" nijmal, kau ade bawak fon tak?" tnya ku
" ade" dia mngeluarkn iphonenya dan mmberi kuu
Aku mncari nama Haziq. Gotcha!
tut..tutt..tutt..tutt
" hello abg long, Sha ni"
" haa,kenape?"
" abg kat mane? Tolong adek jap"
" haa?! Adek kat mane? Adek ok tak? Adek dngn sape kat situ?" tnyanya panik dgn suara yg kuat .
Aku mnjauhkn tlfon dri telinga kuu ' erhh , aku blm pekak lagi lh' . aku mnekan loud speaker
" adek ade kat dlm bilik dekat bngunan 5 sekolah ni yg bilik kedap udara tuu. Adek dgn Nijmal nii" blas ku
" nijmal ?! Siape nijmal?! Azmin mane Azmin?! Mcm mane adek blh trkurung dalam bilik tuu , tau kn bahaya bilik tu bhya" .
Mula lh dia ni nak mmbebel.
" Nijmal tuu Azmin lh . Dia ade kat sini jgkk . Nanti lh adek cerita yg pnting abg kene tolong adek secepat mungkin klau abg syg adek abg ni" kata kuu
" yeye,abg OTW gi sekolah lah nii. Abg keluar tadi ade hal"
" ok. Adek letak fon dulu,bye." aku pun mmatikn pnggilan.
" kalau aku jumpe mamat² tadi tuu, mmang mati aku kerjakn. Yg kau pun satu,asal kau bawak aku lari. Aku nak tolong Fiza tadi tuu" kata ku dgn marah
" kau tak ingt ke pesan Puan Fa Ra. Dia kate jgn pecah rahsia yg kite ni spy" . aku senyap.
" asal senyap?" tnya Azmin dgn nada dingin . aku diam dan diam.
5 minit kemudian
" weyy, aku tak tahan lah. Aku tak de nafas dah ni" kata ku dgn hampus
" ehh ape aku nak buat nii?" tnya Azmin cuak. " kau bukak blazer kau, bukak nicktie kau cepat"
Aku pun ikut je sbb tak tahan dah lah panas . aku mmandang Azmin, dia mmbuka kotnya.
" kau nak buat ape ni" tnya ku.
' jgn lh Azmin nak buat ape² kat aku,kang mati pulak dia kat sini aku kerjakn'
Aku mmandang tmpt lain dan aku rase ade angin² ,nyaman! Tpi dari mane dtngnya angin nii.
Aku mmandang Azmin, rupanye dia yg kipas aku dgn kotnye. " kau ok tak?" tnyanya smbil mngipas ku.
" ok. Kau tak penat ke ?" Aku pula yg mnanya. Ksian pula dia kipas aku, dia sndri kepanasan.
" tak lh , tak penat pun. Kau tidur lh klau kau penat,aku jage kau. Aku janji tak buat ape² kat kau" blasnya
Aku mmandang tepat ke arah matanya yg wrna biru muda. Tiba² air mata ku mnitis tnpa aku sedar ketika mmandang Azmin sbb aku tringatkn arwah Faiq.
" asal kau nangis doh? Aku sruh kau tdur bknnye suruh kau nangis. Dah² , jgn nangis. Aku yakin nanti Haziq dgn Azmie tolong kite keluar dri tempat nii" katanya smbil mngelap air mata ku.
' aku bknnye takut tak keluar dri tempat ni bodoh tapi aku tringat arwah Faiq dgn prngai kau ni. Aku rindu arwah Faiq ' gumam ku dlm hati.
" kai tidur lah , tak yah nak fkir sngt" kata Azmin lgi. Aku pun mnutup mata ku dgn meletakkan kepala ku d bahu Azmin.
Beberapa minit kemudia,derapan bunyi kasut kedengaran.
" Sha ! Azmin ! Korang ade dlm ni ke?" tnya seseorang dri luar smbil mngetuk ngetuk pintu
YOU ARE READING
Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)
Teen FictionTengku Faresha Sofiea- seorang gadis yang manja jika bersama abang²nya tetapi di mata orang lain pula dia seorang yang dingin dan kurang berbual. Dengan kecantikan yg dia ada, ramai lelaki yang ingin mendekati tetapi semua tidak di layan kerana masi...