Sha bersiar siar di sekitar taman permainan itu sendiri.
" hye baby girl " sapa seseorang di belakang.
Sha menoleh belakang.
'Urghh ! Dia lagi,memang tak sah kalau tak ade muka dia kat mane aku pegi. Dah berani pulak tu nak panggil aku baby girl. Cb tul ' bebel Sha dalam hati.
" hmm,hye Kasha" balas Sha dengan malas dan meneruskan langkahnya tanpa memandang Kasha yang berdiri di belakangnya.
Kasha berjalan di tepi Sha. " kita ni selalu je terserempak kan ? Orang kata kalau selalu je terserempak , bermakna jodoh "
Sha mnjulingkan matanya ke atas. ' macam lah aku tak tau kau saja je nak ikut aku '.
" jodoh ? Hahaha, ade² je lah awak ni " balas Sha dengan ketawa yang di buat².
" betul, orang tua² selalu cakap macam tu " kata Kasha lagi.
' kau lah orang tua tu. Tak pernah² aku dengar orang tua² cakap macam tu '
Sha menjongket bahu."maybe" dan memandang Kasha dengan senyuman paksa.
" arghh Sha ! Please jangan senyum macam tuu. Awak buat hati saya derita " Kasha memegang dadanya acah² sakit.
Sha tergelak kecil. " ade² je lah awak ni " Sha menggeleng kepala dan meninggalkan Kasha di belakang.
Kasha mengejarnya. " Sha, weekend ni awak free tak ?" soal Kasha.
" kenape ?" soalan di jawab soalan. Pandai ! Kalau SPM boleh straight A+
" saya nak ajak awak pegi PV. Treat as start our friendship " Kasha menjongket kening.
Sha berfikir sejenak. ' peluang keemasan ni. Boleh aku korek rahsia dia ' dalam fikiran Sha,dia dah ada plan.
Sha mengangguk. " sure. Lagipun weekend ni memang saya rancang nak pegi PV "
" dengan boyfriend ?" tanya Kasha.
" yup ! Tapi lepas awak ajak saya lepastu nak belanja saya, saya jalan dengan awak je lah " balas Sha.
" ehh , sejak bila pula saya kata saya nak belanja awak ?"
" tak nak belanja tak pe. Saya tak nak keluar dengan awak,keluar dengan boyfriend saya lagi bagus " Sha memeluk tubuh dan pura² merajuk.
" ok² , saya belanja awak. Jangan lah merajuk Sha. Saya tak kuat ni,comel sangat muka awak yang macam tomato tu " pujuk Kasha
Sha memandang Kasha dengan muka marah yang di buat². " kenape tomato ?"
" sebab tomato comel macam awak. Muka awak pun dah merah macam tomato" Kasha mencubit pipi Sha.
Sha memegang kedua pipinya. Sebenarnya Sha tak blushing pun, Kasha tipu je tadi. Tapi lepas Kasha cubit pipi Sha,Sha blushing
" hahahahaha , tadi awak tak blushing pun. Sekarang dah blushing " kata Kasha dengan gelaknya.
Sha memukul lengan sasa milik Kasha. " jahat lah awak ni "
Kasha masih gelak. Sha hanya melihat Kasha yang tengah gelak kan dia.
' handsome juga Kasha ni.kalau aku single,dah lama aku tibai. Muka dia yang babyface,hidung dia yang mancung,rambut dia yang di sisir rapi dan bibir dia,auch ! Pink² gitu,mesti tak merokok.Hish ! Sha ! Ape kau merepek ni ?! Ni abang musuh kau ok ! Azmin lebih handsome dari Kasha. Azmin tetap di hati kau Sha ! Azmin ! Azmin ! Dan Azmin !' Bebel Sha dalam hati.
" dah puas tengok muka saya yang kacak ni ?" Kasha tersenyum nakal dan menjongket kening.
Sha melarikan pandangan ke tempat lain. " ma..ma..manade saya tengok awak " nafi Sha.
YOU ARE READING
Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)
Teen FictionTengku Faresha Sofiea- seorang gadis yang manja jika bersama abang²nya tetapi di mata orang lain pula dia seorang yang dingin dan kurang berbual. Dengan kecantikan yg dia ada, ramai lelaki yang ingin mendekati tetapi semua tidak di layan kerana masi...