Aku mngeluarkn iPhone 7 ku dan mmbuka notification dari Media Semasa Shinhwa HighSchool . ' ehh, ni abg long dgn abg ngah. Haa?! Dorang jln dgn mamat ni?' . gambar yg mnjadi viral d media smasa d skolh aku itu ialah gmbar abg2 aku bjln brsama2 dgn Azmin , sekjep je jdi viral.
Azmin dduk d krusinya . Aku msih sibuk dgn iphone ku dan mmbiarkn dia sndri . Tasha dtng menegur Azmin.
" hye you" kata Tasha dgn gediknya
" hye" jwb Azmin
" you ok tak dduk kat sini? Mane lh tauu pmpuan sblh you tuu ade buat ape² kat you" . kuang ajo . dia fkir aku nak sngt ke dgn Azmin nii.klau kw nak ambik,ambik je lh . tak hingin aku nak buat ape² dgn dia' kata ku dlm hati. Aku diam je,malas nak gaduh
" ehh, I ok je. Pmpuan sblh I nii nama dia Faresha . Cantik mama dia bgi nama, tpi you tak ckp nama dia . you ckp pmpuan. Tak susah pun kan nak sebut nama dia" sinis Azmin brkata . Baik jgk dia ni nak backup aku .
" err, whatever lh. Tak pnting pun nama dia tuu Faresha ke Fursha ke , i tak kesah" jwb Tasha . what?! Fursha?! Tak blh jadi nii
" ehem! Cik Tasha,boleh tak you jgn nak memekak kat sini . aku malas nak dengar orang bising kat meja aku"
" ehh, suka hati aku lh. Mulut aku yg b'ckp , bkn mulut kw" blas Tasha
" Tasha, aku malas nak gaduh dgn kau. Aku dah cakap cukup baik tadi tu"
" tau pulak takut nak gaduh dgn aku" jwab Tasha dgn senyuman sinis . excuse me? Aku takut? Setakat kau je, celah gigi aku je lh .
"dah lh Tasha. Kau balik lah tempat kau" kata Azmin
" ok syg. Balik nanti same² tau" blas Tasha smbil mngeyitkn matanya pda Azmin .
" gedik" kata ku separuh bbisik tpi d dengar olh Azmin.
" itu lah. Aku pun nak muntah tngok perngai dia tuu" kata Azmin. Aku trsenyum mndgr kata² Azmin .
•••
Selepas shja hbis kelas, aku trus balik ke rumah . aku memang malas nak lama² kat sekolah tu .~rumah~
Smpai shja d rumah, aku terus mnaiki lift utk ke bilik . Aku merebahkn badan ku d katil ku yg b'saiz Queen ituu . aku mmandang siling bilik ku dan d sekeliling bilik ku.Aku trsenyum sendri kerana teringat mase abg Long dngan abg ngah mngupah orang mndecorate bilik ku.
*Flashback*
" abang!!! Adek tak suke lh wrna bilik adek nii . Adek tak suke colour pink!!" Aku merenggek dekat Abg Long
" hbis tu adek nak colour ape?" Tnya abg ngah
" black, white and red"
" what?! Adek dah giler ke? Nnti gelap bilik kamu ni" blas Abg Long
" haah dek. Adek tu pmpuan bkn lelaki wrna bilik mcm tuu . blik abg ngah dgn abg long pun tak gune colour black" kata abg ngah
" hish ! Tak kire! Adek nak colour tuu jgk! Klau tak, adek tak nak tidur kat bilik ni" aku merajuk dan mmeluk tubuh.
" yela² , nnti abg ngah dgn abg long upah orang decorate bilik adek ni" kata abg ngah . aku tau, confirm abg² aku setuju punye sbb diorang kan syg aku. Aku ni satu² nye adk pmpuan dorang.
" yeahh! Syg abg ngah!" aku mncium pipi abg ngah
" aip? Abg ngah je? Abg long? Klau tak,abg long tak cari org decorate bilik adek ni" kata abg long dgn nada mngugut
" hish, adek pun syg abg long lh" aku mncium pipi abg long pula . aku memang manja dgn abg² aku nii, hehehe. Tpii dgn dorang je lh,dengan orang lain aku tetap cool.
End Flashback
SKIP
•••
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Slpas je aku mmbrsihkn dri aku keluar dri bilik dan menuju ke dapur untuk mengisi perut aku yg lapar. Dlm rumah nii hnya aku,abg long,abg ngah dan mcik leha,pmbantu rumah kmi je yg tnggl . Papa busy dgn business dia kat Australia , mama pula dah mninggal 7 thun lepas😔Aku mngambil mkanan dan mmbawanya ke meja makan. Semasa aku tengah khusyuk melayan perasaan dgn makanan ku, aku trnmpk abg long dgn abg ngah nak keluar
" abg " pnggil ku
" ape" jwb abg long. Abg ngah dah keluar pnas kn enjin kereta
" abg nak pegi mane?"
" nak hangout dgn kwn lame abg" jwb abg long.
" makwe eehh ?" Aku mmbuat muka sly
" hish , makwe amende. Tak de lh . kwn abg ni llaki. Kwn dri sekolah rendah" jwb abg long ku lgii . Abg long aku nii memang tak de girlf sbb dia dah tak caye kn pmpuan kcuali aku.Dia tak pcyekn pmpuan pun sbb Ex-girlf dia dulu menipu dgn abg aku. Depan baik tpi d belkang dia ade llaki lain.
" ooooo "
" abg jln dlu,kalau ada ape² call je abg"
" ok , jgn lupe belikn adek Big Apple ye" teriak kuu . abg dah depan pintu sbb tu aku teriak.
Selepas mkn,aku terus dduk atas sofa depan tv. Lyan Running Man lh apelgii. 30 minit aku mlayan Running Man, mata aku pun dah berat . lama kelamaan aku pun trtidur atas sofa, tak tahan dah mngantuk sngt.
YOU ARE READING
Mrs Cool Vs Mr hot( complete✔)
Teen FictionTengku Faresha Sofiea- seorang gadis yang manja jika bersama abang²nya tetapi di mata orang lain pula dia seorang yang dingin dan kurang berbual. Dengan kecantikan yg dia ada, ramai lelaki yang ingin mendekati tetapi semua tidak di layan kerana masi...