Bab 43

192 10 0
                                    

Korang  ni dahlah.Janganlah sedih2 macam ni. Korang buat aku sedihla nak tinggalkan  korang dekat sini.
Pujuk Daniel lantas  memeluk  rakan-rakannya itu.

Inilah yg dikatakan  friendship.

Setelah  keadaan  kembali  reda, mereka kembali duduk di kerusi  masing2 dan bersembang untuk kali terakhir sebelum Daniel berangkat  ke luar negara  pada keesokan  harinya.

-----------

Emilia..
Panggil Daniel.

Emilia yg setia menanti dari  tadi  memandang muka Daniel yg sedang  berdiri  di hadapannya  kini.

Aku.. nak mintak  maaf  sebab aku tak  pedulikan  kau buat beberapa  hari ni..
Kata Daniel sambil  menunjukkan  muka bersalahnya.

Takpelah..aku faham yg kau pun ada benda lain jugak yg nak dibuat  bukannya  asyik nak kena jaga perasaan aku je...
Kata Emilia namun tetap mengukirkan sebuah senyuman buat Daniel.

Daniel tersentak mendengar  balasan dari  Emilia.

Dia dah benci aku ke?
Dia masih marahkan  aku ke?
Persoalan  itulah yg asyik bermain  di dalam fikiran Daniel sekarang.

Aku nak mintak maaf dengan kau selama aku jadi tunang kau sebab tak dapat jadi tunang yg baik untuk kau. Jaga diri. Jaga kesihatan kau. Selamat Jalan. Terima kasih untuk semua kebaikan yang telah kau lakukan  untuk aku selama ni. Selamat Jalan.
Kata Emilia lantas berlalu pergi sambil mengesat air mata yg jatuh,meninggalkan Daniel keseorangan di situ dan berjalan  menuju ke arah rakan-rakan yg lain bagi membantu mengemas apa yg perlu.

---------

bye korang. dekat sekolah nanti kita jumpa lagi tau.

kata Emilia. Buat kesekian kalinya,dia mengerling ke arah Daniel.

Wajarkah tindakan aku ni.... menyesalkah aku nanti?

namun itu semua tidak mengganggu  keputusan yg dibuatnya.

Emilia...benci sangatkah kau dengan aku sampai kau tak nak jumpa aku buat kali terakhir?

Tanya Daniel sendirian>

Selamat tinggal wahai zauj ku...

Ucap Emilia perlahan sebelum dia meninggalkan perkarangan rumah Rykarl.

<<<<keesokan harinya>>>>

PERMULAAN SEKOLAH TAHUN 201*

Emilia?

Soal Zara.

Hmmmm....

Kau kenapa ni?

Soal Zara pelik dengan perangai Emilia pada hari ini>Pendiam sangat> Ini bukan Emilia yg aku kenal..

Kau tak hantar Daniel pergi airport ke harini?

Soal Mia yg baru muncul?

Apa kau merepek nih?
Soal Emilia pelik.

Flight dia harinilah. Awal seminggu,memang patutnya minggu depan tapi dia kena pergi awal sebab ada hal yg perlu diselesaikan dekat sana.

Terang ZARA.

APA????!!!!!!

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now