4 januari 2017
Jag hade sovit hemma hos Klara i några dagar nu, bara för att tänka på annat. Men idag skulle jag hem, för Klara skulle åka iväg sista dagarna nu på lovet.Jag gick bort mot vårt hus och när jag såg över krönet på vårt gata så stod Marcus och Elsa vid busken utanför vårt hus och kysstes.
Jag stelnade till och satte mitt egna saliv i halsen. Jag hostade till och de båda kolla på mig. De sa något och snabbt gick Marcus bort mot sitt hus och Elsa gick in i vårt hus.
Jag kände en tår rinna längst min kind men jag drog fort bort den.
Vi har gjort slut, jag måste släppa Marcus. Nu och föralltid. De är inte vi längre och så är de bara och de kommer förbli så.Jag gick hem mot huset och stannade utanför och ringde Martinus.
"Vad gör du?" Frågade jag
"Är med några killkompis hos Loke" sa han
"Får jag komma?" Frågade jag och log för mig själv.
"Kan fråga" sa Martinus och strax var han tillbaka.
"Du kan komma, de är ju gatan..." hann bara Martinus säga före jag avbröt han.
"Jag vet, jag kommer nu" sa jag och la på.Marcus perspektiv:
Vendela såg vår kyss, de var inte bra. Alltså min och Elsas kyss var bra, men inte att Vendela såg den.
Jag älskar Vendela, inte Elsa. Alltså jag försöker älska Elsa men de går inte, hon är inte desamma som Vendela. Vendela är allt.
Jag skulle vilja ha Elsa bara för att glömma Vendela eftersom att jag gjorde slut med henne, men mina känslor går inte att ta död på från Vendela.
Jag måste vinna tillbaka henne, på ett eller annat sätt.Vendelas perspektiv:
Jag knackade på utanför Lokes hus och Anton från parallellklassen öppnade snabbt dörren.
"Åh hej Vendela" sa han och gjorde en gest att jag skulle stiga på.
"Hej, vad gör ni?" Frågade jag direkt på sak.
"Spelar FIFA" sa Anton och gick in i vardagsrummet med mig efter sig.
"Hej Vendela" sa Martinus och några andra grabbar.
Jag satt i timmar och bara kollade när de spelade.
"De plingar på dörren" skrek Loke som var mitt inne i spelet.
"Ska jag öppna?" Frågade Martinus och ställde sig upp.
"Aa du är ju redan påväg" sa Loke och skrattade.
"Kom Vendela ska jag lära sig spela. Så får du köra sen" sa Anton och nickade.
"Aa visst" sa jag glatt.Han slog med handen på kudden mellan sina särade ben och jag satte mig i hans knä.
"Håll den så" sa han och visade hur han höll den på båda händerna.
Jag skrattade, trodde han att jag var så blondin så jag inte ens visste hur man höll i kontrollen.
"Mm" sa jag och höll i den.
"Här skjuter du, och fintar där" sa han
"Hej" sa alla grabbar och jag lyfte upp huvudet från min kurs hur man spelade och kollade på den nya personen i rummet.
Marcus...
Jag kollade på honom från topp till tå, de brände bakom ögonlocken.
"Vendela är du med" sa Anton och avbröt mig i tanken om Marcus som stod där.
"Aa man sköt där och fintade där" sa jag och visade.
"Bra, här..." han fortsatte en lång stund med alla knappar på hela kontrollen.
"Okej nu är jag redo att köra, om du hjälper mig Anton" sa jag och kollade på honom.
"Självklart" sa han och log.
Jag log innan jag kollade på tv och de valde lag vi skulle spela som.
Jag satt och höll i kontrollen och var fullt fokuserad med att hålla koll på alla knappar och spakarna.
Anton satte sina händer över mina.
"Här Vendela" sa han och försökte hjälpa mig, men vi gjorde helt fel så Loke och Martinus gjorde mål på oss.
"Men Anton, de var ditt fel" sa jag och kollade på honom.
"Aja tar den. De var jag som gjorde tabben" sa han och log.
"Anton är kär, Anton är kär" sa Loke och fortsatte sen.
"Anton skulle aldrig erkänna att han gjorde en tabbe annars"
Anton sa ingen utan kollade bara på mig och log. Jag log tillbaka och fortsatte sen."Nej men måste hem nu" sa jag tillslut och kollade på Martinus.
"Aa, du får höra av dig ikväll typ" sa Martinus
"Jadå" sa jag
"Till mig med snygging" sa Anton och smällde till min röv så de sved när jag lyfte mig upp från hans knä.
"Aj men Aa" sa jag och krama om honom innan jag kramade om Martinus.
"Sen borde vi kanske träffas ensamma någon gång" sa Anton och lyfte på ögonbrynen när jag var påväg att lämna rummet.
"Fixa kondomer först" sa Loke och skrattade.
"Och låt inte mig och Loke vara i närheten" sa Martinus och skrattade.
"Hoppas du är duktig då" sa jag och blinkade mot Anton före jag lämnade rummet och tog på mig skor och jacka innan jag gick hemför.Marcus perspektiv:
Vad sa hon nyss? Skulle hon och Anton ha sex?
Jag satt som förstelnad i soffan och kollade rakt in i tv. Jag avbröts av Antons röst.
"Hörde ni boys, hon sa att vi skulle" sa Anton glatt.
"Ta de lugnt med henne bror" sa Martinus och log.
"Jaja, Marcus ska man göra hård med henne. Du har ju legat med henne flera gånger" sa Anton och kolla på mig.
"Vet inte" sa jag och mitt hjärta gick just i 1000 bitar. Hur kunde hon?
"Hur kunde du göra slut med henne? Jordens pingla" sa Anton.
"Vet inte" svarade jag och kollade in i tvn igen.
"Nej men Anton, hon skojar nog. Tror inte hon menar de" sa Martinus och kollade på Anton.
"Vadå? Skojar man om sånt" sa Anton och skrattade.
"Ja de är en sån sak man kan skoja om" sa Martinus lite mer seriöst.
"Eh tror inte de. 1000 spänn på att jag kommer få henne i sängen" sa Anton och fortsatte spela.
"Hmm" sa Martinus och blev tyst.---
Jag har en fråga till er läsare.
Hur gamla är ni som läser boken??
YOU ARE READING
Livet är bara kaos...
FanfictionVendela är en vanlig 14-åring tjej som bott i Stockholm tills den dagen hon ska flytta till Norge för att hennes föräldrars företag ska flyttas. Hon hade inget emot de, hon var ändå så pass mobbad här i Sverige så hon hade redan haft självmordstanka...