În capitolele anterioare
Viaţa lui Alex Cernea s-a schimbat de când maidanezul foarte inteligent, Max, a apărut în viaţa lui. Împreună au parcurs doi ani de prietenie, cu bine şi cu rău, trecând peste toate probele la care au fost supuşi de către destin. Halloween-ul acela a fost ca un blestem pentru cei doi prieteni. Acel Halloween a adus un val de nenorocire, l-au adus pe Diavolul în persoană, Nelu Coastă. Sechestraţi amândoi de către acesta în apartamentul mizerabil şi infect, au avut parte de o bătălie soră cu moartea, unde învingătorii sunt băiatul de numai doisprezece ani şi prietenul său. Apele s-au mai liniştit, s-au bucurat şi au profitat de fericitele momente cât timp Nelu îşi colecta energie. Dar sângele s-a scurs din obrajii lui Alex când a aflat că Nelu Coastă nu a murit după ce a căzut de pe balcon. Ştia la ce să se aştepte în orice moment. S-a aventurat cu Ella, cu Joanne, cu Lorena şi cu Julian, nişte prieteni adevăraţi şi ei. Alex a profitat de momentul petrecut cu Georgiana la sat. Apoi, când a ajuns acasă, a aflat că Ella, vecina şi prietena lui, a dispărut într-un mod misterios, însă Nelu Coastă ştia. Când el a fost sfârtecat de acel urs care l-a salvat pe Alex de la moarte, din nou scăpând de moarte, a murmurat că niciodată nu va spune unde este Ela. Şi aşa a şi făcut. Şi-a dus secretul cu el în mormânt.
A sosit momentul ca Alex să plece în Ungaria, unde a avut parte de o despărţire grea de prietenul lui, Max. A scris un jurnal cu toate întâmplările pe care Alex le-a trăit în Ungaria doar ca să-i citească lui Max când se va întoarce. Totul ia o întorsătură. Ela a apărut chiar în faţa lui la barul satului. Şi da! Alex a trăit să o vadă şi pe asta. El scoate adevărul cu sapa de la Ela, aflând că responsabilul era chiar fiul Diavolului, Lucian Coastă. Acesta a căzut în capcană când s-au întors acasă în România. Ela a fost condamnată la trei de şcoala de corecţie, pe când Lucian la opt ani de închisoare.
Între timp, Alex a avut parte de a treia scăpare. Nici atunci nu a murit. Viaţa lui pare mai mult ca un basm. Fugăriţi de o haită de câini, Alex şi-a pierdut cunoştiinţa, căzând de pe bicicletă, în timp ce Julian şi Max erau în siguranţă.
A ajuns perioada rece a iernii când Max a început să dispară. Alex a fost disperat, ba chiar a fost de nenumărate ori la adăpost. Dar în zadar, nu l-a găsit. Un nou personaj apare chiar în ultimele capitole al acestui roman, Mădălina Marica, sora vitregă a Elei. Din pricina ei, capitolul anterior se termină cu Alex izbit de o maşină.
E ultimul capitol şi aici veţi afla dacă Max va apărea sau nu.
__________________________Prezent
Au trecut doi ani şi câteva luni. În acest timp totul s-a schimbat.
Max nu a mai apărut de atunci, dar asta nu înseamnă că am stat cu mâinile în sân. Am cercetat, m-am informat, l-am căutat de vreo patru ori la adăpostul de câini. De fiecare dată când mi se făcea dor de Max, îl visam. Visam că s-a întors, că ne vom trăi aventurile la bun sfârşit. Niciodată nu m-am gândit la faptul că Max va dispărea. Că aşa se va termina prietenia.
De când am început liceul, nu prea am vorbit cu doamna Valentin. Rar. Foarte rar mă întâlneam cu ea şi cream amintiri cu Max.
De când Lorena a ajuns la liceu, personalitatea ei s-a schimbat radical. M-a făcut de ruşine în faţa liceului, creându-şi o imagine, dar nu toată lumea o suportă. S-a şmecherit, iar teatrul i-a intrat în vene.
La fel şi cu Joanne. Liceul schimbă omul, dar nu şi pe mine. De-abia că mă mai salută. Cele două nu mai dau doi bani pe prietenia noastră, dar am decis să le urăsc. Merită.
Tata a plecat. Dar nu e divorţat. Munceşte acum în America, unde poate trăi mult şi bine, departe de casă, unde un viitor i se poate realiza.
Eu am rămas cu mama şi cu bunicii. Nu s-au schimbat multe, cu excepţia căţeilor.
După ce Cora a plecat cam prin toamna lui 2013, am găsit căţelul minune. Pe data de 6 septembrie 2014, am salvat-o de la moarte pe Maya, găsind-o pe malul Mureşului.
CITEȘTI
Un prieten adevărat
Pertualangan"Best friends always and forever" Copilăria lui Alex a fost total schimbată din pricina unui câine maidanez. Cei doi se împrietenesc şi trăiesc nişte aventuri terifiante. În seara de Halloween, Alex şi Max decid să trezească o întreagă clădire dat...