24 november 2016
Hela onsdagen igår låg vi inne, Marcus skulle vara stilla och jag var bara helt slut efter alla nätter på sjukhuset.
Så vi låg inne och kollade film typ hela dagen.Men nu är de torsdag, alarmet ringde klockan 06.00 och skolan började om 2 timmar. Jag låg hemma i min egna säng då min familj kom hem igår kväll och jag gick hem då.
Jag stängde av alarmet och var sjukt nära på att somna om där men jag gick upp och ställde mig framför min hel kroppsspegel, jag granska hela min kropp som nu inte längre hade några stora blåmärken.
Jag tvekade bland några tröjor före jag valde en grå magtröja och ett par svarta jeans.Jag gick ner i köket och bredde en macka med smör och la på en ostskiva, sen hällde upp ett glas med juice före jag gick upp och satte mig vid sminkbordet.
Jag tuggade lite på mackan medan jag satt och kollade på youtube och sminkade mig lite mellan varven. Älskar såna här morgnar. Så mysigt. Bara ta de lugnt för sig själv.
När klockan var halv 8 satt jag fortfarande framför spegeln och ipaden och kollade på youtube.
"Fan, jag börjar om en halvtimme" skrek jag för mig själv och slängde ipaden i sängen. Jag sprang in på badrummet och borstade fort tänderna och sen så packade jag väskan.Kvart i slängde jag igen dörren och mötte upp Marcus och Martinus på gatan.
"Varför är du alltid så seg?" Halvskrek Martinus när jag kom springandes mot dem.
"Men kollade youtube, sminka mig och allt. Glömde tiden" sa jag och log innan jag mötte upp Marcus famn.
"Så ställer ni er och kramas, hallå. Skolan börjar om en kvart" sa Martinus och vi alla tre började istället halvspringa mot skolan då vi hade lite smått bråttom.Fyra minuter före lektionen började klev vi in på skolan.
"Fan vad jag saknat dig!" ropade en röst borta i korridoren och emot mig kom Klara.
"Hej Klara, shit vad längesedan de känns som de var" sa jag och vi möttes i en kram.
"De känns inte bara som de, de var jätte längesedan" sa hon och skrattade.
Hon följde med mig och Marcus bort till skåp 92 och 94 som var våra och sen gick vi bort mot lektionen.Jag satte mig bredvid Klara och sen Marcus bakom oss med en annan kille i klassen.
Lektionen började direkt eftersom vi liksom redan var lite sena."Men vad fan hände?" Frågade Klara när jag, Marcus, Martinus och två andra killar i klassen satt runt ett bord på lunchen.
"Mm alltså Tindra slog typ ner mig" sa Marcus tyst och kollade ner i bordet.
"Va? Gjorde hon? Är de därför hon inte är här?" Frågade Klara efter att ha varit tyst en stund.
"Eh Aa hon blev avstängd en månad" sa Marcus och kollade upp på oss andra igen.
"Skönt" sa Klara innan hon kollade på Marcus.
"Men de gick bra eller?" Sa Klara
"Sådär nära döden har jag nog aldrig vart och kommer aldrig få vara förutom när jag dör på riktigt" sa Marcus och log.
"Hur fick du reda på de Vendela?" Undrade Klara
"Martinus ringde" sa jag
"Så Tindra är avstängd till efter jullovet?" Undrade Klara nyfiket.
"Aa precis" sa jag och fäste blicken i Marcus mörkbruna ögon.
"Men vad fan har Tindra emot er?" Frågade Klara och vi drog några slutsatser om varför.
"Jag tror de är mest för att vi bara har de så bra ihop, och för att du och Vendela blev så bra vänner så snabbt typ" sa Marcus och kollade på oss andra.
"Aa" sa jag tyst.Jag och Marcus låg uppe i min säng, klockan var bara runt 4. Vi hade gått hem och käkat mellis efter skolan. Sen nu låg vi uppe i min säng.
"Jag har saknat att bara ligga bredvid dig såhär" sa Marcus och tryckte sig närmare mig.
"Och jag har saktat dig i mig" sa jag och kolla på han flörtigt.
"Vi kommer vara döda om de får veta att vi gör de igen" sa Marcus.
"Hade du tänkt att säga till de att vi gör de eller? Hur ska de få reda på de?" Sa jag och satte mig gränsle över hans mage.
"De kommer få reda på de" sa Marcus.
"Hur?"
"Vet inte" sa Marcus tyst.
"Dåså" sa jag och sen drog Marcus runt mig och satte sig över mig men la sig snabbt över mig och våra läppar kraschades emot varandras och snabbt lekte våra tungor mot varandras.
YOU ARE READING
Livet är bara kaos...
FanfictionVendela är en vanlig 14-åring tjej som bott i Stockholm tills den dagen hon ska flytta till Norge för att hennes föräldrars företag ska flyttas. Hon hade inget emot de, hon var ändå så pass mobbad här i Sverige så hon hade redan haft självmordstanka...