Kapitel 38

788 25 3
                                    

11 februari 2017
Som sagt fullt schema idag, vi gick ner på Grand hotells mysiga frukostbuffé och plockade på oss allt vi ville ha.
De blev några pannkakor och en macka, sen lite frukt. Marcus och Martinus fick i sig mycket mer än mig och Tone.

En lång förmiddag, intervju och sen bara sitta och kolla när alla deras fans skriker och grinar, får pussa de på kinderna och får sina böcker, mobilskal och album signerade. Till och med bilder fick dem ta med killarna. Jag och Tone satt bara och kollade på. Inte alls spännande.
Men de var bra att de var så måna om sina fans, och behandlade de som prinsessor allihopa, och alltid glada när de är i närheten.
Vi satt inne i ett rum bakom sista tiden, de var så mycket tjejer och så hög volym på musik och även alla tjejerna var väldigt högljudda så vi gick bakom och satte oss för att få de lite tyst.
Och sen visst vi får många fina kommentarer, många som uppskattar oss och många som tycker de är kul att Marcus och Martinus hittat sina tjejer. Men de är nog dubbelt så många som bara ger hat, och som bara skulle vilja slå ner oss.

Men äntligen kom Marcus in i rummet med Martinus precis bakom.
"Alltså tjejer gissa hur många ananaser och bananer vi fick?" Sa Marcus och höll upp två ananaser.
"Två? Ananaser" Sa jag och kollade frågande på honom.
"Nej, 13 ananaser, och Martinus fick 16 bananer" sa Marcus och skrattade.
"Inte dåligt, ni behöver ju inte köpa ananaser och bananer längre" sa jag och skrattade med honom.
Han ställde ner ananaserna på bordet och satte sig bredvid mig.
"Vi ska åka snart igen, eller ja gå till vårt backstage" sa Marcus och la armen om mig.
"Aa" sa jag och tänkte på att jag behövde berätta för Marcus att han skulle bli pappa snart.
"Du Marcus..." sa jag och kollade på honom.
"Aa" sa Marcus och kollade på mig med ett leende på läpparna.
"Du måste bara veta att jag älskar dig" sa jag och log.
"Älskar dig med Vendela" sa Marcus och våra läppar kraschade innan Kjell-Erik kom in och de var bråttom att gå.

Jag och Tone satt backstage och kollade när alla Marcus och Martinus dansare tränade på sina steg, sen Marcus och Martinus gick fram och tillbaka i rummet och sjöng på sina låtar.

"Killar 13.56 nu, nu kör vi" sa en man och kollade på Marcus och Martinus som stod och trampade på samma ställe.
De drog på sig varsin svart luvtröja och tog varsin vit mask.
"Vendela, en tur kyss nu" sa Marcus och log.
Jag placerade en kyss på hans läppar och han krama om mig.
"Lycka till babe" sa jag och kollade på honom före han försvann bakom masken och kort efter hoppade de ut på scenen och hela Globen skrek.

Jag och Tone stod bakom de stora skynkena och kikade fram på killarna när de hoppade omkring och sjöng.
Helt plötsligt kände jag en hand på min axel.
"Hej"
Jag vände mig hastigt om och möttes utav Elsa.
"Hej Elsa" sa jag och krama om henne.
"Förlåt, men de var ju bilköer på flera hundra meter här utanför, svårt att komma fram" sa Elsa och log.
"Jo förstår de" sa jag och drog med henne fram till skynket och nu var de tre huvuden som kikade fram.

Ungefär i mitten av konserten så kom Marcus bakom och Martinus skulle sjunga Love yourself som egentligen är Justin Biebers låt. Men han sjunger den under konserterna och spelade piano.
"Hjälp vad folk" sa Marcus och Kjell-Erik var direkt framme och hjälpa Marcus med några röstövningar.
Han placerade en snabb puss på mina läppar före han behövde hoppa ut igen och fortsätt konserten.

Tiden gick fort under konserten, kändes som 20 minuter fast de tog över en och en halv timme.

Killarna tackade för konserten och klev av scenen. Nu var de bara att vänta på nästa konsert.
Vi fick in mat och käkade, sen spelade vi fotboll backstage och vi var ute på scenen och sprang. Till och med ute och gick där fansen stod under konserten, bara kollade på de stora arenan.

Livet är bara kaos...Where stories live. Discover now