Bab 38

158 12 2
                                    

Daniel,apa yg kau suka sangat tengok ikan2 ni semua? Bukannya ada apa2 pun... tengok lepastu balik~ membazir duit je.. harga masuk dahlah mahal dan bla..bla..bla..
Emilia membebel tidak puas hati.

Daniel yg berada disebelah hanya memekakkan telinganya. Daripada mereka berpecah tadi..Emilia dah start membebel itu x kena..ini x kena.. sampaikan nak bernanah telinga dibuatnya.

Minah ni..bising betullah! Cuba kalau jalan tu senyap je..boleh x? Pot pet sana..pot pet sini.. nak bernanah dah telinga aku ni,tahu x? Kalau ada benda yg dia x suka tu..kemain bising~ kalau kita ni..ikut je~ x de pun bising macam dia ni.
Rungut Daniel di dalam hati.
Sakit hatinya dibuat Emilia.Dahla lagi 2 minggu je dia kena pergi luar negara..orang nak happy2,ni..dia pulak yg buat spoil!

Lantaklah! Malas aku nak layan—

Daniel sudah berlari jauh ke hadapan meninggalkan Emilia berseorangan di belakang.

Daniel! Tunggulah!
Laung Emilia lantas mengejar Daniel yg jauh di hadapan.

Dani...
Belum sempat dia menghabiskan ayatnya,Daniel dilihat sedang bermesra dengan 2 orang perempuan yg bertudung.

Sempat dia memasang telinga bagi mendengar butir bicara mereka...

Wait! You ni Daniel kan? Daniel Harith?? Yang instafamous tu,kan?!
Pekik salah seorang perempuan itu,teruja dengan gediknya.

Minah ni tertelan mikrofon ke apa? X payahlah sampai memekik dekat tempat awam ni..buat malu je~ muka je bertudung,tapi gedik kemain. Aku yg x pakai tudung ni pun,x de perangai gedik macam kau tu.
Kutuk Emilia di dalam hati.

Apabila terdengar pekikan daripada perempuan tadi...mulalah orang berkerumun di sekeliling Daniel. Ada yg minta autograph sementara yg lain cuba beramah~mesra dengan Daniel.

Emilia menghantar pandangan meluat bersama isyarat 'Daniel jom blah!' . Daniel nampak isyaratnya dan Emilia pasti yg Daniel memahami isyaratnya.

Tetapi,mengapa Daniel tidak mengendahkannya dan sibuk melayan 2 orang perempuan itu?
Sakit hatinya sekarang hanya Allah sahaja yg tahu~

Lantak engkaulah!
Kata Emilia geram lantas berlalu meninggalkan Daniel bersama kerumun orang itu.

Daniel hanya memerhatikan pemergian Emilia dengan pandangan penuh makna.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aik..Emilia sorang je? Mana Daniel?
Tanya mama.
Pelik mama kerana mereka hanya melihat Emilia sedang menunggu di pintu keluar seorang diri.

Entah~
Kata Emilia disertakan dengan muka meluat.

Dah,jomlah.. Emi panaslah~
Rungut Emilia memberikan alasan sedangkan akuarium itu lengkap dengan beberapa penghawa dingin yg dipasang di sepanjang laluan.

Perjalanan di dalam akuarium tadi terasa sangat janggal apabila Emilia ditinggalkan berseorangan oleh Daniel jadi dia terpaksa menikmati pemandangan itu seorang diri.

Janggal dan kekok turut terasa kerana kebanyakan orang yg datang bersama keluarga atau pasangan..

Daniel,aku benci kau!

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now