part 1

22K 525 6
                                    

Aku mmbelek² muka dan pkaian ku d cermin " perfecto " . aku melepaskn rmbut ku yg paras pinggang dan mnyembur sdkit perfume strawberi kgemaran ku . Slps itu, aku pun mnaiki lift utk ke bwah . Rumah kitorang bkn tak de tangga tpi olh krna aku nak cpt , aku gune lift je lh . huhuhu , kaye dok ?

" morning abg long!" Aku mncium pipinya

" morning" jwbnya

" abg ngah mane?" Tnya abg long

" ntah , msih dlm bilik kot. Adek jln dlu ehh. Bye" kata ku smbil mlambai ke arhnya.

Aku mnaiki kereta ksygan ku Lamborgini Aventador Matte Black dan memecut ke skolh.
•••
Nama sekolah aku Shinhwa Highschool . mcm nama sekolah korea kn ? Sebab pengetua kitorang kacukan korea .Setiba d sekolah , aku akan jdi org lain . bukannye jdi hantu or syaitan ye . tpi aku akan jdi pndiam dan jarang bergaul dengan sape² sebab tu aku tak de kawan kat sekolah . kwan ku abg² aku je. Lgipun smua plajar kat skolah aku tak tau yg kitorang adik brdik.

Orang gelar aku ' ice princess' sbb aku nii cool je. Setakat ni belum ade yg berani nak buli aku sbb dorang tau yg aku ni harapan sekolah taekwando . smpai luar negara

Aku msuk ke kelas ku iaitu 5 diamond. Yaa, thun nii aku ambik exam yg paling penting dalam hidup.so,kene lh fokus bljr , ye dok ?

SKIP
•••
" class stand up, good morning teacher" Fahmi , ktua kelas kmi smbil mnunduk hormat . Kami pun buat.

" morning class, sit down . Today we have new student . Come in" kata Teacher Hazimah , guru English kami . " introduced you name to you new classmate" sambungnya lgi

" hi everyone, my name Tengku Azmin Nizmal Bin Tengku Syamsul . I'm from Evo Highschool" . dan mula lh bisik mmbisik dlm kelas ku . ape taknye hotstuff kat insta kot mesti lah semua kenal dia.tpii sekali scan not bad jgk mamat nii , hahaha. Gatai noh.

" are you single?" Tanya Tasha . Tasha ni not bad lh jgk , lawa tpii perangai dia je tak lawa . gedik !

" hmm,yes . as you can see" bls Azmin smbil mngenyitkn matanya . Tasha pun apelgi dah t'gedik² lh kat situ . Mamat ni pun satu yg dia nak kenyit mata tu pahal,tau lh hensem.

" ok,stop. Tasha please behave" kata Teacher Hazimah . Hahaha, baru kau tau. " Azmin you can sit over there" Teacher Hazimah mnunjuk ke arah meja ku . OMG ! Aku lupa yg meja sblh aku ni kosong dari first aku masuk kelas ni.

Azmin pun dduk d sebelah ku. " hi, my name Azmin. You?"

Nak layan ke ni tak nak ? Klau tak layan kesian pula . layan je lh." Faresha" jwb ku dgn malas

" nice name" katanya lgi . " i know"

" awak tnggl kat mane ?" ehh dia nii sebok je nak tau tmpt tnggal aku . aku blas dengan jelingan.

" awak " blum hbis dia bckp, aku dah mmotong " can you shut up? I want to focus study" aku berkata dengan dingin . dia pun senyap . Tau pulak diam . pmbelajaran pun brmula.

SKIP
•••
Aku mngatur langkah untuk ke kantin tpi aku rase ade orang ikut aku dri belakang.sekali aku pusing blkng,rupanya Azmin

" kw ni kenape? Nak ikut² org"

"Aku tak tau kat mane kantin sbb tu aku ikut kw"

Aku diam dan terus bjln ke kantin. Azmin pun bjln d tepi ku . Apelagi semua mata² memandang kami smbil b'bisik . and i was be like errr💁 i dont care.
•••
Azmin POV

' sombong nye minah nii nasib lh kau cantik kalau tak ,tak hingin aku nak ikut kw'

Aku mngekori Faresha dri class smpai kantin . Dia mmbeli, aku pun ikut je. Dan yg paling buat aku terkejut,Sha ni kuat makan tpi tak gemuk . bnyak wey dia beli mkanan mcm tak pernah mkn je.

" bnyak nye awak mkan" kata ku . tpi dia diam je . nak ckp bisu tpi tak jgk . dingin btl.

" awak mmng kuat makan ke? Tpii saye tngok awak tak gemuk pun" smbung ku lgii

" just shut up and eat you food" kata Faresha dingin smbil mmandang ku tajam . Gulp! Aku pun trdiam.
•••
Faresha POV

' kurang asam garam rumah tngga btl mamat ni . dia kata aku kuat mkn tpi tak gemuk² ? Ok ape mcm tuu' kata ku dlm hati.

Aku ternmpk Azmin ingin mmbuang mknannya, aku pun mnegurnya

" Azmin, apesal kau nak buang mkanan kau tu?"

" aku dah kenyang" blasnya .

" kw tau tak mmbazir tuu amalan syaitan? Kat Palestine tuu bnyk lgii yg kebuluran tak mkn , tpii kita kat sini suka2 hati je buang makanan" haa ! Ambik kw aku dah mula mmbebel. Aku mmng pantang kalau orang mmbazir makanan nii, beli banyak2 lepas tu tak habis

" err . yela² aku habiskn makanan ni" balsnya lagi

" hmm, aku nak masuk kelas ni. Kau dah tau jalan kn ? Tak payah lah lagi kau ikut aku dari blkng. Aku malas di tengok² oleh fans kw" aku pun berjalan mnuju ke kelas.

'Aik? Aku ingatkan Azmin tak jalan dengan aku dorang tak pandang² aku dah , tpii still tngok aku macam tak puas hati'
•••
Azmin POV

" haduh, macam mane aku nak lalu dekat koridor nanti. Klau aku kene serang oleh Fans aku mcm mane? Faresha nii pun satu, tak pndai nak tolong orang yg susah" bebel ku dlam hati.

" hii bro" bahu ku d tepuk

Aku mmandang belakang " wey bro! Kau skolah kat sini jgk. Aku ingatkn kau masih sekolah kat overseas" rupanya yg menegur aku tuu ialah Shaziq dgn Shazmie

" aku dah pindah sini awal tahun tuu . Aku dengan adik2 aku" blas Shaziq kwan aku mase sekolah rendah. Shazmie tuu adik dia. Shaziq lahir 5 minit awal dri Shazmie , kiranya dorang ni kembar lhh tapi muka tak same .  dorang ni Form 6.

" ooo , kejam kau kan tak bagi tau aku kau dah balik" kata ku lagi

" macam mane aku nak bgi tau kau klau kite lost contact mase aku kat Australia dulu" jwb nya.

"Ye tak ye jgk tpi serious doh aku rindu nak lepak dengan korang dua ni"

" kalau mcm tu hbis sekolah kita out nak?" Kata Azmie

" aku ok je ,jam brpe ? Kat mane?" Soal ku . tak sbar nak lepak dgn member lame

" jam 3 kat Pavillion" blas Azmie

" ok set . Jom arh naik same . kelas korang kat atas jgk kan?"

" iye " jwb mreka serentak. Kami pun naik same² . Mase kitorang jalan tuu, aku ade dgr pelajar junior pmpuan bbisik ' hnsemnye abg haziq dgn abg azmie tuu' 'abg azmin pun ape kurangnye' ' tpi abg haziq lagi hnsem lh' .

' hott jgk adk brdik kembar ni kat skolh. Kalah hnsem aku , sedihnye' kata ku dalam hati. Slps aku msuk kelas , haziq dgn azmie pun naik ke kelas dorang.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now