya~
Ujar Emilia namun mata masih memandang pemandangan yg terbentang di depan mata.Janganlah sedih sangat..nanti bila kita dah kahwin...kita datang sini lagi.
Kata aku.Ishh..menggatal tau!
Kata Emilia sambil memukul bahu aku sedikit kuat.Nasib baik aku ni boleh dikatakan sado..kalau x,dah lama lunyai dekat atas lantai ni..
Sakit weyh!
Senyum pun kau.
Ucap aku sambil menatap wajah Emilia yg berada di sisi.Kenapa?
Tanya Emilia pelik sambil memandang Daniel.Yelah..daripada semalam muka tu monyok je~
Kata aku sambil membuat muka ala~ala beruk.Yelah..nak buat macam mana...lagi 3 minggu,ade orang nak tinggalkan kita dekat Malaysia ni sorang2.
Kata Emilia sambil acah~acah merajuk.Eh..mana ada sorang2~
Papa ada...
Mama ada...
Is ade...
Candy J.E.M ade...Ujar aku sambil menyebut satu~persatu nama orang yg rapat dengan Emilia.
Ish...kau ni! Orang tengah serious,boleh pulak dia main2!
Ujar Emilia geram apabila kata2nya dibuat main oleh aku.Yelah2...dah,jomlah! Kita dah nak bergerak balik dah ni~
Kata aku sebelum situasi menjadi tegang..Emilia terus berjalan meninggalkan Daniel sendirian.
Amboi..marah benor minah ni dengan aku...
Kata Daniel sekadar di dalam hati~Karang cakap kuat2..Emilia dengar~ x ke naye dia dibuatnya?
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...