part 5

13.3K 422 2
                                    

Aku dduk d antra abg long dgn abg ngah. Sedang aku khusyuk mnikmati aiskrim coklat kuu, abg long mmakaikn aku snapback nyaa . aku mmandangnya dgn pndangan kosong,dia trsenyum . aku mnyambung  mnjilat aiskrim kuu .

Kali nii abg ngah pula yg mmakaikn aku hud hoodie yg aku pkai. Aku mmbiarkn shja klakuan dorang .

" adek " pnggil abg long . aku mmandangnya dan SNAP! Abg long mnggambar ku.

" abg long ! Tngok sini gmbr tu"

" tak nak ! Klau adek nak tngok,buka insta" blas abg long . What thee??!!!! Abg long post kat insta?!

" abg ngah! Tngok abg long nii" aku mngadu dkt abg ngah

" kenape? Abg ngah tngok lh nii. Hnsem mcm abg" bls abg ngah dgn loyar buruknya .

" hish! Tak nak syg korang" aku mngatur lngkah dan dduk d kerusi yg tdk jauh dri mreka. Aku trdengar gelak tawa mreka. ' bencinyee'
•••
Azmin POV

' comelnye dia dgn hoodies dia yg bsar mnutup mukanye . dgn mata dia lgi yg wrna biru muda . aku rase aku dah jtuh cinta dkat Faresha lah' gumam ku dlm hati.

Aku trgelak mlihat prngai dia yg manja dkt abg² dia. Jarang aku dpt tngok prngai dia yg mnja nii. Aku mngeluarkn iphone 7 ku dan mnangkap gmbrnya secara smbunyi dri sisi tepi . comel ! Lalu aku mnyimpannya dlm galery dan mnyimpan smula iphone ku.

•••

Aku mmbuka app insta dan mnstalk abg long .

Fxresh.shxzziq

              Comelnye adek aku nii

Gmbr yg d ambl olh abg long tdii mmng comel , huhu. Puji diri sendri. Sekjap je like abg long dah 1k . aku melihat komen² nya

          Na.shana adek you ke ni? OMG!
                            baru i tahu
          lyn.xii comelnye , like her brother
          Fiza.lia nii Faresha kn? Korang
                        adik brdik?hot story ni

' kn dah viral. Abg long ni pun satu yg dia letak caption mcm tuu apesal' getus ku

Aku mmbuka Media Semasa Shinhwa Highschool

   New Hot Story ! Tengku Faresha Sofiea adk brdik dgn Tengku Faresh Shaziq dan Tengku Farezan Shazmie . brserta dgn gambar screenshot dri instagram abg long.

'Dorang nii pun satu, tak kn dorang tak perasan nama kitorang nak same . bebal'

" adek " pnggil abg ngah . aku mmandang ke arhnya smbil mmbuat muka ' ape?'

" sini lh, kita nak blik dah nii " abg long pula yg mmanggil ku. Aku brlari ke arh mereka . aku brdiri d antara abg long dgn abg ngah dan meletakkn tngan ku d bahu mreka .

" kitorang blik dulu Az , nnti kite jumpe lgi" kata abg long

" haa,yela" blas Azmin . Kmi bertiga pun blik ke rmh dan mninggalkn Azmin d blkang. Aku mmandang blkang , azmin dah tak de. ' dah blik kot ' kata ku dlm hati.

Smpai shja d rmh , kmi msuk ke blik masing² untuk mmbersihkn badan. Selepas itu, mcik Leha mmanggil kmi trun ke bwah untuk mkn tengah hari

SKIP
•••
Isnin
~sekolah~

hari ni ade prhimpunan rasmi so mcm biase lh , aku dgn abg² aku tak akan ikut serta dgn prhimpunan tuu. Kmi akan lepak di port kami iaitu di Secret Room. Kami tiga je yg boleh msuk bilik ni sbb kitorang je yg ade kad VIP.

Bilik ni smua kmudahan ade , mcm rumah pun ade jgk . dah lah bilik ni besar .

" abg long, abg rase papa balik tak bulan ni?" Tnya ku

" i don't know, why?" Tnya abg long pula

" nope, i'm just asking"

" adek tak contact papa ke?" Tnya abg ngah

" tak , malas lh nak ganggu dia"

" malas ke mrajok sbb papa tak dtng lawat kite" kata abg long .

" dua². But it's ok lh , adek dah biase pun d abaikan olh Papa sejak arwah mama mninggal .Asalkn adek ade abg long dgn abg ngah" mata ku terasa pedih , nak je mnitis air mata nii tapi aku tahan selagi mampu.

Abg long dgn abg ngah mmeluk ku. " kami akn slalu ade utk adek. Adek jgn risau" kata abg long. Aku mnyembamkn muka ku di dada bidang mreka dan mula mnangis.

" kami syg adek tau. Dah² jgn nangis,nnty tak comel adek abg nii" smbung abg ngah. Dia mnyekah air mata ku mnggunakn ibu jarinya.

" prhimpuan dah hbis tu. Jom lh msuk kelas . adek,kalau ade sape² buli adek ke ganggu adek ke bgitau je abg klau tak sempat bgi tau abg bgi tau Azmin" pesan abg long . ' azmin? Apesal pula aku nak bgi tau dia? Tak kuase aku'

" adek blh jaga diri lh. Adek abg nii kan kuat. Kuat dri abg" kata ku dgn senyuman. Abg long dgn abg ngah trgelak.

" yela² , adek lh yg paling kuat" blas abg long. Kami pun mnuju ke kelas masing² dan sprti biasa,smua mata² mmandang kami smbil brbisik² . ' dah tau kitorang adk brdik ,yg nak mngumpat tu psal ape lgi? Nak je aku sepak dorang ni'

Smpai shja d kelas, Azmin sdah dduk d tmpatnya smbil mmbca ssuatu d ipad air yg d khaskn utk pmbljaran. ' rajinnye baca nota'

Aku dduk d tmpat ku dia msih khusyuk mmbaca nota. 'Fokusnye mmbaca' aku pun mngeluarkn ipad Air dri laci meja ku dan mula membaca nota . ' aku bosan so aku ikut² je lah Azmin mmbaca nota, hahahah'

SKIP
•••
Ting!Ting!Ting!( siren pengunguman brbunyi)

"Sila ambil perhatian kepada pelajar yg bernama Tengku Faresha Sofiea dan Tengku Azmin Nizmal dari kelas 5 diamond , sila datang ke bilik pengetua skrng . ulang suara ....."

Aku mmandang Azmin dan mmbuat eksprasi muka 'kenape?' . Azmin mnjongketkn bahunya ' entah '. Kami pun keluar ke kelas dan mnuju ke bilik pengetua.

Stelah kmi smpai d bilik pengetua, abg long dgn abg ngah sudah dduk d atas sofa. " morning madam" kata Azmin smbil tnduk hormat . aku dah dduk dekat abg long.

"Morning , kmu blh dduk" kata Puan Fa Ra , pengetua Shinhwa Highschool.Yg aku kata kacukan korea tu, ha dia lah nii. Azmin pun dduk d dekat abg ngah.

" saya mmanggil kamu ber4 ni bersebab" kata Puan Fa Ra. ' mmng lh bersbb klau tak, tak lh kitorang d pnggil'

" sebab?" Tnya abg long mnta kepastian

" saya nak kamu jadi spy skolah ni" smbungnya

" what?! Spy?! Ape gunanye pngawas sekolah klau tak mngawasi sekolah ni" aku mmbangkang hbis hbisan . abg long sdah mmandang ku dgn pndangan tajam. Aku senyap

" nenda dah berkali kali lantik kamu jadi pengawas sekolah tpi setiap kali tuu jgk lah kamu menolak" . yaa , pngetua sekolah nii nenda ku. Shinhwa Highschool nii milik keluarga kami.

" sha tak nak jadi spy nii . Sha dah cuci tngan klau bab² jadi spy ni nenda"
•••
Azmin POV

' nenda? Jadi prmpuan tua depan aku ni nenda dorang? Bnyknye aku blum tau pasal dorang ni '

Slpas je Puan Fa Ra ckp dia nak sruh kitorang jadi Spy , Faresha mmbantah . and dia kata dia dah cuci tngan nak jdi spy? Dia prnh jdi spy ke?

Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)Where stories live. Discover now