part 4

13.3K 430 1
                                    

Jam 6.00 pagi aku dah bngun dgn semangatnya. Aku brgegas ke blik mandi utk membersihkn diri .

Stelah mandi, aku brsiap utk prgi jogging dgn abg² ksygn ku. Aku mngenakn hoodie hitam dan jogerpants hitam. Rmbut ku aku ikat style ponytail.

Aku mnuruni tngga dan trnmpk abg long dgn abg ngah tngah breakfast. " morning abg² ku"

" morning" blas mreka . aku mngambil sekeping roti dan mnyapu jem d atasnya. Lalu aku mngambil segelas susu segar dutchlady.

" wuu , hnsemnye abg² bodyguard adek nii" abg long mnggunakan bju long sleeve wrna hitam,jogerpants kelabu dan mnggunakn snapback hitam . abg ngah pula mnggunakn baju longsleeve putih,jogerpants putih dan mnggunakn bandana headband.

" tngok muka lah . abg² adek ni mmng hnsem" kata abg long

" dah lh hnsem,sado pulak tuu" kata abg ngah lgi

" aiik , puji diri sndri nmpk" abg long dgn abg ngah gelak

" adek pun cntik hri ni" kata abg long

" and comel my baby girl" smbung abg ngah

" tngok lh adek sape" aku mmbuat flip hair. Kami tiga trgelak. Slpas breakfast , kmii ke rak kasut utk mngambil kasut sukan . aku mnggunakn kasut nike roshe run wrna hitam,abg long kasut nike airmax hitam merah , abg ngah pula kasut adidas sport wrna putih.

Kami pun mula jogging dri rumah hngga tman prmainan. Tak jauh pun,dalam 100 meter je . smpai je kat taman,aku trpandang ssusuk tubuh yg sngat aku kenal . ' mcm aku kenal je org ni' getus ku dlm hati

Abg long dgn Abg ngah mnegur lelaki ituu. " wey bro ! Dah lama kw tnggu" tegur abg long ku.

" ehh , tak lh . baru je nii smpai" kata pmuda itu . aku pun mnghampiri mreka dan .... ' what?!! Azmin ?! ' aku mmandang dia dari atas smpai bwah.

" dek , klau hnsem sngt pun jgn lh nak scan dia dari atas smpai bwah" bisik abg ngah . aku trsentak ' kantoii aku tngah scan mamat nii'

" haa , nii adek aku Faresha. Dek , nii lah kwn abg yg abg kata hari tuu" kata abg long . aku trsenyum kelat . ' kwn abg aku? Tak prnah pun aku nmpk dia dtng rmh. Ehh ! Mcm mane nak dtng klau dorang pun bru jumpe , bebal lh kw ni sha'
•••
Azmin POV

Aku trkjut melihat Faresha brjln dgn Haziq dan Azmie . ' boyf dia ke tuu ?'

Haziq pun mnegurku , dan mmpekenalkn Faresha sbgai adiknya. Aku senyum melihat Faresha, dia pun mmbalas snyuman ku.
•••
Faresha POV

" azmin " kata ku

" ehh, adik knl dia ?" Tnya abg ngah

" classmate adek kot " blas kuu

" bkn classmate je , tablemate skali" kata Azmin

" yeke? Tak prlu lh abg nak prkenalkn dia nii" kata abg long.

" haa ! Jom lh jogging . tak kn nak brborak je kat sini" kata kuu . aku mula brjogging dri depan taman prmainan dan brpusing d tepi tasik . Abg long,abg ngah dgn Azmin ikut dri blkng .

Setelah round ke 20 aku brhenti krna penat . Azmin mase pusingan 10 lgi dia dah brhenti . aku mmbuat renggangan untuk mnyejukkan badan . aku dduk d kerusi yg agak teduh dan mneguk air dgn rakus.

Aku mmandang ke arh abg long dgn abg ngah . mreka tengah sibuk brborak dgn Azmin. ' hmm, layan lh kwn korang tuu.  Aku nii d abaikn ' .

Aku trnmpk pcik mnjual aiskrim kon. ' aiskrim !!! Aku nak beli tpi aku tak de bwak duit . Mnta dgn abg lh' . aku mngatur lngkah ke tmpat abg.

" abg long "

" haa ? Knpe?" blasnya

" nak duit. Adek nak beli aiskrim" aku trpndang Azmin yg sedang mnahan gelak . ' mcm lh lawak'

" mcm budak² lh adek nii . nah" abg long mmberi ku duit Rm10.

" maseh. Abg ngah tlong adek jap" kali ni abg ngah lgi aku bwak

" jom" kata abg ngah . aku bjln bersebelahan dgn abg ngah , dia meletakkan tngannya d bahu ku . aku ni kn pendek😢
•••
Azmin POV

' manja jgk minah nii . klau kat skolah bkan main dinginnye '

" bro , aku nak tnye skit blh?"

" tnye ape?" Blas haziq

" prngai dia mmng mcm tu ke ? Mnja dgn korang?"

" haah lh, knape ?" Tnya haziq

" oo , tak lh . aku tanye je. Kat skolah dingin giler. Aku dduk sebelah dia pun mcm aku tak wujud. Jarang kitorang bbual"

Haziq ktwa kecil " dia mmng mcm tuu.smenjak aruah mama mninggal,dia jdi pndiam. Mase kitorang kat Australia dulu dia jarang brgaul dgn org kat sane. Smpai lh satu hari dia brjumpe dgn Faiq"

" Faiq? Sape dia tuu?" Tnya ku mnta kpstian

" dia tuu.." blum sempat Haziq mmberitahu ku, Faresha dgn Azmie dah dtng. ' aku msti tnye lbih bnyk psal sha nii' prsaan ingin tahu mmbelenggu diriku

" abg long , nah aiskrim abg" sha mnghulurkan aiskrim perisa vanila kpd Haziq .

" nii azmin kw pnye" Azmie mmberi ku aiskrim perisa coklat . ' ehh , same lh aiskrim aku dgn sha . haziq same dgn Azmie. Mngkin coklat fav dia kot' kataku dlm hati . aku trlupa seketika psal masa lalu Faresha.

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now