Bab 20

191 15 0
                                    

Di dalam perjalanan....

Adik,kau ada bawak x apa2 novel seram?
Tanya Iskandar pada Emilia.

Ada! Jawab Emilia lantas dia mengeluarkan salah 1 daripada 3 buah novel seram prima yg sempat dia bawa daripada rumah itu...

Amelia terus menghulurkan novel yg bertajuk 'Qarin' itu kepada Iskandar.

Kebetulan pula dia dan abangnya yg kedua itu memiliki minat yg sama iaitu menggemari tentang perkara yg melibatkan sesuatu yg tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia.

Thanks! Sayang kau!
Kata Iskandar pada Emilia.Ayat Iskandar yg terakhir itu sengaja dikatakan betul2 di sebelah telinga Emilia yg dilindungi rambutnya yg mengurai itu...

Emilia menggeliat kegelian apabila diperlakukan sedemikian.

Kemudian....

Ayah,lambat lagi ke kita nak sampai
di Pulau Tioman?
Tanya Emilia pada ayahnya.Dia sudah mula kebosanan.

Lebih kurang setengah jam lagi,sampailah...Kejap je lagi..
Jawab Encik Rashid kepada pertanyaan anak gadisnya yg seorang itu.

Lambat lagi....
Keluh Emilia perlahan...namun masih dapat didengari Daniel.

Apa kata kau tidur dulu...bila dah sampai nanti..aku kejut~
Usul Daniel memberi cadangan pada Emilia yg seperti cacing kepanasan itu lalu tangannya menarik kepala Emilia agar melentokkan kepalanya pada bahu Daniel agar lebih selesa..

Emilia terus melelapkan matanya mengambil peluang yg ada...
Dah diberi peluang nak tidur atas bahu encik tunang...apa lagi..rezeki~jangan ditolak!

Laju sahaja Emilia terlena beralaskan dada Daniel.Manakan tidak...selepas Emilia lena diulit mimpi..gadis itu mengubah posisi dirinya agar berbaring beralaskan dada bidang milik Daniel.
Daniel yg sedang khusyuk menonton video tadi,terus memberhentikan aktivitinya lantas mengubah sedikit posisinya agar Emilia lebih selesa...

Adik,aku nak...
Belum sempat Iskandar menghabiskan ayatnya...dia melihat Emilia sudah terlena berbaring pada dada bidang milik Daniel....
Senyuman terukir di bibir Iskandar.

Timbul idea jahat untuk Iskandar mengenakan adiknya itu...

Dia terus mengeluarkan telefonnya dan mengambil beberapa gambar Emilia yg sedang nyenyak tidur bersama Daniel yg turut membuat beberapa gaya.Sudah berkomplot dua jejaka ini...rupanya!
Kesian kau,Emilia~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Emilia...Emilia..
Bangun..kita dah sampai.Kejut Daniel pada Emilia yg masih nyenyak tidur di dadanya itu.

Sekejap lagi..ibu~
5 minutes...
Jawab Emilia yg masih mamai.

Wei! Apa yg kau merepek ni?! Bangunlah! Jerit Daniel tetapi tidaklah terlalu kuat...

Hah?! Apa?
Terkejut Emilia dibuatnya lantas dia bangun.

Mana semua orang? Apa yg kau buat ni? Kau nak buat apa dekat aku ni?! Tanya Emilia dengan suaranya yg sedikit cemas memandangkan hanya dia dan Daniel sahaja yg tinggal di dalam kereta milik papa Daniel itu...

Kau rasa..apa yg aku nak buat dekat kau...cuma ada kita je ni..dalam kereta ni~
Kata Daniel pada Emilia sambil mengukirkan senyuman penuh makna dan merapatkan lagi kedudukan dirinya dengan Emilia sehingga nafas masing2 dapat dirasai.
Kau dah kenapa? Gila?!
Emilia sudah cemas melihatkan Daniel yg bertindak sedemikian...

Pantas sahaja tangannya mengambil objek yg berada berdekatan dengannya dan.....

MR. ,You Are Mine! Where stories live. Discover now