Hari2 yg dilalui Daniel dirasakan amat bahagia kerana dapat bermanja bersama dengan cik tunang di atas hubungan yg halal...tetapi tidaklah halal sepenuhnya lagi.Seronoknya! Jerit Daniel sekuat-kuatnya memandangkan taman yg disinggahnya bersama dengan cik tunang tiada orang.
Syyhh!! Janganlah menjerit! Nanti jiran2 di sini akan marah kita lah! Sudahlah awal pagi! Kalau bukan sebab kau ni tunang aku...dah lama aku biarkan kau jogging sendiri....
Haih...ini semua encik tunang punya pasallah ni~
Ada ke patut dia kejut aku pukul 6.00 pagi tepat....dahlah aku baru berhajat nak sambung tidur selepas selesai menunaikan solat subuh pagi tadi...alih2 kena teman encik tunang jogging pulak...inilah jadinya kalau dapat tunang yg active...And~buat pengetahuan pembaca,memandangkan majlis pertunangan baru selesai,semalam...Daniel telah membuat keputusan untuk 'menumpang' di rumah Lia,semalaman...nak ambik kesempatan bermanja dengan cik tunang kita,katanya...
Amelia yg masih di dalam keadaan mamai terus menuruti langkah Daniel sehinggalah sesi jongging pada awal pagi mereka selesai....
Fuhhh...kau ni,memang jenis yg aktif ke? Tanya Emilia pada Daniel dengan nafas yg tercungap-cungap bagai orang yg baru selesai lari maraton....
Daniel hanya membalas soalan Lia itu dengan senyuman sambil menyerahkan sebotol air mineral sejuk kepada tunangnya itu....kesian pula rasanya....
Rakus sungguh Amelia meminum air itu sehingga tinggal separuh botol....
Daniel's POV
Wush minah ni....nak goda aku ke apa minum air macam tu...kalau ye pun,agak2 lah...Sabar Dan,sabar....nasib baik kau bukan isteri aku lagi kalau tidak,dah lama aku.....
Ehhh...apa yg aku mengarut ni?!!! Cepat2 Daniel membuang fikiran kotor itu daripada menguasai fikirannya.Amelia yg memerhati Daniel sejak tadi mula berasa pelik..
Kau dah kenapa? Tak pernah tengok orang minum air ke? Tanya Emilia dengan kasar.
Daniel yg sudah sedar yg perbuatannya memerhatikan Amelia minum air itu dah ter'kantoi',cepat2 mengalihkan pandangan kerana malu.
YOU ARE READING
MR. ,You Are Mine!
Teen FictionEmilia merupakan anak bongsu daripada tiga orang adik beradiknya.Setelah dia kecewa dengan sikap BEKAS teman lelakinya...dia cuba mengasingkan diri daripada orang lain,sehinggakan suatu hari......Emilia telah disuruh bertunang dengan seorang lelaki...